Ingezonden persbericht
Sinterklaas shopt graag in supermarkt
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van de Nederlandse supermarkten, constateert dat de verkoop van sinterklaasartikelen zoals kruidnoten en pepernoten in de supermarkten volop van start is gegaan. Maar ook speelgoed, stickerboeken en andere schoencadeautjes worden volop gekocht. Bovendien spelen veel supermarkten in op Sinterklaas. Kinderen kunnen bijvoorbeeld kleurplaten inleveren of hun schoen zetten in de supermarkt.
Vorig jaar at de consument in de maanden november en december ruim 9,5 miljoen kilo Sinterklaassnoepgoed. De verkoop van dit snoepgoed was goed voor een omzet van ¤ 35 miljoen Het CBL verwacht dit jaar een omzet van ¤ 37 miljoen. De omzetstijging is te danken aan de keuze voor "luxere soorten snoepgoed" zoals marsepein en borstplaat.
Uit het hoge aantal kilo's leidt het CBL af dat niet alleen de kinderen snoepen, maar dat ook de mensen die Sinterklaas niet vieren graag een chocoladeletter of kruidnootje eten. Gezond alternatief voor in de schoen is het veel bezongen Appeltje van Oranje.
Met vriendelijke groet,
Miranda M.G. Boer
Hoofd PR en Voorlichting CBL
070-3376200
06-51502772
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is de belangenbehartiger en spreekbuis van de supermarkten in Nederland.