Vier Campina innovaties die in 2004 voor het eerst in de Nederlandse supermarkt te koop waren, behoren tot de Top 20-introducties die twee jaar na dato de meeste omzet genereren. Samen zijn ze goed voor ruim EUR 20 miljoen consumentenomzet per jaar. Dat blijkt uit een onderzoek van marktonderzoekbureau IRI, gepubliceerd in het vakblad Foodmagazine.
In de Top 20 staan zeven zuivelproducten, waarvan vier van Campina.
Innovatie is een van de speerpunten in de strategie van Campina. Campina vindt onderscheidende producten en productconcepten essentieel om als onderneming met haar merken voor consumenten en afnemers blijvend waarde toe te voegen aan melk en zuivel. Aan de basis van productontwikkeling in melk, zuiveldranken, yoghurts en desserts staat het internationale ontwikkelingscentrum Campina Innovation in Wageningen.
Minder vet Innovatie in producten met minder vet is een van de speerpunten bij Campina.
Campina Optimel drink aardbei-kers bezet in de Top 20 van innovatie-stayers de zevende plaats. Volgens IRI realiseert deze ene variant van Campina Optimel drink, zonder vet en toegevoegde suikers, op jaarbasis een consumentenomzet van EUR 6,7 miljoen. Volgens IRI heeft deze nieuwe variant Optimel alleen maar voor meer omzet gezorgd; de nieuwe smaak is niet ten koste gegaan van andere varianten
Op plaats 8 in de stayers Top 20 staat Campina 0% vet melkdrank. Op jaarbasis kopen consumenten voor EUR 6,3 miljoen aan liters en halve liters van deze melkdrank, die geen vet bevat, maar wel de vertrouwde smaak heeft van halfvolle melk.
Campina Goedemorgen Fruit prijkt op de negentiende plaats van de lijst met blijvende succesnummers. De ontbijtdrank met extra veel fruit realiseert een jaaromzet van EUR 4,2 miljoen, zo blijkt uit de cijfers van IRI. De omzet van de fruitvarianten is bovenop de omzet van de al langer bestaande Campina Goedemorgen ontbijtdranken gekomen.
Op de twintigste plaats staat een dessertinnovatie van Campina: Campina Zacht en Luchtig. De luchtige vla laat een gestage omzetgroei zien. Inmiddels kopen Nederlandse consumenten op jaarbasis voor EUR 3,9 miljoen aan Campina Zacht en Luchtig.
Ook in 2005
In 2005 was Campina ook met vier producten vertegenwoordigd in de Top 20 van producten die twee jaar na lancering (in 2003) de hoogste omzet genereren. Het betrof toen Campina Optimel vla, Mona Vlatoetje, Campina Optimel yoghurt bosvruchten en Campina Yoghurt en Vla.
Dit nieuwsitem behoort tot de categorie:
Nieuwsberichten