Unicef
Magazine LINDA. presenteert JOANINHA.
21 november 2006, Amsterdam - LINDA., het glossy magazine van Linda de
Mol, heeft voor het nieuwste nummer een speciale bijlage aan Unicef
gewijd.
Een bijlage mag je het eigenlijk niet noemen; het is een zelfstandig
tijdschrift dat helemaal in de stijl van LINDA. is vormgegeven. De
titel JOANINHA. verwijst naar het gelijknamige Mozambikaanse meisje
dat centraal staat in een Unicef-campagne voor kinderen die er als
gevolg van de aidsepidemie alleen voor staan. In JOANINHA. staan onder
meer bijzondere foto's van de Unicef Ambassadeurs Paul van Vliet en
Monique van de Ven en van Unicef's Special Representatives Trijntje
Oosterhuis, Jörgen Raymann, Sipke Jan Bousema en Edwin Evers.
Daarnaast vindt u in dit blad feiten over hiv en aids, portretten van
Mozambikaanse kinderen die allemaal kampen met de gevolgen van de
aidsepidemie en een interview tussen zangeres/actrice Birgit Schuurman
en Jörgen Raymann. De glossy stijl van LINDA. maakt het contrast
tussen onze rijke wereld en de arme Afrikaanse des te indringender.
Eerste exemplaar voor Paul van Vliet
Linda de Mol heeft het eerste exemplaar van JOANHINA. op maandag 20
november overhandigd aan Paul van Vliet. Dit gebeurde op de
première-avond van de film 'All the Invisible Children' in Pathé
Tuschinski in Amsterdam, die in het teken stond van de
Unicef-campagne.
LINDA. veilt voor Unicef
Bekende Nederlanders hebben aan LINDA. persoonlijke eigendommen
gedoneerd, waarop u kunt bieden. Op veilingsite eBay kunt u onder meer
kiezen uit een Kenzo-shirt van schrijver Kluun, een rozenkrans van
musicalster Chantal Janzen, een handtas van Linda de Mol en een jasje
van Paul van Vliet, dat hij vaak gedragen heeft tijdens zijn 'One Man
Show for Unicef''.
De veiling loopt van 23 november 20.00 uur tot en met 3 december 20.00
uur. Surf naar www.lindamagazine.nl of naar www.ebay.nl. Klik op de
button LINDA.voorUnicef. Op de speciale veilingsite van LINDA. ziet u
alle veilingitems afgebeeld. Volg daarna stap voor stap de
eBay-instructies.
www.lindamagazine.nl
www.ebay.nl
Informatie over de campagne
van Unicef
Over de film 'All the Invisible Children'
'All the Invisible Children' bestaat uit zeven korte films waarin het
lot van kinderen als gevolg van armoede, (burger)oorlog en
onderdrukking centraal staat. Elke film is door een andere regisseur
gemaakt; zij vertellen ieder een verhaal over het leven van een kind
in hun moederland. Zo wordt het leven van een kindsoldaat in Burkina
Faso, een straatkind in Brazilië en een weeskind in China getoond. De
film is opgedragen aan Unicef en aan het World Food Programme (WFP).
Hoewel elke regisseur een specifiek verhaal over een kind vertelt,
ontstijgen deze verhalen hun lokale karakter en vormen ze tezamen een
universeel pleidooi voor de rechten van het kind. Honderden miljoenen
kinderen in ontwikkelingslanden zijn onbereikbaar voor de meest
essentiële hulp, zoals gezondheidszorg en onderwijs. Ernstige vormen
van exploitatie en discriminatie maken hen praktisch onzichtbaar voor
de buitenwereld. Aan deze 'onzichtbare' kinderen is de film
opgedragen.