Ingezonden persbericht
Ínnovatiecampagne 2006 durven, delen, doen
PERSBERICHT
Kanshebbers prijzen 50.000 euro tweede ronde Ínnovatiecampagne bekend
Welke scholen voor voortgezet onderwijs winnen 50.000 euro?
Utrecht, 30 november 2006 De shortlist van de tweede ronde van de
Ínnovatiecampagne 2006: durven, delen, doen is bekend. 45 scholen in het voortgezet
onderwijs maken kans op een prijs van 50.000 euro. Maximaal 24 scholen kunnen een
innovatieprijs winnen. Tijdens de prijsuitreiking op 24 januari 2007 wordt bekend
welke scholen dat zijn.
Het doel van de campagne is om geslaagde innovaties in het voortgezet onderwijs in het
zonnetje te zetten. De tweede ronde leverde maar liefst 143 inzendingen op. Dit brengt het
totale aantal inzendingen van de campagne op 250. De scholen die op de shortlist staan,
hebben aangetoond dat hun innovatie werkt en dat de innovatie betekenisvol kan zijn voor
de VO-sector. Bovendien hebben de scholen een haalbaar plan om kennis en ervaringen te
delen met andere scholen. De inzendingen en de shortlist zijn te bekijken op
www.durvendelendoen.nl.
Prijsuitreiking
Op 24 januari 2007 worden tijdens een feestelijke prijsuitreiking de winnaars van de tweede
ronde van durven, delen, doen bekend gemaakt. Naast juryvoorzitter Sietske Waslander
(hoogleraar onderwijssociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen) bestaat de jury uit Ingrid
Janssen (rector Open Schoolgemeenschap Bijlmer, Amsterdam), Job van de Groep (docent
wiskunde en schooldecaan Oosterlichtcollege, Nieuwegein), Hans Koole (secretaris
onderwijszaken VNO-NCW) en Sarah Blom (onderwijsonderzoeker en publicist).
De prijsuitreiking vindt plaats in de Irenezaal van de Utrechtse Jaarbeurs tijdens de Nationale
Onderwijstentoonstelling. Die dag worden ook een lerarenprijs (i.s.m. SBL), een
leerlingenprijs (i.s.m. LAKS) en een ict-prijs (i.s.m. Kennisnet Ict op school) uitgereikt.
De Ínnovatiecampagne 2006: durven, delen, doen is een initiatief van VO-project Innovatie.
Einde persbericht
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht