Deelgemeente Feijenoord Rotterdam

Start sloopwerkzaamheden Zuidersterblok

foto deelgemeente Feijenoord

De sloop van het Zuidersterblok zal naar verwachting in de week van 20 november aanvangen.

De sloopwerkzaamheden worden in twee fasen uitgevoerd. Om u uitgebreid te informeren over de sloopwerkzaamheden en de planning ervan, organiseren de deelgemeente en Vestia een informatieavond op maandag 20 november. De avond vindt plaats in het Wooncafé van Vestia, Hillelaan 11. De bijeenkomst begint om 19.30 uur. U komt toch ook?

Sinds het vertrek van meubelwinkel de Zuiderster, hebben de gemeente en woningcorporatie Vestia hard gewerkt aan het leeg krijgen van het blok en aan het maken van een plan voor nieuwbouw. De bebouwing rondom het blok is in de afgelopen twintig jaar al helemaal vernieuwd. Met de sloop en met de bouw van de nieuwe woningen wordt nu eindelijk ook het laatste stuk van deze locatie vernieuwd.

Sloop
De sloopwerkzaamheden worden in twee fasen uitgevoerd. In de week van 20 november start de aannemer naar verwachting met de voorbereidingen voor de sloop. Ook worden dan de hekken en een bouwbord geplaatst. Enkele weken later begint de eerste fase van de sloopwerkzaamheden, namelijk het weghalen van de opstallen tot de onderkant van de begane grondvloer. Hierna volgt een bodemonderzoek en zal er indien noodzakelijk een bodemsanering worden uitgevoerd. Hierna worden de sloopwerkzaamheden van de 2e fase uitgevoerd, namelijk het slopen van de funderingen. Vestia start naar verwachting eind 2007 met de bouwwerkzaamheden voor de nieuwbouw. Ongeveer anderhalf jaar na de start moeten de nieuwe woningen er staan.

Beheercommissie
De uitvoerders doen er alles aan om overlast door de sloopwerkzaamheden te voorkomen. Om eventuele klachten en overlast direct te kunnen signaleren en af te handelen, wordt een beheercommissie ingesteld. Deze commissie houdt gedurende de sloopwerkzaamheden de vinger aan de pols en heeft regelmatig contact met de deelgemeente en Gemeentewerken over de sloopwerkzaamheden en de eventuele overlast daarvan.

Tijdens de informatieavond op 20 november wordt gevraagd wie zitting wil nemen in de beheercommissie en wordt besproken wat de precieze taken van de commissie moeten zijn. Meldingen van overlast kunt u doorgeven aan de deelgemeente, via (010) 291 60 60.

Uitnodiging voor informatieavond op maandag 20 november.