Nationale-Nederlanden lanceert multimediale hypothekencampagne
21-11-2006
Nationale-Nederlanden heeft op 1 november 2006 een concurrerende
hypotheek gelanceerd voor de nieuwkomers op de woningmarkt: de
Nationale-Nederlanden Startershypotheek. Deze introductie wordt
ondersteund door een multimediale consumentencampagne waarbij een
combinatie gemaakt wordt tussen traditionele media en nieuwe media.
Naast dagbladen, Boomerang cards en radio wordt de consument middels
internet, narrowcasting en viral-marketing op de hoogte gebracht dat
een eerste droomhuis met de startershypotheek van
Nationale-Nederlanden een stuk dichterbij is.
Op 1 november heeft Nationale-Nederlanden een uitgebreide
productfolder verzonden aan het intermediair. Daarnaast is er een
speciale StartersCorner op www.funda.nl ingericht waarbij de bezoeker
van de site in één oogopslag starterswoningen in zijn/haar regio kan
bekijken. In de campagne staat het realiseren van de wens voor een
leuke eerste woning centraal en vijf starters maken kans op ieder
maximaal EUR15.000 voor het vervullen van hun speciale woonwens.
Bijvoorbeeld een mooie keuken, prachtige badkamer, een zithoek van een
ontwerper of een knallende housewarming. De 5 origineelste ideeën
worden beloond. Om de introductie kracht bij te zetten biedt
Nationale-Nederlanden daarnaast 0,2% rentekorting aan op de
Nationale-Nederlanden Startershypotheek in de maand november.
De campagne wordt ondersteund door Boomerangcards, im's in dagbladen
en radio. Nieuw is de ondersteuning door narrowcasting in
horecagelegenheden en viral-marketing. In de film die in een
landelijke selectie van horecagelegenheden te zien zal zijn, staat het
kopen van een eerste huis naar wens centraal. Daarbij wordt ook de
actie over de originele woonwens gecommuniceerd. Ook in het
viral-marketing concept staat het droomhuis centraal. Hierbij wordt de
kijker gevraagd zijn naam en telefoonnummer in te vullen voordat er
iets te zien is. Vervolgens wordt hij/zij tijdens het kijken naar een
filmpje gebeld door de hoofdrolspeler met de boodschap dat een starter
met een hypotheek van Nationale-Nederlanden meer financiële
mogelijkheden heeft.
De afgelopen jaren heeft Nationale-Nederlanden veel aandacht besteed
aan haar dienstverlening aan het intermediair en haar
hypothekencampagnes "Geen huis zonder hypotheek van
Nationale-Nederlanden". Dit heeft geresulteerd in het feit dat
Nationale-Nederlanden 3 maal op rij genomineerd is voor de Gouden
Spreekbuis, ofwel de IB-Hypotheekprijs. Deze prijs wordt jaarlijks
uitgereikt door Blauw Research aan de hand van resultaten uit de Imago
Blauwdruk Hypotheekverstrekkers. In deze monitor wordt de
hypotheekverstrekkersmarkt beoordeeld door het intermediair, waarbij
bekendheid, corporate image en de voorkeurspositie van de bekendste
hypotheekverstrekkers in kaart worden gebracht.
Nationale-Nederlanden