Nederlandse Spoorwegen
28 november 2006

Komende jaren forse uitbreiding AH to go op het station

Albert Heijn en NS verlengen contract met tien jaar

De komende jaren zal het aantal AH to go vestigingen op NS-stations fors toenemen. Albert Heijn en Servex, een 100% dochteronderneming van NS hebben daarvoor een overeenkomst afgesloten voor de komende tien jaar. Hiermee zetten zij hun succesvolle samenwerking voort. Servex exploiteert 22 AH to go-winkels op stations. Beide partijen hebben de intentie om het aantal winkels de komende jaren op stations uit te breiden tot circa 35.

In 1999 opende de eerste Albert Heijn gemakswinkel op het NS station in 's-Hertogenbosch. In september j.l. is de 22e AH to go winkel op het station in Arnhem geopend. De gemakswinkel past in het streven van Servex om mensen onderweg te verrassen en te verwennen met eten en drinken. AH to go op het station biedt treinreizigers en mensen die in de omgeving van het station wonen of werken een ruim assortiment voor onderweg of voor een gemakkelijke (meeneem-)maaltijd.

Gemak en snelheid en kwaliteit
De winkelformule AH to go is afgestemd op locaties waar zich veel passanten bevinden. De winkels bieden klanten die onderweg zijn veel gemak. De indeling en het assortiment zijn er op gericht om klanten snel een keuze te laten maken. De consument is steeds meer op zoek naar gemak, snelheid en verantwoorde eetoplossingen. De winkels hebben bovendien zeer ruime openingstijden.
Assortiment voor onderweg en voor thuis
Het assortiment van AH to go bestaat uit ruim 1.000 artikelen en kenmerkt zich door kwaliteit, gemak en versheid. Voor de klant die iets zoekt voor directe consumptie biedt AH to go onder meer vers gebakken broodjes, sandwiches, verse smoothies, vruchtensappen, snoepgroente en ­fruit. Daarnaast biedt AH to go een assortiment voor de klant die maaltijdcomponenten zoekt om thuis te bereiden. Ook heeft iedere AH to go een beperkt aanbod van dagelijkse benodigdheden.

Ambitie AH to go
In Nederland bevinden zich nu 30 AH to go-winkels op stations, in binnensteden, ziekenhuizen en op een bedrijventerrein. Albert Heijn heeft de intentie om ­ naast de uitbreiding op NS- stations- ook het aantal AH to go vestigingen elders in het land uit te breiden.

Pagina2/2

Noot aan de redactie

Over Albert Heijn
Albert Heijn is al 119 jaar actief in Nederland en heeft momenteel als full service supermarkt meer dan 700 winkels. Klanten kunnen voor dagelijkse, betaalbare én bijzondere boodschappen terecht bij de supermarkten, de AH XL's, bij AH to go en albert.nl.

Over Servex
Servex is een 100% dochteronderneming van NS. Zij exploiteert horeca en retailformules op NS stations. Servex exploiteert ondermeer Kiosk, De Tijd, La Place, C'est du pain, Smullers, Pizza Hut, Swirls, CaféT, Het Station, Café T espresso, Wizzl en Shakie's, Burger King en Albert Heijn To Go op `t station. Onder het motto `Lekker op het Station' levert Servex met de horeca en retailformules op de stations een belangrijke bijdrage aan een prettig en aangenaam verblijf op het station.

Servex speelt voortdurend in op de behoeften van de treinreizigers en stationsbezoekers. Het bedrijf is op meer dan 100 stations vertegenwoordigd met in totaal meer dan 300 verkooppunten. Dagelijks telt het bedrijf 250.000 klanten.