Auto's domineren zoekopdrachten advertentiesites


GRONINGEN, 20061124 -- Uit onderzoek van Koopjesvinder.nl is gebleken dat tweedehands auto's het meest voorkomen in zoekopdrachten op tweedehands advertentiesites. In een door Koopjesvinder.nl samengestelde top 25 zijn er maar liefst 14 autogerelateerde zoekopdrachten.

"Auto's blijven onverminderd de populairste tweedehands artikelen op het internet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat grote uitgeverijen steeds meer investeren in autosites", aldus Bart Kappenburg, directeur van Koopjesvinder.nl

Koopjesvinder.nl is een verticale zoekmachine voor tweedehands artikelen. De site zoekt live op Marktplaats, Speurders en een aantal andere tweedehands sites. "Het onderzoek is gebaseerd op de laatste twee maanden en omvat zo'n 1 miljoen zoekopdrachten gedaan via onze site", aldus Kappenburg.

Massage & Gedragen slipjes

Rariteiten komen ook voor. Zo kwam in het onderzoek naar voren dat de laatste paar weken de term "gedragen slipjes" erg populair aan het worden is. Kappenburg: "Gelukkig nog niet zo populair om in de top 25 te verschijnen maar opvallend is het wel." Ook opvallend is de zoekterm `massage' op plaats 10: "Dit is iets wat ik niet zou verwachten op een advertentiesite." "Buiten deze opvallende feiten merken we dat zoekopdrachten erg seizoensgerelateerd zijn. Zo vinden we sinds kort erg vaak zoekopdrachten met betrekking tot Sinterklaas terug in onze logbestanden. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld tweedehands sinterklaaspakken."

De top 25

1. Golf

2. BMW

3. Velgen

4. Auto

5. Mercedes

6. Gratis

7. Hulp

8. Diesel

9. Schoonmaak

10. Massage

11. Tafel

12. Polo

13. Cabrio

14. Bank

15. Stoelen

16. Automaat

17. Opel

18. Motorblok

19. TDI

20. Winterbanden

21. Honda

22. Fiets

23. Kast

24. Eettafel

25. Astra





Ingezonden persbericht