Mobiele jongerenmerk Hi opent eerste winkel | | |
| | |Hi, het mobiele jongerenmerk van KPN, start een eigen winkelketen. De eerste Hi winkel van Nederland opent zijn deuren in Nijmegen aanstaande donderdag, 23 november. De Hi winkels richten zich helemaal op de behoeftes en voorkeuren van jongeren als het gaat om mobiele communicatie. Naast alle Hi diensten en een breed aanbod aan mobiele toestellen is er ook een uitgebreid assortiment aan mobiele accessoires; van de gebruikelijke 'gadgets' zoals headsets, tot modeartikelen als tasjes en kettingen. De komende paar maanden volgen meer Hi winkels, om te beginnen in Leiden, Den Haag, Amsterdam en Groningen.
De Hi winkel biedt een breed assortiment aan de nieuwste mobiele toestellen en gadgets. In tegenstelling tot veel telecomwinkels kunnen bezoekers veel toestellen eerst echt uitproberen voordat ze overgaan tot koop. Naast de toestellen is er een ruime keus aan technische accessoires zoals bluetooth headsets, laders, datakabels een geheugenkaartjes. Verder kunnen klanten de foto's op hun 'camphone' gratis laten afdrukken in de Hi winkel, direct vanaf de mobiele telefoon via Bluetooth.
Jongeren zijn over het algemeen geïnteresseerd in de nieuwste trends en hebben een hoog 'shopgedrag'. Maar de ene shopper is de andere niet. Uit onderzoek, uitgevoerd door Mare, blijkt bijvoorbeeld dat mannen en vrouwen verschillend aankijken tegen traditionele telefoonwinkels, die de nadruk veelal leggen op 'platte' verkoop en technische snufjes: voor mannen is dit funshopping, voor vrouwen is het meer een noodzakelijk kwaad. Mannen komen er vaker, om op de hoogte te blijven van alles wat nieuw is. Vrouwen komen er heel gericht om een mobiel te kopen of voor service als ze problemen hebben. Ter oriëntatie 'shoppen' ze liever bij vrienden en familie.
Door in de Hi winkel ook aandacht te besteden aan 'fashion' naast 'functie', wil Hi ook vrouwelijke klanten nadrukkelijk aanspreken. De Hi winkel heeft daarom een breed assortiment aan fashion artikelen: speciale 'ladyphones', zo'n 150 verschillende tasjes, bijouterieën, keycords en kettingen zoals hangertjes met je horoscoop en lipgloss, armbandjes om aan je mobiel te hangen, stickers om je mobiel mee te versieren en strandhoesjes om je mobiel waterproof te maken.
In de Hi winkel is er naast mobiele communicatie ook aandacht voor lokale events en activiteiten, gericht op jongeren. Op een speciale 'infotainment' wand kunnen aankondigingen van bijvoorbeeld feesten, concerten en happenings in de regio gratis worden geplaatst.
Deze nieuwe winkel past in de strategie van KPN om zijn retailformules strakker in lijn te brengen met zijn merken. Zo zijn ook Klick, Primafoon, Business Center onlangs voorzien van het predikaat 'KPN' en heten nu KPN Klick, KPN Primafoon en KPN Business Center. KPN bedient de markt met meerdere merken; hiermee kan KPN specifieke klantgroepen gericht aanspreken met op maat gemaakte, relevante aanbiedingen. Handig voor de klant, want 16 miljoen Nederlanders hebben immers uiteenlopende wensen en behoeftes. Beide uitgangspunten zijn dan ook aanleiding om de twee kpn576 winkels die begin dit jaar opengingen om te bouwen naar Hi winkels. kpn576 is dan wel gericht op de jeugd, maar is geen op zichzelf staand merk met de herkenbaarheid en kracht van Hi, hét mobiele jongerenmerk van Nederland.
-----------------------
Hi Nieuws
|Datum | |20 november 2006 | |Nummer | |096 |
|Hoort bij KPN | |Nieuws van | |8 augustus 2006 | |Nummer | |053 |2 van 2
---- --