Crossmediale campagne voor Nationale Spreekbeurtactie Unicef
HAARLEM, 20061023 -- Unicef heeft een jaarlijkse unieke educatieve actie ontwikkeld: de Nationale Spreekbeurtactie. Dit jaar staat de actie in het teken van Aids en Mozambique. De spreekbeurtactie wordt gehouden op 20 november tijdens de internationale Dag voor de Rechten van het Kind.
Tools Communicatie heeft het concept voor de vormgeving van deze actie verzorgd. Ook zorgden zij voor de uitwerking van de print- en digitale media. Een opvallende Flash-website met SMS service voor deelnemers, een educatieve game, emoticon-pack voor MSN Messenger, quiz, polls, geavanceerde shoutbox en Flash clips informeren op aantrekkelijke en speelse wijze docenten en vrijwilligers en creëren een buzz rond de actie onder de kids.
Via een inschrijfformulier op de website www.kidsunited.nl/spreekbeurtactie kunnen leraren kinderen uit hun klas inschrijven voor de spreekbeurtactie. Zij ontvangen dan op school een educatief pakket met daarin een docentenhandleiding en een informatieboekje met spreekbeurttips voor kinderen. De kinderen kunnen zichzelf aanmelden voor de SMS service zodat ze gratis spreekbeurttips ontvangen op hun mobiele telefoon.
Tools Communicatie maakt voor het verzamelen van de inschrijfgegevens en de SMS service gebruik van Copernica Publisher. Het aanmeldformulier op de website van Kids United is gekoppeld aan Copernica Publisher, zodat alle gegevens worden vastgelegd in de database. Copernica zorgt ervoor dat de kinderen op gezette tijden een SMS'je ontvangen. Inmiddels hebben duizenden kinderen zich opgegeven om een spreekbeurt te houden.
Copernica
Copernica is gespecialiseerd in het ontwikkelen van software en diensten voor crossmediale direct marketing. Met de sofware kan via internet een cross DM campagne worden ingericht en aangestuurd. De software is geschikt voor e-mail marketing, maar ook voor SMS-, fax- en postmailings. Bovendien is het bij alle uitingen mogelijk de content af te stemmen op de individuele kenmerken van de ontvangers.
Tools Communicatie
Het Haagse Tools Communicatie ondersteunt B-to-b, non-profitorganisaties, b-to-c en overheden bij het afstemmen en realiseren van de verschillende communicatieactiviteiten binnen hun organisatie. Tools werkt naast Unicef onder andere voor Akzo Nobel, Beiersdorf, Casema en Peugeot. Voor meer informatie zie: www.toolscommunicatie.nl.
Unicef
Unicef, de Kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, komt wereldwijd op voor de rechten van alle kinderen. Unicef wijst regeringen op hun verantwoordelijkheden en is ook zelf actief. Unicef steunt hulpprojecten op het gebied van gezondheidszorg, voeding, onderwijs, water en bescherming in circa 155 landen. Voor meer informatie zie: www.unicef.nl. Kinderen kunnen terecht op www.kidsunited.nl, de website van Kids United, de kinderclub van Unicef.
Copernica BV