Time : 16:47:15
Date : 21 November 2006
Sender Name: Delhaize Group
Delhaize gestart met integratie cash fresh-winkels in delhaize-netwerk
De supermarkt in Geel als eerste omgevormd van Cash Fresh naar
Delhaize-supermarkt
Donderdag 23 november neemt de supermarkt van Geel een nieuwe start.
De winkel heeft de afgelopen maanden een volledige transformatie
ondergaan om voortaan onder het uithangbord van Delhaize verder te
gaan. De supermarkt van Geel is, samen met de Proxy Delhaize in
Haaltert, de eerste in een reeks van zo'n 40 Cash Fresh-winkels die
omgevormd worden naar uithangborden van Delhaize.
Een sterker winkelnetwerk dankzij Cash Fresh
In 2005 heeft Delhaize België Cash Fresh overgenomen. Deze
winkelketen bestaat uit 43 voedingswinkels, hoofdzakelijk gelegen in
Noord-Oost België (Kempen, Limburg, Antwerpen). De winkels van Cash
Fresh vormen een perfecte aanvulling op het bestaande
Delhaize-netwerk. Door de integratie van deze winkels heeft Delhaize
een nog betere nationale aanwezigheid in België.
De Proxy Delhaize in Haaltert en de supermarkt in Geel zijn de eerste
twee winkels die volledig vernieuwd zijn en onder het uithangbord van
Delhaize actief zijn. Ondertussen zijn ook werken gestart in
Kasterlee om de Cash Fresh-winkel er om te vormen tot een supermarkt
Delhaize.
Zorgvuldige integratie binnen Delhaize-netwerk
Er is voor gekozen om de winkels van Cash Fresh te integreren binnen
het Delhaize-netwerk en ze dus van uithangbord te veranderen. Op die
manier worden schaalvoordelen gecreëerd en kunnen ze meegenieten van
de uitstraling van het Delhaize-merk.
De overgangsperiode loopt tot begin 2008. Tegen dan zullen alle Cash
Fresh-winkels een nieuw Delhaize-uithangbord gekregen hebben. De
winkels zullen naar de verschillende winkelformaten van Delhaize
overgaan: 6 winkels worden supermarkt Delhaize, 20 winkels worden AD
Delhaize en 9 winkels krijgen het uithangbord Proxy Delhaize. De 6
resterende winkels krijgen een nieuwe, nog te bepalen bestemming.
In tussentijd werden in alle Cash Fresh-winkels een reeks sterke
troeven van Delhaize ingevoerd.
De huismerken Delhaize en 365 zijn opgenomen in het assortiment, de
wijnafdeling en de afdeling fruit en groenten werden uitgebreid en de
plus-kaart wordt aangeboden aan de klanten.
Een volledig vernieuwde supermarkt in Geel
De winkel in Geel heeft een grondige transformatie ondergaan om
helemaal in lijn te zijn met de kenmerken van een Delhaize-winkel.
Zowel de buitenzijde als de binnenzijde van de winkel werden onder
handen genomen. De gevel en de parking kregen een opknapbeurt. In de
winkel zelf werden de verschillende afdelingen vernieuwd. Er is een
nieuwe onthaalbalie en er zijn nieuwe kassa's. De visafdeling werd
uitgebreid en er werd een open visatelier aan toegevoegd. Ook de
beenhouwerij kreeg een atelier waar de klanten kunnen binnenkijken.
Een aantal afdelingen werden uitgebreid, waaronder fruit en groenten,
wijn en zuivel, terwijl de non-food afdeling werd afgebouwd. Tot slot
werden overal nieuw meubilair en nieuwe koelinstallaties
geïnstalleerd.
Een belangrijke vernieuwing voor de klanten van de winkel is de
overschakeling van bedieningstogen naar zelfbediening voor
bijvoorbeeld fruit en groenten, bakkerij en vlees. Door de
zelfbediening en voorverpakte producten kan het winkelen vlotter
verlopen. Bovendien is het assortiment uitgebreid met onder andere
een ruime keuze aan bereide maaltijden en bereidingen uit de
self-traiteurafdeling.
Klanten steeds op de hoogte
Gedurende de volledige periode van de werken werden de klanten
regelmatig geïnformeerd. Ze kregen niet alleen brieven om de werken
aan te kondigen, maar kregen ook tal van aantrekkelijke aanbiedingen.
Bovendien worden de klanten uitgenodigd op een opendeuravond om de
vernieuwde winkel in avant-première te komen ontdekken.
Alle omwonenden worden eveneens op de hoogte gebracht van de
vernieuwde winkel. Er is een campagne voorzien met radiospots,
advertenties, grote affiches en folders om de supermarkt van Geel een
niet te missen start te bezorgen.
Opleiding voor personeel
Alle medewerkers van de winkel in Geel blijven aan de slag en krijgen
er 10 nieuwe collega's bij die uit andere Delhaize-supermarkten
afkomstig zijn. Alle medewerkers hebben opleiding gekregen in de
supermarkt van Geel of in andere Delhaize-supermarkten om vertrouwd
te worden met de winkelconcepten van Delhaize.
Over Delhaize België
Eind september 2006 bestond het netwerk van Delhaize België,
Luxemburg en Duitsland uit 828 winkels, waarvan 796 in België, 29 in
het Groothertogdom Luxemburg en 3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland).
Met haar verschillende winkelformaten (Delhaize supermarkten, AD
Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go, Di, Tom&Co)
realiseerde Delhaize België in 2005 een omzetcijfer van 4 miljard
euro. Delhaize heeft in 2005 een marktaandeel in België van 26%*. De
onderneming telt 16.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep die actief is in
zeven landen op drie continenten. Eind september 2006 bestond het
verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.676 winkels. De groep stelde
136.000 mensen te werk in 2005.
* Bron: AC Nielsen
Persinformatie
Catherine Alexandre
Senior Vice President Marketing and Communication
Tel. 02/412 82 57
calexandre@delhaize.be
Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
kverbeke@delhaize.be