Persbericht
17 november 2006
Orange wint World Communication Awards
Orange is uitgeroepen tot 'Best Global Carrier' en 'Best Mobile Operator' tijdens de World Communication Awards 2006. Ook gooide Orange hoge ogen in de categorie 'Best Brand'. De awards, met dit jaar een recordaantal inschrijvingen, erkennen bijzondere prestaties en ontwikkelingen in de wereldwijde telecomindustrie.
Orange Business Services, de wereldwijde merknaam voor alle zakelijke communicatiediensten van France Telecom, is verkozen tot Best Global Carrier. De overwinning is te danken aan Orange's leiderschap bij de integratie van mobiele, vaste en IP-technologie. Orange Business Services biedt een breed portfolio aan zakelijke communicatiediensten in meer dan 220 landen. Eén van de juryleden licht de uitverkiezing van Orange Business Services als volgt toe: "Zij zijn werkelijk een wereldwijde marktleider in oplossingen voor grote bedrijven, en kunnen beschouwd worden als de maatstaf voor de meeste andere dienstverleners."
Daarnaast is Orange voor het tweede jaar aangewezen als Best Mobile Operator. Afgelopen jaar zag Orange het klantenbestand groeien met 16 procent en initieerde het verschillende innovatieve projecten en samenwerkingen met grote producenten en leveranciers van content en entertainment. Een goed voorbeeld hiervan is het Signature Device Programme, dat klanten een consistente user interface biedt op verschillende mobiele toestellen. Hierdoor nam de retentie van zakelijke klanten het afgelopen jaar met 16% toe. "Voor deze categorie moesten we een operator kiezen die wereldwijd een toonbeeld van best practices is, en schaalgrootte heeft", aldus een jurylid. "Dat is Orange."
"Wij begrijpen dat bedrijven vandaag de dag behoefte hebben aan geïntegreerde en geconvergeerde diensten, die nieuwe vormen van communicatie mogelijk maken en nieuwe zakelijke kansen ondersteunen", zegt Barbara Dalibard, France Telecom Group Executive Vice President, Enterprise Communication Services Division, and Orange Business Services Executive Vice President. "Operators worden daarom afgerekend op de eenvoud, de integratie en gebruiksbeleving van hun diensten. We hopen dat deze awards laten zien dat wij koploper zijn op dit gebied." Orange scoorde ook hoog in de categorie 'Best Brand', waarmee het zijn positie als wereldwijde merknaam verstevigde. "Dit jaar hebben we internet, televisie en mobiele zakelijke diensten gecombineerd in één merk. De waardering hiervoor geeft aan hoe sterk het merk Orange is in alle sectoren van de wereldwijde mobiele markt."
Bericht voor de redactie
Over Orange Business Services
Orange Business Services vertegenwoordigt sinds 1 juni 2006 de zakelijke communicatieoplossingen en -diensten van de France Telecom Group. Eerder werden die vertegenwoordigd door de verschillende merken van France Telecom, waaronder Equant.
De portfolio bestaat uit voice-, data- en mobiele diensten, IT-expertise en managed services. Alle producten en diensten hebben als doel de bedrijfsprocessen van klanten te optimaliseren en hun productiviteit te verbeteren. Orange Business Services heeft vestigingen in 166 landen en heeft klanten in 220 landen. Meer informatie is beschikbaar via www.mnc.orange-business.com.
Voor meer informatie over Orange Business Services kunt u contact opnemen met Mariena de Jager, Marketing Manager Orange Business Services: Tel: +31 (0)20 606 92 57
E-mail: mariena.dejager@orange-ft.com Website:
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: maudg@lewispr.com Website:
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com