Massaal gestemd via 'rode knop' bij TMF Game Awards 2006
Upc nederland
Amsterdam, 24 november 2006 - Er is massaal gebruik gemaakt van de mogelijkheid om met de
'rode knop' van interactieve tv te stemmen bij de TMF Game Awards 2006. Zonder
noemenswaardige reclame zijn er door ruim 20.000 game liefhebbers het verbazingwekkend
aantal van 284,672 stemmen via digitale tv uitgebracht. Bij de TMF Game Awards worden de
allerbeste games en spelcomputers van het afgelopen jaar beloond. De bekendmaking vindt
vandaag plaats tijdens het evenement Gameplay 06 in de Jaarbeurs in Utrecht (24, 25, en
26 november). De Awards worden vandaag vanaf 17.00 uur via een live stream op het
internet uitgezonden en op 12 december bij TMF op televisie.
Via de rode knop-toepassing van UPC Digital TV konden gamers tussen 10 en 22 november via
TMF, TMF Party en TMF NL stemmen door op de rode knop van de afstandsbediening te
drukken. Kijkers konden in 10 categorieën hun favoriete spel kiezen uit drie
genomineerden. Deze stemmen worden opgeteld bij de stemmen die via internet zijn
binnengekomen. De kijker kon daarbij ook verbinding maken met de interactieve gameportal
die deel uitmaakt van deze UPC-dienst. De tv-stemmen worden opgeteld bij de stemmen die
via internet zijn binnengekomen.
Doorbraak
Zowel UPC als zusterbedrijf Chellomedia verwachten op korte termijn een doorbraak voor
interactieve TV in Nederland. Met de rode knop op de afstandsbediening worden kijkers
actief bij het kijken naar hun favoriete programma's. Zo kunnen ze stemmen bij spelshows,
meedoen met quizen en goederen en diensten bestellen. Bij de TMF Music Awards 2006 op 13
oktober j.l. was dit voor de eerste maal mogelijk.
Verdere ontwikkeling
De interactieve toepassingen bij de TMF Music Awards 2006 en TMF Game Awards 2006 zijn het
startpunt voor de verdere ontwikkeling van interactieve tv bij UPC en MTV Networks. In de
nabije toekomst zullen voor alle MTV-merken (MTV, TMF, The Box, Nickelodeon) interactieve
toepassingen samen met UPC en Chellomedia worden ontwikkeld.
UPC Nederland
UPC Nederland, een toonaangevende aanbieder van televisie, breedband internet en vaste en
mobiele telefoniediensten in Nederland, heeft 2,2 miljoen televisieklanten (waarvan
423.000 klanten met een abonnement op UPC Digital TV), 544.000 breedband internetklanten
en 363.000 telefonieklanten (per 30 september 2006). UPC Nederland is een geconsolideerde
dochteronderneming van Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK).
Chellomedia Interactive Services
Chellomedia Interactive Services ontwerpt interactieve toepassingen en content gericht op
entertainment, waarmee aanbiedingen van digitale tv en breedbandinternet via PC worden
versterkt. Bovendien verzorgt de business unit een end-to-end uitgebreide tv-oplossing
onder de naam Chello Mistral. De onderneming is een onderdeel van Chellomedia, de
contentdivisie van Liberty Global, Inc.
= = =
Noot aan de redactie:
Voor andere informatie kunt u contact opnemen met Ronald van der Aart, telefoon 020 775 57
71 of mobiel 06 21 89 82 75.