Auto's domineren zoekopdrachten advertentiesites
GRONINGEN, 20061124 -- Uit onderzoek van Koopjesvinder.nl is gebleken dat tweedehands auto's het meest voorkomen in zoekopdrachten op tweedehands advertentiesites. In een door Koopjesvinder.nl samengestelde top 25 zijn er maar liefst 14 autogerelateerde zoekopdrachten.
"Auto's blijven onverminderd de populairste tweedehands artikelen op het internet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat grote uitgeverijen steeds meer investeren in autosites", aldus Bart Kappenburg, directeur van Koopjesvinder.nl
Koopjesvinder.nl is een verticale zoekmachine voor tweedehands artikelen. De site zoekt live op Marktplaats, Speurders en een aantal andere tweedehands sites. "Het onderzoek is gebaseerd op de laatste twee maanden en omvat zo'n 1 miljoen zoekopdrachten gedaan via onze site", aldus Kappenburg.
Massage & Gedragen slipjes
Rariteiten komen ook voor. Zo kwam in het onderzoek naar voren dat de laatste paar weken de term "gedragen slipjes" erg populair aan het worden is. Kappenburg: "Gelukkig nog niet zo populair om in de top 25 te verschijnen maar opvallend is het wel." Ook opvallend is de zoekterm `massage' op plaats 10: "Dit is iets wat ik niet zou verwachten op een advertentiesite." "Buiten deze opvallende feiten merken we dat zoekopdrachten erg seizoensgerelateerd zijn. Zo vinden we sinds kort erg vaak zoekopdrachten met betrekking tot Sinterklaas terug in onze logbestanden. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld tweedehands sinterklaaspakken."
De top 25
1. Golf
2. BMW
3. Velgen
4. Auto
5. Mercedes
6. Gratis
7. Hulp
8. Diesel
9. Schoonmaak
10. Massage
11. Tafel
12. Polo
13. Cabrio
14. Bank
15. Stoelen
16. Automaat
17. Opel
18. Motorblok
19. TDI
20. Winterbanden
21. Honda
22. Fiets
23. Kast
24. Eettafel
25. Astra
Ingezonden persbericht