Systemax meldt winststijging in 2e kwartaal boekjaar 2006
Misco, de Nederlandse vestiging van Systemax, boekt forse omzetstijging
Amstelveen, 1 december 2006 - Systemax Inc., toonaangevend distributeur en producent van PC hardware, bijbehorende producten en industriële producten in Noord-Amerika en Europa, heeft de resultaten van het tweede kwartaal en de eerste helft van het boekjaar 2006 (beëindigd op 30 juni jl.) bekend gemaakt.
De netto verkoop nam in het kwartaal toe met 8,1 procent, tot $547,2 miljoen, vergeleken met $506,1 miljoen in hetzelfde kwartaal vorig jaar. In Noord-Amerika groeide de verkoop met 12,5 procent tot $373,8 miljoen, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. In Europa kwam de totale verkoop uit op 171,4 miljoen in Amerikaanse dollars, vrijwel gelijk als dezelfde periode vorig jaar. Inkomen uit operaties groeide tot meer dan het drievoudige: van $3,2 miljoen in het tweede kwartaal 2005 tot $10,6 miljoen in het tweede kwartaal 2006. De netto winst per verwaterd aandeel groeide van $0,04 in het tweede kwartaal 2005 tot $0,19 in het tweede kwartaal van 2006.
Misco, de Nederlandse vestiging van Systemax, behaalde over de eerste zes maanden 15 procent meer omzet dan over dezelfde periode vorig jaar.
Misco (Microcomputers Supplies Company)
In Europa is Misco al een aantal jaren nummer één in haar categorie, met vestigingen in Engeland, Schotland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden. Het Amerikaanse moederconcern Systemax (NYSE: SYX) heeft wereldwijd een omzet van ruim 2 miljard dollar en bijna 3000 werknemers. In Noord Amerika handelt Systemax onder de naam TigerDirect, met diverse verkoopvestigingen en retailstores verspreid over de Verenigde Staten en Canada. De Nederlandse vestiging van Systemax bestaat sinds 1985 en was tot 1 september 2004 bekend onder de naam 06 Software.
Misco (www.misco.nl) levert computers, software, randapparatuur en supplies aan bedrijven, overheidsinstellingen en multinationals en consumenten, waarbij snelle leveringen, lage prijzen, optimale dienstverlening en een hoge mate van klanttevredenheid de belangrijkste kenmerken zijn. In 1995 lanceerde het bedrijf - als eerste in Nederland - een commerciële website en implementeerde datzelfde jaar het 'virtual warehousing' concept, waardoor sneller, tegen lagere kosten, meer producten kunnen worden aangeboden. Misco telt in Nederland circa 100 medewerkers en realiseert bijna 60 miljoen euro omzet.