Intermediair Imago Onderzoek: Philips favoriete werkgever 2006

Creative venue

Intermediair Imago Onderzoek: Philips meest favoriete werkgever onder hoogopgeleiden

Haarlem, 23 november 2006 - Dit jaar is Philips de favoriete werkgever voor de lezers van Intermediair. Ze kozen de multinational vanwege naamsbekendheid en omdat deze het beste aansluit bij ambities en toekomstwensen. Was het elektronicaconcern in 2005 tijdelijk door Shell werd verdreven van de eerste plaats, inmiddels staat Philips weer stevig bovenaan. Vrouwen gaven dit jaar de voorkeur aan Rabobank, mannen prefereerden Philips. Shell scoorde het beste bij hoogopgeleide allochtonen. Intermediair maakte de winnaars bekend tijdens het Intermediair Arbeidsmarkt Event op donderdag 23 november.

Intermediair vraagt hoogopgeleiden regelmatig naar hun favoriete werkgever in het Intermediair Imago Onderzoek. De groepen respondenten zijn opgesplitst naar mannen, vrouwen en allochtonen (respondenten waarvan één of beide ouders van niet-Nederlandse afkomst zijn). Alle geënquêteerden zijn hoger opgeleid (HBO+) en hebben tussen de 0 en 10 jaar werkervaring.

Dit jaar kende Intermediair voor het eerst prijzen toe aan de meest favoriete werkgevers binnen diverse sectoren, te weten ICT/telecom (KPN), Financiële instellingen (Rabobank), Industrie (Philips) en Media (Sanoma uitgevers). In de publieke sector won de politie bij de Overheid en de Verenigde Naties bij de groep 'Overige publieke organisaties'.

Andere bedrijven en instellingen die hoog scoorden, waren: Publieke sector (overheden) - Ministerie van Buitenlandse Zaken, Belastingdienst, Universiteit Utrecht en Rijkswaterstaat. Publieke sector (overig) - Wereld Natuur Fonds, Oxfam/Novib, Amnesty International, Artsen Zonder Grenzen. ICT & Telecom - Microsoft, Capgemini, IBM en LogicaCMG. Financiële instellingen - ABN AMRO, ING, Fortis, Interpolis. Industrie - Shell, Unilever, Heineken, Nike. Media - Google, Endemol, PCM Uitgevers, NOS. Meer informatie: www.intermediair.nl/arbeidsmarktevent