Ingezonden persbericht
Persberichten
Succes voor Logistica 2006
"Uitstekende beurs met exposanten die veel nieuwe leads hebben gescoord en bezoekers die meer dan tevreden waren over het expositieprogramma." Dit zegt Mirjam van den Bogaard, projectmanager van de beurs. Logistica 2006 wist in vijf dagen tijd 26.533 bezoekers aan zich te binden. De rapportcijfers waren uitstekend. Exposanten geven de beurs een 7.2, bezoekers waarderen Logistica met een 7.3. De beurs werd van 14 tot en met 18 november gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht.
Projectmanager Mirjam van den Bogaard: "Van exposanten hebben we alleen maar positieve geluiden gehoord. Tevredenheid overheerst. Iedereen stond te glimmen. Dat begrijp ik ook wel als je veel leads scoort. De beurs vond op het juiste moment plaats. De markt trekt aan. In een aantal gevallen werd op de beursvloer zelfs de klap op de deal gegeven. Verder hebben we op de beursvloer allianties zien ontstaan. Kortom, alles is volgens plan verlopen. Exposanten kunnen nu aan de slag om hun leads op te volgen."
Veel investeringen
Opvallend is de hoge investeringsbereidheid van het bezoek. Eenderde was met concrete investeringsplannen naar Logistica gekomen. Tweedederde van het bezoek neemt overigens zelf investeringsbeslissingen. Commercieel directeur Edwin van Kempen van Constructor Dexion was na de eerste beursdag al dik tevreden. "Veel nieuwe leads waarmee we zo snel mogelijk aan de slag moeten." Ook Jerrel Djaidoen van BT Nederland merkt dat de markt aantrekt. "We merken dat er weer geïnvesteerd gaat worden." Met zijn bedrijf won hij de Bezoekersmarketing Award voor de meeste binnengehaalde bezoekers.
Voor bijna de helft (47%) van de bezoekers is het de eerste keer dat zij Logistica hebben bezocht. Mirjam van den Bogaard benadrukt dat dat belangrijk is. "Nieuw bloed is essentieel voor een gezonde marktwerking. Hierdoor wordt de kans vergroot dat exposanten met nieuwe bedrijven in contact komen." Exposant Wim Spiers van Hovuma Magazijnstellingen kan dit onderschrijven: "We hebben behoorlijk wat nieuwe contacten opgedaan, mensen waarmee we dus geen klantrelatie hebben." Hij vindt Logistica een uitstekende beurs. "Alle belangrijke spelers van onze markt zijn er. Als ik afga op de gesprekken die ikzelf heb gevoerd en wat ik van mijn collega's hoor, lijkt de kwaliteit van de bezoekers goed. Ze hebben echt interesse en komen met concrete vragen en problemen. Of de beurs echt zo goed is als hij nu belooft te zijn weet je pas veel later, als je alle leads hebt uitgewerkt en opgevolgd. We hebben al heel wat vervolgafspraken kunnen maken."
Positie bevestigd
Logistica heeft zijn positie nog eens bevestigd. Acht van de tien bezoekers zeggen van plan te zijn ook over drie jaar de beurs weer te bezoeken. 91 Procent zegt dat de beurs (ruimschoots) aan de verwachting heeft voldaan. Bezoekers spreken waarderend over de volledigheid van het expositieprogramma. Mirjam van den Bogaard: "De logistieke sector heeft zijn naamkaartje nog eens afgegeven."
De beurs kende een groot aantal extra activiteiten, zoals de Scala's Logistica, het Nederlands Kampioenschap Intern Transport, de verkiezing van het veiligste magazijn en de uitreiking van de Logistica Award. Na afloop van zijn bezoek aan de beurs toonde ook minister Wijn van Economische Zaken zich onder de indruk. Om te proeven wat vakmanschap betekent, legde hij buiten mededeling een parcours af tijdens het Kampioenschap Intern Transport.
* 23 procent van de bezoekers is Logistiek manager, 23 procent is directielid
* 36% werkt in de industrie, 22% in de handel en 12% in de logistieke sector
* 67% is eind- of medebeslisser als het op investeren aankomt.
-.-.-.-.-.-.-
Noot voor de redactie (