Heineken en Postbank sponsoren RTL 5-programma 'Mijn tent is top'
23 november 2006
Voor het nieuwe RTL 5-programma 'Mijn Tent is Top' slaan RTL
Nederland, Heineken en de Postbank de handen ineen. In dit programma
staat het starten van een eigen horecaonderneming centraal. Vier
koppels met de ambitie en een langgekoesterde wens om een eigen zaak
in de horeca te beginnen worden met de camera's gevolgd. Vanaf half
januari is in twaalf afleveringen te zien hoe het deze startende
ondernemers in vier verschillende grote steden in Nederland vergaat.
Vanaf het eerste moment dat zij de sleutel krijgen van hun pand tot
aan het moment dat hun horecabedrijf wel of niet een goedlopende zaak
is. Tijdens dit proces worden de koppels beoordeeld door een officiële
jury onder leiding van Herman den Blijker en door het publiek.
Frank Eijken, CCO RTL Nederland is blij dat RTL Nederland voor dit
programma kan rekenen op twee grote partijen als Heineken en de
Postbank: "Deze samenwerking is een mooi voorbeeld van drie grote
marktpartijen die de krachten bundelen om zowel de consument als de
ondernemer multimediaal te bereiken."
De Postbank voorziet de ondernemers van een zakelijke rekening en
middelen om hun bankzaken te regelen. Henk Renkema, directeur Postbank
Zakelijk: "Het aantal klein zakelijke ondernemers in Nederland groeit
fors. Deze groep ondernemers staat voor vele uitdagingen en om
succesvol te kunnen zijn als ondernemer moeten in ieder geval de
financiële zaken op orde zijn. In 'Mijn Tent is Top' kan het publiek
onder andere zien hoe ondernemers op een gemakkelijke en
overzichtelijke manier kunnen bankieren. Zij krijgen via internet en
telefoon, waar en wanneer ze willen, alle mogelijke ondersteuning om
hun bankzaken snel en makkelijk te regelen. De Postbank wil de klein
zakelijke ondernemer helpen om succesvol te ondernemen."
Heineken is als sponsor van dit programma betrokken bij de
horecalocaties, als ondersteuning voor de koppels en uiteraard als
leverancier van bier en andere dranken. "De Nederlandse horeca is
fantastisch mooi! Alleen te weinig mensen weten dat," aldus Ronald den
Elzen, directeur Horeca Heineken Nederland. "Met 'Mijn Tent Is Top'
kunnen alle Nederlanders zien hoe mooi en verrassend de horeca
eigenlijk is. Horecaondernemerschap gaat echter niet vanzelf. Van
buiten lijkt het vaak makkelijk, maar een eigen zaak runnen kost
bloed, zweet en tranen. Hard werken, lastige keuzes maken en nooit
jezélf maar altijd de klant centraal stellen. Onze missie is om
horecaondernemers als partner te ondersteunen bij het realiseren van
kwalitatieve en gastvrije horeca ."
Uitzending: wekelijks bij RTL 5, vanaf half januari 2007.
Postbank