Ingezonden persbericht
Persbericht: Chris Anderson presenteert de Long Tail tijdens exclusief optreden op Marketing3
Op 29 november 2006 presenteert Chris Anderson tijdens het jaarlijkse Marketing3 congres het Long Tail business concept. Anderson is hoofdredacteur van het internationaal vermaarde tijdschrift Wired en auteur van The Long Tail, een regelrechte bestseller in de VS.
De Long Tail verklaart hoe markten drastisch veranderen als er geen beperkingen (meer) zijn in de hoeveelheid informatie die beschikbaar is. Voorheen gingen bijna alle marketing- en salesactiviteiten uit naar producten die voor een groot publiek interessant zijn zoals beststellers, muziekhits en bioscoopkrakers. Door digitale ontwikkelingen worden allerlei producten met een veel kleinere afzetmarkt winstgevend. Denk bijvoorbeeld aan de verkoop van muziek via iTunes of veilingen zoals marktplaats.nl.
Over marketing3
Marketing3, hét interactieve marketing event van het jaar, heeft als thema 'Always On'. In het veranderende medialandschap, van offline naar online, is de consument steeds meer in controle. Zij bepalen wanneer, waar en hoe zij producten en diensten aanschaffen. Hier ligt dé grote uitdaging voor de marketeer: hoe bereik je op een effectieve en kostenefficiënte manier de consument die 'Always On' is.
Tijdens Marketing3 krijgt u een helder beeld van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing, sales en communicatie. Marketing3 vindt plaats van 29 november t/m 1 december bij Media Plaza. Meer info: www.marketing3.nl
Over Media Plaza
Media Plaza is een kennisplatform dat nauw samenwerkt met de belangrijkste branche- en vakorganisaties, op het gebied van interactieve marketing, communicatie en sales. Meer info: www.mediaplaza.nl
Over Twinkle
Twinkle laat verkopers op afstand schitteren. De snelheid en diversiteit van de thuiswinkelbranche vertaald in een vakblad, events en een portal die ertoe doen.
Meer info: www.twinklemagazine.nl
---