Ingezonden persbericht


Beste persrelatie,

Van 15 tot en met 18 november 2006 vindt in Düsseldorf (Duitsland) de zorgbeurs Medica plaats. Op deze beurs zal Avaya haar nieuwste en kostenbesparende communicatieoplossingen voor de zorgsector demonstreren, in hal 14, stand B 30. Zie voor meer informatie onderstaand persbericht.

U bent van harte uitgenodigd voor een demonstratie op de stand. Tevens is Avaya's zorgexpert Hans-Dieter Oepen, director solutions management verticals, de gehele beurs beschikbaar om u te woord te staan over de nieuwste oplossingen, de telecommunicatietrends en de toekomstverwachtingen voor de zorgsector.

Mocht u geïnteresseerd zijn in een persoonlijke demonstratie of een gesprek met Hans-Dieter Oepen, dan kunt u contact opnemen met Lammers van Toorenburg Benelux PR, Armine Egberink, 030 - 65 65 070 of armine@lvtpr.nl

PERSBERICHT

Avaya introduceert intelligente communicatieoplossingen voor zorgsector

Nieuwegein, 30 oktober 2006 - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt, presenteert haar nieuwste communicatieoplossingen voor de gezondheidszorg op de Medica-beurs in het Duitse Düsseldorf. De verschillende oplossingen zijn speciaal ontwikkeld voor ziekenhuizen, revalidatiecentra, verpleeg- en verzorgtehuizen en overige zorgcentra. Op de beurs laat Avaya vooral zien hoe instellingen kunnen profiteren van een relatief nieuwe techniek als IP-telefonie - oftewel bellen via het internet - en draadloze IP-telefonie. Deze manier van communiceren kan enorme kostenbesparingen opleveren.

Avaya laat op de Medica-beurs onder andere de MedCom IP-chipkaart zien, die speciaal is ontwikkeld voor ziekenhuizen en klinieken. Zorgpersoneel is hiermee altijd en overal telefonisch bereikbaar en heeft direct toegang tot relevante patiëntgegevens. Daarnaast sluit de oplossing de patiëntenterminal naast het bed aan op een IP-telefonienetwerk of op een draadloos netwerk. Tevens demonstreert Avaya multimediaterminals voor patiënten, multifunctionele serviceterminals, video-on- demand-oplossingen, servers voor alarmsystemen en personenzoekinstallatiesystemen.

"De druk om uitgaven binnen krappe budgetten te houden, is tegenwoordig immens. Daarom is de vraag naar oplossingen die investeringen beschermen en besparen op beheerkosten, groter dan ooit. En dit is exact wat onze producten doen doordat ze gebruikmaken van het bestaande bedrijfsnetwerk", zegt Hans-Dieter Oepen, directeur solutions management verticals bij Avaya. "Dit bespaart het management tijd en kosten, optimaliseert bedrijfsprocessen, vraagt slechts om kleine investeringen in hard- en software, bespaart beheerkosten en vergt minder onderhoud. Daarom zijn al ongeveer 1.900 Europese zorginstellingen klant van Avaya."

Avaya demonstreert dit jaar op de Medica-beurs SeCom. Dit is een communicatie- en alarmeringssysteem voor verzorgings- en verpleegtehuizen. Deze complete oplossing combineert een verpleegoproepsysteem, een personenzoeksysteem, een registratie- en administratiesysteem en telefonie. Daarbij lanceert het bedrijf ook de nieuwe SeCom Medial-software. Doordat deze samenwerkt met MedCom Medial-software, hebben medewerkers van zorginstellingen toegang tot functies, die voorheen alleen voor MedCom-gebruikers toegankelijk waren. Hiertoe behoort ook de 'Branch Office Management'-functie waarmee zorgpersoneel centraal diensten en telefoonkosten van patiënten kan factureren en gegevens van noodtelefoongesprekken kan bijhouden.

SeCom voldoet aan de eisen die grote organisaties stellen aan hun IT-netwerk. De SeCom-hardware en -software kunnen eenvoudig als één oplossing binnen bedrijfsnetwerken worden ondergebracht. Het product omvat een communicatieplatform dat geschikt is voor ziekenhuizen, verzorgings- of verpleegtehuizen voor ouderen, en andere zorginstellingen. Bovendien is het mogelijk om chipkaarten in een SeCom-omgeving te gebruiken. Dit is ideaal voor revalidatieklinieken waar de telefoonkosten en -rechten van patiënten via de chipkaart zijn bij te houden. Binnen Europa gebruiken al meer dan 1.600 zorginstellingen voor ouderen het Avaya SeCom-systeem.

Op de Medica-beurs toont Avaya verschillende manieren van de inzet van SeCom-oplossingen. Twee productfuncties - Resident Nurse Call en Assisted Living - vereenvoudigen alledaagse activiteiten voor gehandicapten. Met behulp van een speciale functie voor noodoproepen kunnen mensen met een lichamelijke beperking veiliger en efficiënter geholpen worden.

-- einde persbericht --

Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.