Hoe regel je zaken met de gemeente het snelst? Publiekszaken joggend
door Stadshart
De afdeling Publiekszaken van de gemeente Zoetermeer verspreidt op
ludieke wijze een foldertje met de nieuwe openingstijden van de
afdeling. De folder maakt duidelijk hoe inwoners van Zoetermeer hun
zaken met de gemeente het snelst kunnen regelen. Een promotieteam
-bestaande uit vier joggers- verspreiden aanstaande zaterdag 18
november tussen 10.00 en 17.00 uur met snelheid de folder in het
stadscentrum en wijkcentra.
Ruimere openingstijden
Publiekszaken tilt de dienstverlening naar een nog hoger niveau
doordat er sinds 1 november ruimere openingstijden gelden. De afdeling
is elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur open en op vrijdag - doorlopend
- van 8.30 tot 19.30 uur. Op deze manier verwacht de gemeente meer
tegemoet te komen aan de wensen van ondernemers en burgers. Bovendien
weten bezoekers door de invoering van uniforme openingstijden beter
waar zij aan toe zijn. Behalve de verruiming van openingstijden vindt
er nog een grote verandering plaats. In de middag tot 17.00 uur kunnen
bezoekers alleen terecht bij Publiekszaken op afspraak, terwijl zij 's
ochtends en op koopavond op basis van vrije inloop worden geholpen.
Voor het afhalen van reisdocumenten, verhuur accommodaties,
parkeerontheffingen en spoedaanvragen is de gehele dag vrije inloop
mogelijk.
Klantvriendelijkheid
Uit de resultaten van de Omnibusenquête blijkt dat de inwoners van
Zoetermeer erg tevreden zijn over de gemeentelijke dienstverlening op
het stadhuis. Een kleine 57% moeten wachten op het stadhuis voordat
zij geholpen worden, maar 70% daarvan vindt dat niet vervelend. Door
de aanwezigheid van een kinderhoek, magazines en koffieapparaat, komen
de meeste mensen dus hun wachttijd goed door. Wanneer inwoners worden
geholpen is 70% (zeer) tevreden over de deskundigheid van de
behandelend ambtenaar. Bovendien is ruim 76% (zeer) tevreden over de
behulpzaamheid en vriendelijkheid van de behandelend ambtenaar.
Gemeente Zoetermeer