Persbericht
30 november 2006
Salesforce.com biedt optimale integratiemogelijkheden met ApexConnect
~ Apex API levert uitgebreide integratie ~
~ Nieuwe ConnectOut primeur on-demand outbound messaging ~ ~ Nieuwe ConnectOracle zorgt voor eenvoudige integratie met Oracle 11i ~ ~ Nieuwe ApexConnect-categorie omvat oplossingen van meer dan 25 integratiepartners ~
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand business services, introduceert ApexConnect. ApexConnect vernieuwt en vereenvoudigt integratie voor CIO's en ICT-afdelingen in alle soorten en maten. De technologie biedt de klanten een uitgebreide reeks aan oplossingen voor on-demand integratie, inclusief:
* ConnectOut, de nieuwste uitbreiding op het Apex on-demandplatform die een unieke oubound messaging-API mogelijk maakt;
* ConnectOracle, voor integratie van Salesforce met Oracle 11i;
* nieuwe ApexConnect-categorie voor integratiepartners op AppExchange.
ApexConnect is mogelijk door de multi-tenant-architectuur van het Apex-platform, die de complexiteit van IT-integratie stevig vermindert.
Aan de basis van ApexConnect staat het Apex-platform, een van de belangrijkste innovaties van salesforce.com. In tegenstelling tot hun single-tenant tegenhangers delen multi-tenant-platforms één algemene infrastructuur en codebasis die centraal worden bijgehouden. Individueel ontwikkelde klantenoplossingen binnen deze gedeelde multi-tenant-platforms zijn uniek, gescheiden en veilig. Dit is vele malen beter dan apart gestapelde hardware en software. Pioniers in multi-tenancy waren de webapplicaties van onder andere Yahoo, Amazon en eBay, die allen draaien op één enkele codebasis die gedeeld wordt door alle gebruikers en gelijktijdig wordt geüpgraded. Zij leveren alle voordelen van nieuwe versies, zonder de lastige bijkomstigheden van afzonderlijke upgrades. Dezelfde kracht van multi-tenancy verzekert Salesforce-klanten dat hun maatwerkoplossingen en integraties met andere systemen niet herbouwd hoeven te worden bij elke nieuwe versie.
"ApexConnect is een multi-tenant aspirine voor de hoofdpijn die applicatie-integratie veroorzaakt bij CIO's", aldus Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Single-tenant aanbieders zijn een enorme pijnveroorzaker voor applicatie-integratie. De upgrades die zij hun gebruikers opdringen, maken de integraties vaak alweer snel ongedaan. De multi-tenant-integratie met ApexConnect is ontworpen voor succes op het Business Web."
ApexConnect: uitgebreide reeks van multi-tenant integratiediensten Net zoals maatwerk-aanpassingen behouden blijven als klanten upgraden naar een volgende versie van salesforce.com's diensten, blijven integraties door ApexConnect hun verbindende taak behouden met andere applicaties en diensten. ApexConnect biedt diverse diensten aan die voldoen aan alle grote integratiebehoeften van CIO's en ICT-afdelingen.
Meer API-transacties dan pageviews
Klanten en partners integreren salesforce.com's on-demand applicaties uitgebreider in hun zakelijke infrastructuur dan ooit tevoren. Tijdens salesforce.com's derde kwartaal waren er voor het eerst meer Apex API-transacties dan CRM-pageviews. Ruim de helft van de 3,7 miljard transacties binnen Salesforce werd verwerkt via de Apex API. Dit demonstreert het brede gebruik van deze API en zijn integratie met externe webdiensten, enterprise mash-ups en verfijnde business process- en workflow-applicaties.
Nieuwe ConnectOut - Unieke on-demand outbound messaging API Het nieuwe ConnectOut-onderdeel in het Apex-platform zorgt voor een primeur binnen de zakelijke IT-wereld: on-demand outbound messaging. Met dit onderdeel kunnen andere applicaties, waaronder een middelware-systeem, message bus of software-applicatie, onmiddelijk gewaarschuwd worden wanneer er iets verandert in Salesforce. Te denken valt aan een melding als er een nieuwe klant wordt toegevoegd of als er een deal is gesloten. Met deze mogelijkheid kunnen zakelijke processen die meerdere systemen doorkruisen naadloos worden doorlopen, zonder vertraging. ConnectOut wordt verwacht samen met de release van Winter'07.
Nieuwe ApexConnect-categorie voor integratiepartners op AppExchange De nieuwe ApexConnect-categorie biedt meer dan 25 partneroplossingen voor de integratie van Salesforce en veelvoorkomende back-office, legacy ERP en op maat gemaakte applicaties. Integratieoplossingen zijn beschikbaar van industrieleiders zoals AboveAll, Business Objects, Bluewolf Group, Bridgewerx, Cast Iron, Composite Software, Data Backbone, Dynamic Ventures, forceAMP.com, ilink, Informatica, Integration Technologies Inc., InvisibleCRM, Ipedo, Jitterbit, OpenAccess Software, OKERE, Pervasive, TIBCO, Salescentrix, Scribe, Sesame Software, SGC Software, Synergex en TwoConnect.
Meer dan 230 partners bieden al ruim 430 applicaties aan op de AppExchange. Deze partnerapplicaties zijn gebouwd op het Apex on-demand platform en zijn qua ontwerp en indeling te integreren met salesforce.com's reeks aan zakelijke on-demand applicaties. De applicaties zijn met enkele clicks in te zetten. Meer dan 7.400 salesforce.com-klanten hebben al een applicatie ingezet via AppExchange. Dit toont aan dat er in hoge mate gebruik van wordt gemaakt door het salesforce.com klantenbestand. Iets wat alleen mogelijk is met een multi-tenant-architectuur.
Nieuwe ConnectOracle voor integratie Salesforce met Oracle 11i Met ApexConnect biedt salesforce.com ook originele connectors voor veelgebruikte, 'doorsnee'-applicaties. Naast integratie met Office, Outlook, Lotus Notes en recentelijk met SAP R3 (ConnectSAP) kondigt het bedrijf ConnectOracle aan, voor een integratie van Salesforce met Oracle 11i. Met ConnectOracle kunnen klanten Salesforce naadloos integreren met hun back-office Oracle 11i-database. Zo hebben zij een compleet overzicht van de klanteninformatie, op één plek. De nieuwe connector biedt eenvoudig te implementeren en gebruiken ondersteuning bij het synchroniseren van accountinformatie vanuit Oracle 11i en Salesforce. OracleConnect vermindert de tijd, kosten en moeite die nodig zijn om de twee systemen te integreren. De connector biedt onder meer de volgende voordelen:
* Snelle en eenvoudige klantendata-integratie door gebruik van een voorgebouwd template dat zorgt voor een end-to-end integratie van Salesforce en Oracle 11i;
* Tweerichting-synchronisatie van accountinformatie tussen Salesforce en Oracle 11i om klantendata in beide systemen gelijk te houden;
* Toegang tot front- en back-office klantendata in Salesforce, zodat beslissingen sneller en beter worden genomen op basis van transparante informatie.
ConnectOracle wordt beschikbaar op verzoek, voor een bedrag van $12.000 per jaar voor Salesforce Enterprise Edition- en Unilimited Edition-klanten. Het product wordt begin 2007 verwacht.
Het Apex-platform, voorheen het AppExchange-platform, is vanaf vandaag beschikbaar. De volgende lancering van het Apex-platform zal samen met de Winter'07-lancering plaatsvinden. De Apex-programmeertaal wordt in de eerste helft van 2007 verwacht.
Bericht voor de redactie
Over Salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Apex, salesforce.com's on-demand programmeertaal en platform, kunnen klanten, ontwikkelaars en partners krachtige nieuwe on-demand applicaties bouwen. En voor het eerst: hun eigen code schrijven en draaien via de service van salesforce.com met de vertrouwde veiligheid, betrouwbaarheid, upgrade-mogelijkheden en gebruiksgemak. Klanten kunnen ook gebruik maken van Succesforce, salesforce.com's aanbod aan training, ondersteuning, consulting en best-practices.
Vanaf juli 2006 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 24.800 klanten en circa 501.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com
###
Salesforce.com is a registered trademark of, and Apex, AppExchange, The Business Web and Successforce are trademarks of salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Marisa Pumares van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: marisap@lewispr.com Website:
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Jane Hynes, Director of Public Relations bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 7789 226 097
E-mail: jhynes@salesforce.com Website:
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com