Femke Halsema in gesprek met 51.000 moeders


Lees nu haar antwoorden op vragen over politieke onderwerpen en haar gezinsleven

HILVERSUM, 20061117 -- Hilversum, 17 november 2006; Vanaf vandaag zijn de antwoorden van diverse vragen van Volgens Mama-moeders aan Femke Halsema (GroenLinks) te lezen op www.volgensmama.nl. In het kader van de Tweede Kamer verkiezingen heeft Volgens Mama onder haar 51.000 moeders onlangs een enquete gehouden over moederschap en politiek. Moeders konden ook een vraag stellen aan hun favoriete politieke moeder. Meer dan de helft van de moeders koos hiervoor Femke Halsema.

Femke Halsema beantwoordde 19 vragen over politieke issues zoals kinderopvang, hypotheekrenteaftrek en over de kansen van moeders op de arbeidsmarkt. Ze spreekt openhartig over hoe het moederschap haar professioneel veranderd heeft, daarover zegt ze: "Ik ben soms juist feller en kritischer. [...] Ik ben minder geduldig bij gezeur en ik stel hogere eisen aan mezelf.". Ook vertelt ze wat ze doet als ze moet kiezen tussen een belangrijke vergadering of een ziek kind. Na de verkiezingen op woensdag 22 november gaat Femke Halsema een time-out inlassen. Tot die tijd ontspant ze door af en toe te gaan winkelen en kleren te kopen.

Het volledige vraaggesprek en de uitslag van de enquete zijn terug te vinden op volgensmama.nl.

Volgensmama.nl
Volgens Mama is in korte tijd heel populair geworden. Met meer dan een miljoen postings is het de actiefste site van Nederland. Volgensmama.nl is een interactieve omgeving waar tienduizenden jonge (aanstaande) moeders elkaar ontmoeten. Naast het onderlinge contact tussen de moeders krijgen ze ook via de site van Volgens Mama deskundige advies op maat over verzorging, opvoeding en vele andere onderwerpen. Iedere zondag is Volgens Mama te zien als televisieprogramma op SBS6 om 19:30. In iedere aflevering passen twee bekende Nederlandse vrouwen om beurten op de kinderen van hetzelfde gezin en strijden ze om de titel `Beste Oppasmoeder'. Onder andere Jorinde Moll, de zusjes van Ginneken, Christine van de Horst, Manuela Kemp en Barbara de Loor gingen de uitdaging aan.

Over Advance
Advance is een snelgroeiend, onafhankelijk mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider in interactieve concepten & formats in Nederland. Advance gaat een persoonlijke, inhoudelijke relatie aan met grote groepen consumenten. Hoe? Door aansprekende, slimme concepten te ontwikkelen waarmee een interactief gesprek kan worden gestart. Een dialoog op basis van individuele behoeften is de meest effectievere manier om de houding en het gedrag van een doelgroep daadwerkelijk te beïnvloeden. Advance stelt bedrijven op deze manier in staat om zowel merkdoelstellingen als harde verkoopdoelstellingen te halen. Met deze strategie maakt Advance elke campagne gericht, persoonlijk en relevant. Advance is onder meer bekend van de volgende producties:
www.verjaardagsalarm.nl, www.meervoorminder.nl, www.je-echte-leeftijd.nl, www.stayorgo.nl, www.volgensmama.nl, www.gonogo.nl.
Kijk voor meer informatie op www.advance.nl





Ingezonden persbericht