Persbericht
Unamic gaat software Trinicom inzetten voor nieuw e-mailcenter in Suriname
Wilp / Almere, 29 november 2006 - Unamic, dienstverlener op het gebied van customer contact en sales, breidt zijn contactcentervestiging in Suriname binnenkort uit met een
e-mailcenter. Voor een snelle en eenduidige beantwoording gaat Unamic in dat center de e-mail response management software van Trinicom inzetten.
Sinds februari 2004 heeft Unamic een vestiging in Paramaribo, waar de afgelopen periode naast vooral telefonische vragen ook e-mails zijn afgehandeld. Unamic constateert naar aanleiding van de behaalde resultaten een sterk groeiende vraag naar offshoring van e-mailafhandeling. Om adequaat op die vraag in te spelen heeft Unamic besloten een e-mailcenter in te richten. Dit houdt onder andere in dat werknemers specifiek worden geselecteerd op schriftelijke vaardigheden en een uitgebreid trainingsprogramma krijgen aangeboden. Ter ondersteuning wordt de software van Trinicom ingezet. In een kennisbank met veelvoorkomende vragen en antwoorden kunnen medewerkers snel zoeken naar het antwoord op een vraag. Bovendien maakt het systeem automatisch antwoordsuggesties aan. De behandeltijd wordt hierdoor aanzienlijk verkort.
"Voor Nederlandse bedrijven heeft offshoring van e-mailafhandeling grote voordelen", aldus Jasper Klootwijk, Manager Sales & Marketing bij Unamic. "Dankzij het tijdsverschil worden servicelevels bijvoorbeeld eenvoudig gehaald. Ook is het in Suriname gemakkelijker om gemotiveerde, hoogopgeleide werknemers te vinden, die bovendien flexibel inzetbaar zijn. De kosten liggen daarnaast aanzienlijk lager, hetgeen een besparing van 30 tot 50 procent oplevert. En dankzij de gestroomlijnde afhandeling met Trinicom zal die besparing alleen maar verder oplopen."
Klootwijk vervolgt: "In vergelijking met andere systemen springt Trinicom er wat ons betreft uit vanwege het gemak van de implementatie van het systeem. Er is slechts een internetomgeving nodig om de software ook in Suriname te kunnen toepassen. Daarnaast leren gebruikers heel snel met het systeem te werken en is het eenvoudig om meerdere projecten naast elkaar te laten draaien. Mede dankzij Trinicom kunnen we onze scherpe tarieven blijven aanbieden en onze kwaliteit blijven bewaken."
Wilco Rietberg, CEO van Trinicom: "Unamic begrijpt dat het met een e-mail response management oplossing daadwerkelijk toegevoegde waarde kan bieden aan zijn opdrachtgevers. Het bedrijf gebruikt onze software nu ongeveer een jaar in zijn Nederlandse vestigingen en het is goed om te horen dat de ervaringen dermate positief zijn dat men de oplossing nu ook overzees gaat toepassen."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail:
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Trinicom is één van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa, met een 25ste plaats in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA. Voor meer informatie zie:
Over Unamic
Unamic staat voor Customer Contact & Sales. In zowel de business-to-consumer als de business-to-business markt ondersteunt Unamic bedrijven in hun doelstelling om hun bedrijfsprocessen op de gebieden klantcontact en verkoop te optimaliseren. De activiteiten bestaan onder meer uit: in- en outbound klantcontacten, klantenservice, fulfilment, e-mail afhandeling, sales detachering en sales outsourcing. Naast haar activiteiten vanuit Nederland biedt Unamic Customer Contact en Sales ook diensten aan vanuit Paramaribo, Suriname. Volgens de WGCC, de werkgeversvereniging van call centers, behoort Unamic tot de snelste groeiers in de branche. Voor meer informatie zie:
---
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail:
Contactpersonen bij Unamic: Jasper Klootwijk of Jeroen ten Haave (tel: 036 - 545 9000 / 036- 5459034)