Ingezonden persbericht


Interbrand presenteert marketingwoordenboek 'The Brand Glossary'

'Brand equity is het totaal van gevoelens en gedachten van iedereen die met uw bedrijf in aanraking komt.' - Christopher Betzter

Amsterdam, 16 november 2006 - Internationaal merkenbureau Interbrand heeft vandaag het marketingwoordenboek 'The Brand Glossary' gepresenteerd. Aanleiding om het boek te schrijven is het feit dat de taal die in marketing wordt gebruikt vaak verkeerd wordt begrepen en gebruikt. Interbrand wil de verwarring wegnemen en het publiek informeren én vermaken met een verklarende woordenlijst van 400 belangrijke begrippen.

Het boek is bedoel voor business- en marketingprofessionals, merkenexperts, academici en studenten. The Brand Glossary staat vol feiten, cijfers en onmisbare informatie in de vorm van tekst, afbeeldingen en citaten van beroemde personen, van Winston Churchill en Henry Ford tot en met Martha Stewart en de Gucci familie.

Enkele voorbeelden uit het boek:


* Brand value
This is the dollar premium resulting from customers' commitment to a brand and their willingness to pay extra for it as compared to a generic offering in the same category. It is the financial worth attributable to the brand, and it demonstrates the value of the brand (or portfolio of brands) as part of a corporation's intangible assets.


* Brand Tango
Brand Tango is a proprietary approach to consumer branding developed by Interbrand. Its intent is to generate breakthrough ideas by applying best practices from winning brands outside a client's category to inspire fresh thinking. It is accomplished through the repeated and multiple pairing of brands in symbiotic, yet often, unexpected, combinations. Brand Tango itself takes its inspiration from the Argentinean tango. The tango is a dance executed with passion and style, where each movement is carefully choreographed and the outcome of each dance is uniquely dependent on the interaction and synergy of the two individuals dancing. This makes it the perfect metaphor for an approach to innovation: inspired combinations of brands for breathtaking results.


* Brand culture
The Interbrand practice and overarching process of ensuring that the employees of an organization are the first audience to be exposed to and deeply understand what the brand is meant to achieve. Incredibly, for many years, the internal audience was the last to know about the brand, ad that caused performance issues, as these were the individuals who were meant to deliver on the promise made through external communications. This speciality within branding goes far deeper than internal communications and launch events. It involves human resource practices encompassing rewards and recognition, compensation, and career path development.

"Branding is een essentiële managementfunctie van onschatbare waard, vandaar dit marketing handboek geschreven. Merken vormen namelijk het hart van de zakenwereld. Ze geven een bedrijf, product of service een eigen gezicht, een naam en een persoonlijkheid. Maar een sterk merk is meer dan alleen een logo, slogan of vorm van reclame - het merk is een optelsom van ervaringen. Bedrijven die hun merk centraal stellen binnen de organisatie garanderen daarmee een consistente en unieke ervaring", aldus Sabine Müller, managing director van Interbrand Amsterdam.

Interbrand is ervan overtuigd dat merken een grote invloed op het dagelijks leven hebben. Binnen commerciële markten en democratische samenlevingen vervullen zij een onmisbare functie. Een sterk merk heeft een waarde die verder gaat dan de meetbare resultaten van de producten en services. Een dergelijk merk staat voor een idee dat er voor zorgt dat de consument loyaal blijft, want achter elk sterk merk zit een sterk idee.

Hoe inspirerender het idee, hoe groter de toewijding van de consument. En hoe meer de consument in het merk gelooft, hoe meer waarde het merk de eigenaar zal opleveren. Interbrand heeft zich gespecialiseerd in het identificeren, ontwikkelen en vormgeven van het juiste idee voor een merk. Een idee dat zowel inspirerend als duurzaam is. Een idee dat meetbare commerciële resultaten oplevert.

Over de schrijver
Jeff Swystun is Global Director bij Interbrand, de branding consultancy die heeft gewerkt voor merken op het gebied van zowel B-to-B als B-to-C om merkwaarde te creëren en te managen. Het boek bevat bijdragen van verschillende branding experts van Interbrand.

Over het boek
The Brand Glossary is gepubliceerd door Palgrave Macmillan en kost ongeveer 40 Euro in de boekhandel.

Over Interbrand
Interbrand combineert effectieve strategieën en analyses uit de managementwereld met de ondernemingsgeest en creativiteit van branding en design. Het bedrijf biedt een integraal spectrum aan consultancydiensten om cliënten te begeleiden bij het creëren, verbeteren, onderhouden en evalueren van hun meest waardevolle bezit - hun merken. Het in 1974 opgerichte Interbrand heeft vestigingen in meer dan twintig landen in dertig steden, waaronder Amsterdam, en mag een aantal van de meest gerespecteerde bedrijven ter wereld tot zijn cliënten rekenen. Ga naar www.interbrand.com en www.brandchannel.com voor het laatste nieuws op het gebied van branding.

Voor meer informatie of een recensie-exemplaar van The Brand Glossary:

Sabine Müller of Elles Poiesz
Telefoon: 020-5200800
Email: elles.poiesz@interbrand.nl.