Ingezonden persbericht


Media Alert

16 november 2006

Traditionele telefonie is dood

~ Swyx waarschuwt bedrijven voor risico's technologische achterstand ~

Swyx, marktleider op het gebied van IP-communicatie, start een voorlichtingscampagne om het midden- en kleinbedrijf te helpen bij de overstap van traditionele telefonie naar nieuwe, volledig geïntegreerde communicatiesystemen. Volgens Guenter Junk, CEO van Swyx, is traditionele telefonie dood en is het voor bedrijven verstandig mee te doen aan de zogenaamde telefonie-revolutie.

Organisaties hebben een oplossing nodig die alle vormen van communicatie, interactie en de verschillende software-applicaties op de werkvloer beheert en organiseert. Dit lukt niet meer met traditionele (telefonie)systemen. "De op IP-gebaseerde systemen zijn in 2006 voor het eerst meer geïnstalleerd dan de traditionele systemen. Communicatie is nu een integraal onderdeel van zakelijke software-applicaties, wat de bewuste telefonie-revolutie veroorzaakt," zegt Guenter Junk.

Om deze revolutie succesvol te doorstaan, zullen bedrijven de volgende drie elementen moeten combineren:


1. De belangrijkste telefonie-functies als doorverbinden en voicemail moeten worden gecombineerd in een enkel, schaalbaar software-platform. Zo kunnen organisaties alle vormen van communicatie zowel voor als achter de firewall beheren. Dit biedt ook een raamwerk waarbinnen gebruikers veilig kunnen werken.


2. Steeds meer vormen van communicatie dienen zich aan, zoals e-mail, sms, voicemail, instant message en mobiele diensten. Door deze te integreren met bedrijfsprocessen kunnen gebruikers via hun desktop zelf bepalen waar, wanneer en hoe ze willen communiceren. Hiervoor moeten IT en bedrijfsbeleid op elkaar worden afgestemd en centraal worden beheerd.


3. Het laatste element van een succesvolle revolutie is de integratie van communicatie-applicaties met belangrijke bedrijfssoftware, zoals CRM, ERP en andere applicaties. Organisaties verhogen hiermee hun productiviteit, bieden een betere service voor hun klanten en behalen een voorsprong op hun concurrenten.

"Het landschap verandert", vervolgt Junk. "Traditionele telefonie-verkopers gaan samenwerken en nieuwe spelers vanuit de IT betreden de markt. Beiden zullen een aanzienlijke tijd nodig hebben voordat ze een fatsoenlijke zakelijke oplossing kunnen bieden. Het doel van deze campagne is duidelijk maken aan een breed zakelijk publiek dat deze nieuwe oplossingen eenvoudig te bewerkstelligen zijn en dat zij al rendement kunnen leveren vanaf dag één."

De campagne wordt ondersteund door http://www.telephonyrevolution.com en een gratis handleiding. Beiden verduidelijken de voordelen van de nieuwe technologieën en hoe deze de efficiëntie van een bedrijf kunnen verbeteren. Ook biedt ze tips om de overgang zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen.

Voor meer informatie over Swyx kijk op www.swyx.com.

(396 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Swyx

Het enige telefoniesysteem met toekomst

Swyx ontwikkelt een op software gebaseerd telefoniesysteem dat werkt zoals iedere andere software-applicatie als e-mail, instant messaging en CRM, door het aanwezige datanetwerk en het bestaande server-park te gebruiken. Hierdoor profiteren organisaties van alle voordelen van business-class VoIP zonder dat zij in dure telefonie-hardware hoeven te investeren. Daarnaast kan het Swyx-systeem uitgebouwd worden tot een krachtige business tool. Omdat een Swyx-systeem gebaseerd is op Microsoft Windows integreert het eenvoudig met de bestaande IT-infrastructuur. Het integreert zelfs met afzonderlijke zakelijke applicaties zoals beveiligingssystemen, office-applicaties, toepassingen voor finance en CRM en de customer support-omgeving. Hierdoor beschikt de organisatie over een overzichtelijk communicatiesysteem dat meegroeit met het bedrijf ongeacht de hoeveelheid personeel, vestigingen of locaties. Swyx is opgericht in 1999. Momenteel heeft het bedrijf kantoren in heel Europa waarvan het hoofdkantoor in Dortmund, Duitsland gevestigd is. Vandaag de dag wordt Swyx gezien als marktleider op het gebied van IP-telefonie in de grote Europese landen. Swyx heeft meer dan 4.500 zakelijke organisaties in Europa geholpen het beste uit IP-telefonie en aanverwante applicaties te halen. Swyx staat bekend om zijn productinnovatie en begrip van de zakelijke markt. Persinformatie

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ilona de Bok van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: ilonadb@lewispr.com Web:http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com