Ingezonden persbericht
POSTV voorziet Makro-filialen van doelgerichte instore TV
Verschillende TV-kanalen voor diverse product- en klantgroepen
Hilversum, 23 november 2006 - POSTV, de one-stop-shop voor instore TV, gaat voor Makro instore TV verzorgen. Makro is onderdeel van Metro Cash and Carry en bestaat uit twaalf Makro- en vier Lukas Klamer vestigingen. Behalve contentproductie verzorgt POSTV ook het beheer en de exploitatie van het instore netwerk. POSTV verdeelt Makro Instore TV onder in verschillende TV-kanalen voor diverse productgroepen. Zo kunnen Makro en zijn productleveranciers klanten nog gerichter bereiken. Daarbij wordt de content ondersteund door de juiste muziek. Via een centraal distributiesysteem verzorgt POSTV uitzendingen van Makro Instore TV voor meer dan duizend schermen in de verschillende vestigingen verspreid over Nederland.
Makro Instore TV onderscheidt zich van andere instore media door de onderverdeling in aparte TV-kanalen. POSTV en Makro hebben vier instore TV-kanalen ontwikkeld: food, non food, consumer electronics en restaurant. Met BroadSign-technologie is het mogelijk om de diverse TV-kanalen te voorzien van verschillende content. Hierbij houdt POSTV ook rekening met de verblijfsduur, de reden van bezoek en de interesse van de klant. Dit vergroot de doelgerichtheid van instore TV. Makro Instore TV is ook op een andere wijze vooruitstrevend. Zo zendt POSTV op de afdeling consumer electronics HD-beelden uit. POSTV is de eerste in Europa die zijn instore TV-kanalen voorziet van HDTV. De Makro in Amsterdam is de eerste vestiging waar POSTV Makro Instore TV gaat uitzenden. Nog voor de kerst is het TV-Kanaal in Makro Amsterdam volledig geïmplementeerd. Daarna volgen de overige Makro-vestigingen. Het merendeel hiervan is voor februari 2007 uitgerust met instore TV.
Makro Instore TV zendt voor de helft van de tijd informatie van Makro zelf uit, zoals aanbiedingen, openingstijden en productinformatie. Daarnaast laat POSTV commercials van adverteerders zien. Dit kunnen productleveranciers van Makro zijn of andere relevante organisaties. Sfeerbeelden completeren de inhoud van Makro TV. Indien mogelijk kunnen POSTV en Makro de TV-content eenvoudig en snel centraal aanpassen. Daarnaast nemen POSTV en Makro ook het onderzoek naar de effecten van Makro TV voor hun rekening.
"Instore TV is veruit het meest doelgerichte medium voor klantcommunicatie op de winkelvloer. Door een instore TV-kanaal op te splitsen in diverse kanalen kunnen wij boodschappen nog doelgerichter verspreiden. Dit in combinatie met HDTV maakt Makro Instore TV uniek in zijn soort ", zegt Michiel Reinoud, directeur van POSTV. "Ook adverteerders zijn enthousiast over Makro TV. Omdat de content precies afgestemd is op specifieke productsectoren, tijdstippen en locaties in de winkel, zijn adverteerders in staat de juiste Makro-klanten direct te bereiken. Zo hebben diverse adverteerders al advertentieruimte op Makro TV ingekocht. Daarbij neemt POSTV ook de productie van commercials voor deze klanten voor zijn rekening."
"Makro hecht veel waarde aan de gerichte en eigentijdse communicatie met professionele klanten. Instore TV is vandaag de dag een uitstekend aanvullend medium om onze klanten op de hoogte te houden", zegt Joop Platteel, Sales Promotion Manager bij Makro. "Makro koos voor POSTV omdat ze voldoen aan al onze wensen met betrekking tot instore TV. Zo verzorgen ze zowel de exploitatie als de contentproductie van het TV-kanaal. Bovendien beschikt POSTV over de technologische expertise om meerdere TV-kanalen op één netwerk uit te zenden. De verschillende TV-kanalen geven ons de mogelijkheid nog doelgerichter te communiceren met specifieke klantgroepen."
POSTV
POSTV staat voor Point Of Sale Televisie en is de one-stop-shop voor Instore TV. Het bedrijf verzorgt management, productie en exploitatie van Instore TV en aanverwante projecten. Met marketingservices, zoals onderzoek en rapportage is de one-stop-shop voor instore TV compleet. Voor de levering en inzet van de beeldschermen en aanverwante apparatuur werkt het bedrijf nauw samen met toonaangevende partners. POSTV verzorgt Instore TV voor onder andere Media Markt en t for telecom. Binnen POSTV verzorgt PRODUCTV de content-productie. Om de juiste boodschap in winkels over te brengen, produceert PRODUCTV ook tailor-made instore commercials voor adverteerders. PRODUCTV is tevens gespecialiseerd in concept, creatie, productie en (media)distributie van virals.
Ingezonden persbericht