Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Ondanks sterke groei online bestellingen
Meeste bestellingen Overtoom komen nog steeds telefonisch binnen
Den Dolder, 28 november 2006 - Catalogus erbij, telefoon in de hand, bestellen maar. Zo ging het 60 jaar geleden en zo gaat het nu nog steeds. In dit digitale tijdperk komen de meeste orders bij Overtoom nog steeds binnen via de telefoon (68.641 bestellingen in de periode januari - oktober 2006). En op de tweede plaats komt de fax (65.674). Pas daarna volgen de bestellingen via internet (50.847). Volgens Cees van der Wel, Marketing Manager van Overtoom, is de combinatie catalogus en telefoon zo vertrouwd - 'even bellen met Overtoom' - dat andere bestelmethoden wat minder worden gehanteerd.
De catalogi uit 1962 en 2006.
Ondanks de charme van het bellen verwacht Van der Wel dat internet uiteindelijk toch de 'strijd' gaat winnen. "De afgelopen jaren is er al een zeer sterke stijging bij ons waarneembaar van het aantal orders dat via het web binnenkomt. Onze webshop wordt dit jaar al bezocht door zo'n twee miljoen mensen. Er zijn ook mensen die in onze webshop een artikel opzoeken en dan toch de telefoon pakken om te bestellen. De papieren catalogus zie ik voorlopig nog niet verdwijnen. Die is in 2006 in een oplage van 120.000 verspreid. We waren het eerste bedrijf dat zich via tv tot bedrijven richtte. En het werkte! Heel veel bedrijven vroegen de catalogus aan. Ze bestelden ook en namen de kreet 'Tuut tuut, dat is snel' soms letterlijk over op de orderformulieren. Of we werden al na een paar uur gebeld met de vraag: waar blijft de auto? Kortom, we zullen, zeker nu we 60 jaar bestaan, zeker niet voorbij gaan aan onze o zo vertrouwde catalogus."
///
Noot voor de redactie,