Ingezonden persbericht


Persbericht

Wereldwinkel start pilot met instore tv van programmamaker Notice

Amsterdam, 29 november 2006 --- Wereldwinkel heeft vanaf afgelopen week televisieschermen in verschillende van haar winkels hangen waarop een programma van de ideële winkelketen te zien is. Voor deze pilot met Instore Televisie is Wereldwinkel in zee gegaan met instore programmamaker Notice uit Amsterdam.

Wereldwinkel is een landelijke keten met bijna 400 winkels, waar producten worden verkocht die afkomstig zijn uit ontwikkelingslanden. Wereldwinkel koopt haar producten met zorg in volgens eerlijke handelscriteria. Door de handel met Wereldwinkel verdienen de makers van deze producten een geregeld inkomen en krijgen zij bovendien ondersteuning bij het ontwikkelen van hun bedrijf. Wereldwinkel streeft naar een rechtvaardigere wereldhandel op internationaal niveau en controleert bedrijven op de criteria voor eerlijke handel.

Douwtje de Vries, stafmedewerker consumentencommunicatie bij de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, zegt: "De keuze om instore tv in de winkels te tonen, is gemaakt omdat we om ons heen zien dat dit medium in opkomst is. Bovendien zijn mensen, en dus ook onze consumenten, steeds meer visueel ingesteld en worden aankoopbeslissingen veelal op de winkelvloer gemaakt. Met instore tv kunnen we ons verhaal op een eigentijdse manier vertellen en onze producten op een originele manier in de schijnwerpers zetten," aldus De Vries. "Door deze nieuwe vorm van voorlichting kunnen we de ideologie en het concept van de wereldwinkel beter uitdragen en zullen mensen zich persoonlijk nog meer betrokken voelen bij de makers van het product dat zij kopen."

Voor deze pilot heeft Instore programmamaker Notice een programma ontwikkeld dat het "Wereldwinkelgevoel" ondersteunt en versterkt. Het programma bestaat uit korte shots die real life beelden tonen van de gebieden waar de Wereldwinkelproducten vandaan komen. Zo waant de consument zich het ene moment in oosterse sferen tussen Nepalese keramisten en ziet hij het volgende moment Tanzaniaanse koffieboeren aan het werk. Naast informatieve fragmenten over de producten en de landen van herkomst, krijgt de consument ook een cadeautips voor de komende feestmaand en andere actuele promoties te zien.

Over Notice

Notice Instore Media bestaat sinds 1999 en ontwikkelt op maat gemaakte instore radio-, en tv-programma's voor retailers en bedrijven die direct willen communiceren met klanten en relaties. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam draagt Notice met attractieve, informatieve en verkoopbevorderende narrowcasting programma's bij aan een dynamische beleving in de koopomgeving.

De instore radio- en tv-programma's van Notice bestaan uit entertainment elementen passend bij de doelgroep en het imago van de retailer zoals muziek of muziekvideo's, sfeerbeelden en lifestyle informatie. De instore commercials en aanbiedingen onderstrepen het imago en versterken de promotie van de retailer. Naast content biedt Notice ook de mogelijkheid om narrowcasting voorzieningen te leasen, waardoor retailers geen grote investeringen hoeven te doen, maar een vast bedrag per maand betalen.

Notice Instore Media heeft op meer dan 1500 locaties programma's draaien, onder meer bij 35 retailketens als KFC, IKEA, Siebel, The Sting, debitel en Dixons. Voor meer informatie, www.notice.nl.

Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Anke van Heerebeek

020 421 0565
anke@l-dj.nl

Wereldwinkel

Douwtje de Vries

0345 479 250

dvries@wereldwinkels.nl

Notice

Rory Ligthart

020 684 2212

rory@notice.nl