PERSBERICHT
Woerden, 23 november 2006
Optimel Control helpt minder te eten
Helft van Nederlanders vindt het moeilijk om gezond gewicht te behouden
Campina introduceert Optimel Control, een zuiveldrank met natuurlijke plantenextracten die ervoor zorgen dat je bij de volgende maaltijd minder gaat eten. Deze nieuwe innovatie van Campina helpt daarmee het lichaamsgewicht op een natuurlijke manier in balans te houden. Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat de helft van de Nederlanders (tussen 25-50 jaar) moeite heeft om een gezond gewicht te behouden. Dit terwijl bijna alle Nederlanders (89%) een gezond gewicht zeer belangrijk vinden. Om deze grote groep tegemoet te komen introduceert Campina vandaag Optimel Control. Wetenschappelijk onderzoek laat bij gebruik van Optimel Control een verlaging van de energie-inname bij de volgende maaltijd van minimaal 10% zien. Optimel Control is vanaf 27 november a.s. te koop in de Nederlandse supermarkten.
Het ingrediënt in Optimel Control dat ervoor zorgt dat je sneller verzadigd raakt bij een volgende maaltijd, is uniek in Nederland. Optimel Control helpt minder te eten maar is niet bedoeld om snel af te vallen. Afvallen is alleen mogelijk door te letten op een aantal factoren zoals de inname van calorieën en voldoende lichaamsbeweging. Optimel Control kan dus een steuntje in de rug zijn wanneer je gewicht wil verliezen.
Nederlanders kunnen zich moeilijk beheersen met eten Veel Nederlanders willen een gezond gewicht bereiken om zich hiermee lekker in hun vel te voelen en fitter te zijn. Daarnaast zien ze het als een investering in een gezonde toekomst. Uit het onderzoek van TNS NIPO blijkt dat veel Nederlanders moeite hebben om een gezond gewicht te bereiken. Bijna de helft daarvan heeft moeite om zich te beheersen als er bijvoorbeeld lekker eten op tafel staat. 'Minder eten' wordt als een van de oplossing gezien om het gezonde gewicht te bereiken. Optimel Control helpt hen daarbij een handje.
Werking enkele uren na inname
Optimel Control werkt enkele uren na inname. Omdat het avondmaal bij de meeste Nederlanders de meeste calorieën bevat, wordt geadviseerd het flesje Optimel Control bij de lunch te drinken.
Belangrijke elementen om een goed lichaamsgewicht te realiseren en te behouden zijn gezond, verantwoord en met mate eten én voldoende beweging. Optimel Control past goed binnen een dergelijke evenwichtige levensstijl. Optimel Control is ontwikkeld voor iedereen die een gezond gewicht belangrijk vindt.
Optimel Control is verkrijgbaar in flesjes van 102 ml (verpakking van 4 stuks). Eén flesje bevat de werkzame hoeveelheid van de plantenextracten die ervoor zorgen dat je bij de volgende maaltijd minder gaat eten. Campina daagt consumenten uit om Optimel Control twee weken te proberen. Als ze niet tevreden zijn dan betaalt Campina het volledige aankoopbedrag terug. De actievoorwaarden zijn te vinden op de verpakking en op
Over Optimel
Het merk Optimel helpt consumenten het gewicht te houden waar ze zich lekker bij voelen. Optimel biedt een uitgebreid assortiment 0% vet producten, waaraan geen suiker is toegevoegd en die extra vitaminen en calcium bevatten. Optimel is een merk van Campina.
Over Campina
Campina is een internationale coöperatieve onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie.
Campina heeft een jaaromzet van circa ¤ 3,6 miljard met ongeveer 6..800 medewerkers. De onderneming bezet topposities in de markten waarin ze actief is met consumentenmerken als Campina, Landliebe en Mona. Daarnaast opereert Campina wereldwijd met de groep Industrial Products. Deze ingrediëntengroep, met de divisie DMV International, is een succesvolle partner voor ondermeer de voedingsmiddelen en farmaceutische industrie.
Over TNS NIPO
TNS NIPO is marktleider in Nederland op het gebied van marktonderzoek en is de Nederlandse partner van TNS, een van de twee grootste marketinginformatiegroepen ter wereld. TNS NIPO en haar partners voorzien nationale en multinationale organisaties van marktinformatie en -analyses, inzicht en advies in meer dan 110 landen wereldwijd. Met een hecht team van deskundige en creatieve marketinginformatiespecialisten biedt TNS NIPO hoogstaande marketingoplossingen voor klanten in het consumenten- en business-to-business-segment, voor profit en non-profitorganisaties.