Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden lanceert multimediale hypothekencampagne 21-11-2006
Nationale-Nederlanden heeft op 1 november 2006 een concurrerende hypotheek gelanceerd voor de nieuwkomers op de woningmarkt: de Nationale-Nederlanden Startershypotheek. Deze introductie wordt ondersteund door een multimediale consumentencampagne waarbij een combinatie gemaakt wordt tussen traditionele media en nieuwe media. Naast dagbladen, Boomerang cards en radio wordt de consument middels internet, narrowcasting en viral-marketing op de hoogte gebracht dat een eerste droomhuis met de startershypotheek van Nationale-Nederlanden een stuk dichterbij is.
Op 1 november heeft Nationale-Nederlanden een uitgebreide productfolder verzonden aan het intermediair. Daarnaast is er een speciale StartersCorner op www.funda.nl ingericht waarbij de bezoeker van de site in één oogopslag starterswoningen in zijn/haar regio kan bekijken. In de campagne staat het realiseren van de wens voor een leuke eerste woning centraal en vijf starters maken kans op ieder maximaal EUR15.000 voor het vervullen van hun speciale woonwens. Bijvoorbeeld een mooie keuken, prachtige badkamer, een zithoek van een ontwerper of een knallende housewarming. De 5 origineelste ideeën worden beloond. Om de introductie kracht bij te zetten biedt Nationale-Nederlanden daarnaast 0,2% rentekorting aan op de Nationale-Nederlanden Startershypotheek in de maand november.

De campagne wordt ondersteund door Boomerangcards, im's in dagbladen en radio. Nieuw is de ondersteuning door narrowcasting in horecagelegenheden en viral-marketing. In de film die in een landelijke selectie van horecagelegenheden te zien zal zijn, staat het kopen van een eerste huis naar wens centraal. Daarbij wordt ook de actie over de originele woonwens gecommuniceerd. Ook in het viral-marketing concept staat het droomhuis centraal. Hierbij wordt de kijker gevraagd zijn naam en telefoonnummer in te vullen voordat er iets te zien is. Vervolgens wordt hij/zij tijdens het kijken naar een filmpje gebeld door de hoofdrolspeler met de boodschap dat een starter met een hypotheek van Nationale-Nederlanden meer financiële mogelijkheden heeft.

De afgelopen jaren heeft Nationale-Nederlanden veel aandacht besteed aan haar dienstverlening aan het intermediair en haar hypothekencampagnes "Geen huis zonder hypotheek van Nationale-Nederlanden". Dit heeft geresulteerd in het feit dat Nationale-Nederlanden 3 maal op rij genomineerd is voor de Gouden Spreekbuis, ofwel de IB-Hypotheekprijs. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door Blauw Research aan de hand van resultaten uit de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers. In deze monitor wordt de hypotheekverstrekkersmarkt beoordeeld door het intermediair, waarbij bekendheid, corporate image en de voorkeurspositie van de bekendste hypotheekverstrekkers in kaart worden gebracht.