Unicef



Magazine LINDA. presenteert JOANINHA.

21 november 2006, Amsterdam - LINDA., het glossy magazine van Linda de Mol, heeft voor het nieuwste nummer een speciale bijlage aan Unicef gewijd.

Een bijlage mag je het eigenlijk niet noemen; het is een zelfstandig tijdschrift dat helemaal in de stijl van LINDA. is vormgegeven. De titel JOANINHA. verwijst naar het gelijknamige Mozambikaanse meisje dat centraal staat in een Unicef-campagne voor kinderen die er als gevolg van de aidsepidemie alleen voor staan. In JOANINHA. staan onder meer bijzondere foto's van de Unicef Ambassadeurs Paul van Vliet en Monique van de Ven en van Unicef's Special Representatives Trijntje Oosterhuis, Jörgen Raymann, Sipke Jan Bousema en Edwin Evers. Daarnaast vindt u in dit blad feiten over hiv en aids, portretten van Mozambikaanse kinderen die allemaal kampen met de gevolgen van de aidsepidemie en een interview tussen zangeres/actrice Birgit Schuurman en Jörgen Raymann. De glossy stijl van LINDA. maakt het contrast tussen onze rijke wereld en de arme Afrikaanse des te indringender.

Eerste exemplaar voor Paul van Vliet Linda de Mol heeft het eerste exemplaar van JOANHINA. op maandag 20 november overhandigd aan Paul van Vliet. Dit gebeurde op de première-avond van de film 'All the Invisible Children' in Pathé Tuschinski in Amsterdam, die in het teken stond van de Unicef-campagne.

LINDA. veilt voor Unicef Bekende Nederlanders hebben aan LINDA. persoonlijke eigendommen gedoneerd, waarop u kunt bieden. Op veilingsite eBay kunt u onder meer kiezen uit een Kenzo-shirt van schrijver Kluun, een rozenkrans van musicalster Chantal Janzen, een handtas van Linda de Mol en een jasje van Paul van Vliet, dat hij vaak gedragen heeft tijdens zijn 'One Man Show for Unicef''.

De veiling loopt van 23 november 20.00 uur tot en met 3 december 20.00 uur. Surf naar www.lindamagazine.nl of naar www.ebay.nl. Klik op de button LINDA.voorUnicef. Op de speciale veilingsite van LINDA. ziet u alle veilingitems afgebeeld. Volg daarna stap voor stap de eBay-instructies.

www.lindamagazine.nl www.ebay.nl Informatie over de campagne van Unicef

Over de film 'All the Invisible Children'

'All the Invisible Children' bestaat uit zeven korte films waarin het lot van kinderen als gevolg van armoede, (burger)oorlog en onderdrukking centraal staat. Elke film is door een andere regisseur gemaakt; zij vertellen ieder een verhaal over het leven van een kind in hun moederland. Zo wordt het leven van een kindsoldaat in Burkina Faso, een straatkind in Brazilië en een weeskind in China getoond. De film is opgedragen aan Unicef en aan het World Food Programme (WFP).

Hoewel elke regisseur een specifiek verhaal over een kind vertelt, ontstijgen deze verhalen hun lokale karakter en vormen ze tezamen een universeel pleidooi voor de rechten van het kind. Honderden miljoenen kinderen in ontwikkelingslanden zijn onbereikbaar voor de meest essentiële hulp, zoals gezondheidszorg en onderwijs. Ernstige vormen van exploitatie en discriminatie maken hen praktisch onzichtbaar voor de buitenwereld. Aan deze 'onzichtbare' kinderen is de film opgedragen.