KPN gaat ICT-infrastructuur van de toekomst leveren bij AVR | | |
| | |Vandaag is afval- en milieuconcern AVR een strategische samenwerking aangegaan met KPN. KPN wordt preferred supplier van AVR en gaat alle vaste én mobiele telefonie en datacommunicatie, verzorgen. Met deze totaaloplossing is AVR verzekerd van inzichtelijke en lagere kosten. Bovendien moeten innovatieve technologieën van KPN, zoals VoIP, AVR ondersteunen in het optimaliseren van hun bedrijfsvoering. Het contract heeft een looptijd van 4 jaar. Met deze langetermijnovereenkomst zijn enkele miljoenen euro's gemoeid.
Meedenken op strategisch niveau
De totaaloplossing van KPN bestaat uit de levering en beheer van bijvoorbeeld de diverse telefooncentrales, het IP-VPN-netwerk dat alle AVR-vestigingen koppelt en de internettoegang. Daarmee heeft AVR gekozen voor een totaalleverancier en strategische partner die transparante ICT-kosten en een beheersbare TCO (Total Cost of Ownership) garandeert. Behalve de nodige kostenbesparingen levert dat AVR een hoop gemak op: één leverancier, één contract en één contactpersoon. En ook één factuur per productgroep, in plaats van de talloze facturen die AVR eerst ontving.
Op weg naar beter
'We merken dat er veel behoefte bestaat aan kostenbesparende totaaloplossingen', aldus Bernard van de Weert, directeur KPN Sales. 'Wij gaan ons maximaal inspannen om ons totaalpakket naar volle tevredenheid van AVR in te zetten én vernieuwende oplossingen te bieden. Want we vinden het belangrijk om onze klanten met de zekerheid van vandaag mee te nemen naar de wereld van morgen. De innovatieve technologieën kunnen AVR namelijk ondersteunen in het optimaliseren van hun bedrijfsvoering. Gedurende het contract zullen we samen met AVR de overstap naar de nieuwste technologieën onderzoeken. Zo bestuderen we de mogelijkheid om de huidige, gedateerde telefooncentrales te vervangen door de toekomstvaste en kostenbesparende oplossing VoIP. Verder biedt het boordcomputersysteem TruckControl van KPN de mogelijkheid om de vrachtwagenvloot van AVR via GPRS te koppelen aan het backoffice- en planningsysteem op kantoor. De informatie-uitwisseling gaat daardoor efficiënter en effectiever, waardoor klanten sneller en beter kunnen worden bediend.'
AVR hoeft dankzij het langetermijncontract met KPN nooit in onzekerheid te verkeren of er wel in de juiste technologie is geïnvesteerd. KPN komt hiermee tegemoet aan de wens van AVR om als innovatief bedrijf met de tijd mee te gaan en te profiteren van de voordelen van vernieuwende technologische ontwikkelingen.
-----------------------
KPN Nieuws
|Datum | |20 november 2006 | |Nummer | |095 |KPN Mediavoorlichting
070- 44 66300
---- --