Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

DAKAR RALLY DEELNEMERS SMS'EN MET THUISFRONT VIA CLUBMESSAGE

Presentatie deelnemers op Speed & Design beurs

Breda, 24 november 2006 - Op 25 en 26 november vindt de jaarlijkse autobeurs Speed & Design plaats in de jaarbeurs Utrecht. Op de beurs zal dit jaar veel aandacht worden gegeven aan de DAKAR Rally die begin 2007 weer plaats gaat vinden. Dit jaar hoeven de Nederlandse thuisblijvers zich geen zorgen te maken over de slechte bereikbaarheid van de deelnemers. Om het nieuws vanuit de woestijn zo snel mogelijk bij alle geïnteresseerden te krijgen, maakt het persteam van internetuitgeverij The Car Content Factory gebruik van een nieuwe sms-dienst van mobiele technologieprovider ClubMessage.

Vanaf 3 januari begint de jaarlijkse DAKAR Rally, de barre tocht die ditmaal in Lissabon, Portugal, van start gaat. Sinds de eerste editie van de rally in 1979 hebben circa 13.000 mensen meegedaan. Een van de jaarlijks terugkomende hindernissen van deze tocht is het op de hoogte houden van de thuisblijvers. Vooral vanuit de woestijn zonder telefoon- of internetverbinding is het moeilijk contact te houden met geïnteresseerden. Op het DAKAR paviljoen zullen tijdens de Speed & Design beurs veel van de Nederlandse DAKAR-deelnemers aanwezig zijn om zichzelf en hun vervoer te presenteren.

Het bedrijf achter het DAKAR paviljoen is The Car Content Factory, (Internet)uitgever van het boek "In het spoor naar Dakar" en producent van automotive gerelateerde content. Het bedrijf verzorgt dit jaar ook de volledige informatievoorziening naar de buitenwereld tijdens de rally. Het DakarPress team gaat met een persteam van één persjeep meedoen aan "de zwaarste rally ter wereld" om zo bovenop de nieuwsfeiten te blijven. De verslaggevers kunnen vanuit de woestijn met slechts één sms-bericht naar ClubMessage een grote groep DAKAR-liefhebbers tegelijk op de hoogte houden van de laatste berichten.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de ClubMessage sms-dienst door "DAKAR" naar 3669 te sturen. Aanmelding is ook mogelijk via de site van The Car Content Factory: www.passion4wheels.nl.

Voor meer informatie over de DAKAR Rally, zie http://www.dakarpress.nl/

Over ClubMessage

ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per sms, via haar eigen sms-netwerk of via operators: twee van de drie grootste uitgeverijen van Nederland werken met ClubMessage, de helft van alle sms-voting op televisie wordt mogelijk gemaakt door de technologie van ClubMessage, 90 procent van alle cafés en clubs die hun klanten via sms bereiken, doen dit via ClubMessage, en bijna de helft van de Nederlandse sms-bedrijven maakt gebruik van technologie van ClubMessage. ClubMessage heeft meer dan 1000 klanten en meer dan 1 miljoen gebruikers in meer dan 10 landen.

Meer informatie is te vinden op www.clubmessage.nl

Voor meer informatie voor de pers:

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl