'Next stop in Sponsoring'
De consument wordt steeds mondiger en kritischer. Traditionele reclame lijkt steeds minder effectief om de consument te bereiken. Een gouden toekomst voor sponsoring ligt in het verschiet! Maar hoe kan en moet sponsoring de komende jaren bijdragen om in contact te blijven met de consument? Hoe kunnen sponsors en gesponsorden in de toekomst nieuwe media gebruiken? Wat zijn de veranderingen in het sponsorvak?
Op deze vragen probeert het Sponsorhuis antwoord te krijgen tijdens haar jaarlijkse congres op 16 november a.s.
12.00 - 12.30 uur Ontvangst en registratie.
12.30 - 12.35 uur Welkom en introductie.
12.35 - 13.30 uur Lesa Ukman, IEG
Lesa Ukman, president en oprichter van het gerenommeerde Amerikaanse bureau IEG, zal op het congres van het Sponsorhuis op 16 november a.s. de key-note verzorgen.
IEG is het meest vooraanstaande researchinstituut op het gebied van sponsoring en eventmarketing. Lesa Ukman wordt algemeen gezien als de grootste Amerikaanse Sponsorgoeroe en een van de meest inspirerende en kundige sprekers. Ukman zal in haar speech aan de hand van een groot aantal voorbeelden ingaan op wereldwijde ontwikkelingen in sponsoring. Daarbij zal ze de meest recente sponsordeals, trends en cijfers presenteren die het bureau verzamelt op basis van analyses van het sponsorbeleid van tientallen internationale bedrijven. Uiteraard is er tijd om vragen aan Lesa te stellen.
13.30 - 14.00 uur Pauze met broodje.
14.00 - 14.45 uur Alfred Levi, MM&MO en Nima
Vervolgens worden de wereldwijde ontwikkelingen teruggebracht naar Nederland. Alfred Levi, CEO van het marketingadviesbureau MM&MO en voorzitter van het NIMA, zal op zijn eigen kritische wijze de state-of-art in sponsoring in Nederland onder de loep nemen.
14.45 - 15.10 uur Floris van Dam, SPORT + MARKT
Bovendien worden tijdens het congres de resultaten van de Benchmark Sponsoring 2007 die Sponsor Magazine en SPORT + MARKT jaarlijks uitvoeren gepresenteerd. Wat zeggen de bedrijven dat 2007 ons gaat brengen qua sponsoring.
15.10 - 15.30 uur Pauze en naar de thematafels/parallelsessies.
Na de pauze kunnen de deelnemers kiezen uit plaatsnemen aan speciale 'thema tafels' of het volgen van twee parallelsessies.
15.30 - 16.15 uur Ronde
16.15 - 16.20 uur Wissel.
16.20 - 17.05 uur Ronde
17.10 - 17.40 uur Paneldiscussie
We sluiten de middag af met een paneldiscussie o.l.v. de Sponsor Magazine hoofdredacteur Ad Maatjens.
17.45 - 18.30 uur Borrel/vertrek naar SponsorRingen
Thema tafels
Tijdens de rondetafel gesprekken worden thema's die belangrijk zijn in sponsoring aangesneden, zoals, 'Toegevoegde waarde creëren bij evenementsponsoring', 'Gesponsorde televisieformats die werken', 'Het managen van een sponsorportfolio', 'Creatieve sponsorconcepten voor culturele organisaties', 'Sponsoring als instrument voor company pride' en 'De marketing van goed doen'. Deze worden door vooraanstaande mensen uit het sponsor en communicatievak voorgezeten. Alle geledingen van de sponsorbranche zijn vertegenwoordigd. Ook Laren Ukman zit haar eigen tafel voor. U kunt bij 2 tafels aanschuiven.
Parallelsessies
Tijdens de parallelsessies wordt gesproken met Philip Henneman, CEO Infostrada Sports. Hij zal in zijn bijdrage laten zien hoe nieuwe media sponsoring definitief gaan veranderen. Ook zullen de genomineerden van de Oeuvre SponsorRing hun case presenteren.
Het congres wordt gehouden in