Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

AutoTelegraaf.nl lanceert innovatieve zoekmachine voor nieuwe auto's

AutoTelegraaf.nl heeft Autokeuze.nl overgenomen en geïntegreerd op haar website. Hiermee worden de zoekmogelijkheden en toepassingen op de site enorm uitgebreid. Met de nieuwe zoekmodule kunnen bezoekers van AutoTelegraaf.nl vanaf nu naast gebruikte auto's ook nieuwe auto's selecteren. Deze nieuwe auto's kunnen uitgebreid met elkaar vergeleken worden op verschillende gebruikersbehoeften zoals veiligheid en brandstofverbruik. In de nabije toekomst komt deze aanvullende zoekfunctie ook beschikbaar voor de occasions. Deze kunnen dan nog eenvoudiger met elkaar, maar ook met nieuwe auto's worden vergeleken.

"De module nieuwe auto's op AutoTelegraaf.nl biedt de mogelijkheid een weloverwogen autokeuze te maken. De module onderscheidt zich op het gebied van zoekcriteria en gaat verder dan de tot nu toe gebruikelijke traditionele selectie op basis van Merk, Model en Type. Deze nieuwe manier van zoeken spreekt ook vrouwen veel meer aan. Erg belangrijk, aangezien vrouwen een steeds grotere rol spelen in het beslissingsproces," aldus Jasper Steffens, Business Unit Manager Auto & Mobiliteit bij Telegraaf Classified Media.

Een bijkomend voordeel is dat je als consument de specificaties, prijzen en actiemodellen in één systeem ter beschikking hebt, in plaats van het handmatig en tijdrovend vergelijken van de verschillende aanbieders. Auto's kunnen nu ook zonder kennis van techniek, merk of model slim, simpel en snel worden gezocht, gevonden en vergeleken. Of je nu op zoek bent naar een auto met veel kofferbakruimte, een super veilige auto, een zuinig rijdende auto of alle auto's in bijvoorbeeld de categorie 'kleine MPV', binnen de module is het mogelijk om te zoeken op basis van persoonlijke wensen.

Aanvullend zullen er onafhankelijke redactionele artikelen en testen worden gekoppeld aan de module, zodat je ook een objectief beeld krijgt van de rijeigenschappen van de beoogde aanschaf. Het aanvragen van folders, het maken van afspraken voor een proefrit en het verkrijgen van een indicatieve inruilprijs, maken tevens deel uit van de nieuwe module.


---

Voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Jasper Steffens, Business Unit Manager Auto & Mobiliteit Classified Telefoon: 020 585 2417
E-mail: j.steffens@telegraaf.nl
Of
Erik Jacobs, Marketing Manager Business Unit Auto & Mobiliteit Classified Telefoon: 020 585 3007

AutoTelegraaf.nl is een bedrijfsonderdeel van Telegraaf Classified Media B.V en exploiteert de marktleiderspositie in de auto- en mobiliteitsbranche in al haar facetten. Dit doet zij met de internetsites AutoTelegraaf.nl en Onderweg.nl en met het AutoTelegraaf Occasion Magazine en de AutoTelegraaf in Dagblad De Telegraaf. AutoTelegraaf.nl wordt maandelijks bezocht door ca. 650.000 personen.

Telegraaf Classified Media B.V. is een 100% dochter van Uitgeversmaatschappij De Telegraaf. Zij richt zich volledig op het bij elkaar brengen van Vraag en Aanbod. Dit doet zij middels dagbladen, magazines, evenementen, internetsites en mobiele toepassingen. Speurders.nl, Vacaturekrant.nl, AutoTelegraaf, Woonkrant, BOHIL Media, Relatieplanet en Iwannadate zijn onderdeel van Telegraaf Classified Media.

---- --