PERSBERICHT
Zoetermeer, 29 november 2006
11-Jarige maakt winnende reclame voor Kennisnet
Daisy Schönfeldt (11), van basisschool De Triangel in Doorn is de winnaar van 'Reclamemakers gezocht', de reclamewedstrijd van Kennisnet voor kinderen in het basisonderwijs. Haar inzending 'Wil je weten hoe een olifant zich vermaakt, kijk dan op Kennisnet' werd door een deskundige jury betiteld als beste van de ongeveer 9000 ingezonden advertenties voor de site kids.kennisnet.nl. 'Dit had ik helemaal niet verwacht", reageerde de jeugdige inwoonster van Doorn.
'Olifanten zijn mijn lievelingsdieren'
Het winnende ontwerp toont twee voetballende olifanten met de tekst. 'Wil je weten hoe een olifant zich vermaakt, ga dan naar Kennisnet." Winnares Daisy Schönfeldt: 'Ik had echt niet verwacht dat mijn ontwerp zou winnen. Lang heb ik er niet aan gewerkt. Vijf minuten. Olifanten zijn mijn lievelingsdieren." Ze vindt de nieuwe site kids.kennisnet.nl heel leuk. 'Ik bezoek de site elke dag, bijvoorbeeld om oefeningen te doen voor school of om iets op te zoeken via de zoekmachine Davindi."
Op de gedeelde tweede prijs eindigden Clara ten Berge (11) van basisschool De Tjotter in Lelystad en Cathelijn Peeters (10) van basisschool Sint Agnes in Dongen. Clara bedacht de slogan: 'Haal ook een tien, ga naar Kennisnet.nl. Daar word je wijzer van." Zonder hulp van school of ouders kwam ze op dit idee. 'Ik heb meerdere keren meegedaan, maar deze had ik in een paar minuten bedacht." De appel valt niet ver van de boom. 'Mijn vader ontwerpt geboortekaartjes en posters. Dat wil ik later ook doen." Cathelijn Peters (10) scoorde met haar slogan 'Coole site zien, kijk dan eens op www.kennisnet.nl". Op de achtergrond van het affiche staan een brullende ijsbeer en een ijsberg. Cathelijn is een fervent bezoeker van kids.kennisnet.nl
Daisy sleepte met haar inzending een plaatsing in Nickelodeon Magazine en Kidsweek én een active whiteboard voor de school in de wacht. De reclames van Clara en Cathelijn worden gepubliceerd in Kidsweek. De winnaars werden vandaag bekend gemaakt in het programma At Nick op Nickelodeon.
Kids.kennisnet.nl: door leerlingen zelf ontworpen
Kids.kennisnet.nl is de nieuwe site voor kinderen in het basisonderwijs. Wekelijks trekt de site ongeveer 115.000 bezoekers. De site is mede ontworpen door leerlingen. Een van de opvallendste wijzigingen op de site is de door de kinderen gekozen kleurstelling. Het zijn vrolijke, lichte kleuren als blauw en geel die domineren. Een ander toevoeging is de link top-10. Voorheen selecteerde Kennisnet alle links, op de nieuwe site mogen kinderen hun favoriete link sturen. Als genoeg kinderen die link ook bruikbaar vinden, komt deze vanzelf hoog in de ranking te staan. Op kids.kennisnet.nl is ook een open podium te vinden. Scholen kunnen hier hun websites, filmpjes en andere creatieve uitingen laten zien.
Over Kennisnet
Stichting Kennisnet Ict op School is de publieke ict-ondersteuningsorganisatie van, voor en door het onderwijs. De stichting behartigt de belangen van de Nederlandse onderwijssector op het gebied van ict, biedt hulpmiddelen bij het maken van keuzes voor ict-producten en diensten en levert educatieve diensten en producten om het leren te vernieuwen. Kennisnet is een label van Kennisnet Ict op School. Als publieke dienstverlener sluit Kennisnet nauw aan bij de dagelijkse onderwijspraktijk. Kennisnet stimuleert de inzet van ict in onderwijsprocessen door begeleiding, advisering en praktische ondersteuning. De portal