Ingezonden persbericht


Persbericht

Kensington viert 25 jaar succes en innovatie

Houten, 20 november 2006 - Kensington, fabrikant van computeraccessoires, viert deze maand haar 25-jarig jubileum. In de afgelopen vijfentwintig jaar leverde het bedrijf innovatieve producten die het werken met de computer comfortabeler, productiever en leuker maken.

"Dit jaar vieren we ons zilveren jubileum. Vijfentwintig jaar is erg lang voor veel technologische bedrijven en deze mijlpaal is een grote hulde waard aan onze vroegere en huidige collega's en aan onze klanten wereldwijd", aldus Boris Elisman, President Kensinton Computer Accessoires. "Terugkijkend op de ontwikkelde producten van de afgelopen vijfentwintig jaar is als een terugblik op de evolutie van de mobile computing-industrie. We zijn trots op het feit dat we in deze markt grote hits in consumentenproducten hebben gescoord."

"Wij feliciteren Kensington met deze verjaardag en we zijn er trots op dat we dit jubileum mee mogen vieren", vertelt David Campbell, chairman en Chief Executive Officer, ACCO Brands Corporation. "Dit is een grote eer voor de organisatie en Kensington zal ongetwijfeld nog vele jaren doorgaan als innovator."

Kensington Computer Accessoires biedt een uitgebreid assortiment van producten die computergebruik gemakkelijker en comfortabeler maken, zowel op kantoor, thuis of onderweg. Het bedrijf werd in 1981 opgericht door Philip Damiano en Andrew Newmark in een kantoor in Kensington. Sindsdien heeft Kensington zich ontwikkeld tot een bedrijf waar de producten wereldwijd worden erkend vanwege hun vindingrijkheid, superieure kwaliteit en betrouwbaarheid.

Kensington biedt meer dan 400 accessoires voor laptops, desktop computers en iPod-spelers aan consumenten in meer dan 39 landen op zes continenten.

Innovatieve producten voor iedere generatie van computergebruikers.

De jaren 80

Het eerste jaar van Kensington was een jaar van nieuwe concepten. De eerste vrouw werd genomineerd voor het Amerikaans Hooggerechtshof, met MTV werd muziek op TV geïntroduceerd, Lady Diana trouwde met prins Charles en in hetzelfde jaar introduceerde Kensington zijn eerste product: de System Saver. Dit product was een combinatie van een ventilator en een spanningsbeveiliging voor de Apple II. Met de verkoop van 200.000 exemplaren werd het meteen een succes en werd Kensington op de kaart gezet.

De jaren 90

Kensington voorspelde dat laptopdiefstal een steeds groter probleem zou worden en ontwikkelde een simpele, universele oplossing met de Kensington® beveiligingssleuf en de MicroSaver® notebook security kabelsloten. Tegenwoordig is 99 procent van alle bekende merken van laptops, maar ook TFT-monitoren, projectoren, desktop computers en andere hardware voorzien van een Kensington beveiligingssleuf.

Een ander, nieuw product was de Expert Mouse® 4.0, de eerste trackball die hard- en software compleet heeft geïntegreerd. De Expert Mouse en de Expert Mouse Wireless blijven voor Kensington de best verkopende trackballs. Ze zijn voorzien van de meest vooruitstrevende technologie zoals, de DiamondEye(TM) Tracking en de superieure Scroll Ring®.

In 1999 introduceerde Kensington 34 nieuwe producten. Het bedrijf breidde zijn productportfolio uit om zo beter tegemoet te komen aan de groeiende behoefte aan zakelijke oplossingen. Onder deze producten waren de Kensington FlyLight®, het eerste USB Notebook Light en een nieuwe lijn van laptoptassen.

Na 2000 en verder

Sinds de oprichting vijfentwintig jaar geleden is Kensington uitgegroeid tot marktleider in fysieke laptop beveiligingsproducten en heeft het merk zich bewezen als leider in mobiele computeraccessoires.

In 2005 maakte Kensington zijn entree in de groeiende markt van iPod® accessoires. Het bedrijf biedt nu iPod-liefhebbers een uitgebreide serie van iPod gerelateerde accessoires, zoals FM-Transmitters, luidsprekers en docks.

Als toonaangevende aanbieder van mobile computing-accessoires gaat Kensington door met de ontwikkeling van nieuwe technologieën voor 'smart made simple'-producten. Deze producten zullen een toegevoegde waarde zijn voor consumenten die waar dan ook productief en bereikbaar willen zijn.

"De afgelopen 25 jaar heeft Kensington steeds verbeteringen in haar producten kunnen aanbrengen en zijn we als organisatie flink gegroeid", vervolgt Elisman. "De volgende vijfentwintig jaar zullen spannende ontwikkelingen met zich meebrengen. We willen inspringen op de behoeften van de consument met innovatieve en technologisch simpele producten."

(632 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kensington

Kensington is wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele computeroplossingen. In ieder product is innovatie, creativiteit en betrouwbaarheid terug te vinden, varierend van voedingsadapters voor mobiele apparatuur tot notebookbeveiliging en van iPod-accessoires tot ergnomische notebooktassen. Kensington biedt meer dan 300 praktische en eenvoudig te gebruiken accessoires voor gebruik op kantoor, thuis en onderweg.

Het hoofdkantoor van Kensington Europe is gevestigd in Aylesbury, Engeland. Het Benelux kantoor bevindt zich in Houten. Kensington Computer Products Group is de technologische divisie van ACCO Brands, Inc. Bezoek voor meer informatie de Kensington website: www.kensington.com.

Voor meer informatie, fotomateriaal of test exemplaren kunt u contact opnemen met Ilona de Bok van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: + 31 (0) 40 235 46 00
Fax: + 31 (0) 40 235 46 01
E-mail: ilonadb@lewispr.com
Web: http://www.lewispr.com

Voor meer informatie over Kensington kunt u contact opnemen met Julie Vrij van Kensington: Tel: + 31 (0) 30 634 60 55
E-mail: julie.vrij@kensington.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com