Ingezonden persbericht


Persbericht

Alliance & Leicester Commercial Bank automatiseert processen en verbetert klantenservice met FileNet P8

Amstelveen, 30 november 2006 - Alliance & Leicester Commercial Bank heeft FileNet geselecteerd om de afhandeling van cases te automatiseren en directe toegang tot alle klantendocumenten voor medewerkers te realiseren. Alliance & Leicester Commercial Bank gaat met het FileNet's P8 Enterprise Content en Business Process Management platform zijn microfilmarchief, bestaande uit images van cheques, stortings- en aanvraagformulieren, vervangen. Dit archief groeit per dag met ongeveer 600.000 items. Dankzij het FileNet P8 platform kan de bank cases sneller afhandelen. Dit betekent meer productiviteit, betere klantenservice en beter inzicht in de processen. Voor Alliance & Leicester Commercial Bank is het FileNet P8 platform ontworpen en ingezet in samenwerking met Accenture's Information Management Services team.

FileNet's P8 platform biedt de bank een elektronische repository van gescande images van cheques, formulieren en klantencorrespondentie. Deze images zijn te raadplegen om sneller en effectiever aanvragen af te handelen. Elke klantenserviceadviseur heeft met één druk op de knop alle informatie van een klant paraat, waaronder de laatste contacten met de bank, de voorgeschiedenis en huidige status van ieder uitstaand verzoek.

Filenet P8 verbetert het inzicht in cases. De klantenservice kan direct zien in welk stadium binnen het proces de case zich bevindt. De medewerkers en managers hebben een helder beeld van hun werkstroom. Ook is duidelijk welke cases wachten op hun actie. Hierdoor kunnen zij voorrang geven aan bepaalde cases en is de werktijd goed te plannen. In combinatie met automatiserings- en workflow-componenten binnen FileNet P8 kan de bank ook caseverwerking in de back-office versnellen.

Julie Hughes, Business Programme Manager bij Alliance & Leicester Commercial Bank: "Wij kunnen dankzij FileNet nu nog klantgerichter worden, omdat we nog vaker direct telefonisch een antwoord kunnen geven op de vragen van klanten. De klantenservice is dan ook verbeterd en er zijn minder verwerkingskosten. De keuze is op FileNet gevallen, mede vanwege goede ervaringen vanuit onze afdelingen Hypotheken en Commerciële Klantenservice. We plukken nu al de vruchten van de eerste implementatiefase en gaan het project in stappen verder uitrollen voor een brede reeks processen. Dit alles zal leiden naar een vrijwel papierloze werkomgeving. Daarbij komt dat er ruimte is om FileNet P8 breder binnen de organisatie in te zetten."

Brenda Morris, Regional Vice President Northern Europe bij FileNet: "De verwachtingen van klanten van financiële instellingen worden steeds hoger en in een competitieve markt is het essentieel binnen de bedrijfsactiviteiten klantenervaringen centraal te stellen. Alliance & Leicester Commercial Bank versterkt zijn medewerkers en contact centers door hen te voorzien van de vereiste tools en informatie, waarmee zij de klant de beste service kunnen bieden en de concurrent altijd een stap vooruitblijven. Bovendien zijn er behoorlijke interne voordelen te verwachten voor wat betreft personeelsefficiency en fysieke opslagkosten. "

FileNet P8 is een solide enterprise platform voor het vastleggen, opslaan, beheren, veiligstellen en verwerken van informatie en zorgt ervoor dat binnen organisaties de operationele, financiële en strategische efficiency toenemen en de total cost of ownership lager worden.

Over FileNet

FileNet, een IBM-organisatie, is toonaangevend leverancier van innovatieve

oplossingen op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), Business Process Management (BPM) en Compliance. De oplossingen helpen klanten beter en sneller beslissingen te nemen. Ze ondersteunen organisaties bij het beheren van content, het voldoen aan wet- en regelgeving en het stroomlijnen van processen. Sinds de oprichting van FileNet in 1982 hebben meer dan 4.300 organisaties, FileNet-oplossingen ingezet om 'mission critical' content en processen optimaal te beheren. Meer informatie: www.filenet.com.

Over Alliance & Leicester Commercial Bank

Alliance & Leicester Commercial Bank has been awarded "Best Business Current Account Provider" in 2006 by Business Moneyfacts for the fourth consecutive year. Alliance & Leicester Commercial Bank is a market leader in cash management, handling more than £1 in every £5 of High Street cash. Through its partnership with the Post Office it has cash depositing facilities located within a mile of 95% of all UK businesses and for larger businesses provides cash centre and cash in transit services via Securicor. Its competitive commercial mortgage products are available to businesses of all sizes on a fixed or variable repayment for property purchase with repayments tailored to meet customers' requirements.


---

Voor redactionele informatie:

Influx PR - Margienke Smit. Tel.: 055 - 366 30 34, e-mail: margienke@influx-pr.com

(Ref. 2406)

Note to editors: FileNet and ValueNet are registered trademarks of FileNet Corporation. All other company or product names referenced in this release may be trademarks or registered trademarks of their respective owners.