Date : 14 November 2006
Sender Name: Aries
Kinnarps sleept groot contract met de Federale Overheid in de wacht
Brussel, november 2006 - Kinnarps N.V., verdeler van ergonomisch kantoormeubilair in de Belux, heeft een groot contract binnengehaald met de Federale Overheidsdienst. Het gaat om een bestelling van om en bij 25.000 stoelen, gespreid over drie jaar.
De FOR (FOD Overschrijdende Raamcontracten) schreef eind februari van dit jaar een algemene offerteaanvraag uit voor "het leveren en plaatsen van zitmeubilair ten behoeve van federale overheidsdiensten in het hele land (maximum 3 jaar)."
Kinnarps N.V. uit Wemmel slaagde met brio en werd uit negen kandidaten verkozen. Kinnarps zal concreet de komende drie jaar jaarlijks ongeveer 4.000 bureaustoelen, 750 directiestoelen en 3.500 bezoekers- en vergaderstoelen leveren aan de Federale Overheidsdiensten (FOD - vroegere ministeries) en o.a. aan de Federale Politie verspreid over het hele land. Terloops: België telt zo'n 60.000 federale ambtenaren.
De overheid legt zeer strenge normen en procedures op inzake deze contracten. Door de finale commissie geraken betekent dat men aan zeer hoge voorwaarden en eisen beantwoordt. De opdrachtgever hanteerde voor zijn bestelling volgende criteria in dalende orde van belangrijkheid:
1. De gebruiksvriendelijkheid en ergonomie
2. De technische kwaliteit
3. De prijs
4. De esthetiek
Het feit dat gebruiksvriendelijkheid en ergonomie als belangrijkste criterium werd vooropgesteld, bevestigt dat Kinnarps zich op dat vlak steeds meer als marktleider profileert. Alle elementen uit het Kinnarpsgamma zijn trouwens het resultaat van uitgebreide, ergonomische studies. Zeker in een tijd waarin meer en meer werknemers acht uur per dag aan een beeldscherm werken, is het van belang dat het meubilair moeiteloos op maat van elk individu ingesteld kan worden.
Profiel Kinnarps Belgium
Kinnarps Belgium werd opgericht in 1993. Afgevaardigd Bestuurder, Edouard Kint, wist het bedrijf uit te bouwen van een personeelsbestand van 3 naar 45 werknemers en realiseerde vorig jaar een omzet van 15 miljoen euro.
Het bedrijf en showroom waren eerst gevestigd in Zaventem en verhuisden in 1996 naar Wemmel, aan de rand van de Brusselse ring. Een bewuste strategische keuze. Wie in de dagelijkse file zit op de Brusselse ring, kan er niet naast kijken!
De inrichting van de kantoren ligt in de lijn van de Kinnarpsfilosofie: Edouard Kint wil met het gebouw de visie van het huis uitstralen: open, transparant en dynamisch, met maximale visibiliteit.
Brussel als 'centrum van Europa' is de ideale uitvalsbasis om gewapend met kwaliteit, service, ergonomie en innovatie het potentieel van de kantoormeubelmarkt in België en Luxemburg te ondersteunen. Kinnarps Belgium mag o.a. de F.O.R., Siemens, Panasonic, Nationale bank van België, Nuon, Telenet en Toyota tot haar klanten rekenen.
De volledige productie van het kantoormeubilair gebeurt in de Zweedse fabrieken van Kinnarps. Kinnarps Zweden, gesticht in 1942, is een toonaangevende kantoormeubelenproducent, de derde grootste van Europa! Het bedrijf beschikt over één van Europa's meest geavanceerde, hoogtechnologische productiefaciliteiten. De Kinnarps groep telt wereldwijd circa 2.000 medewerkers en is actief in 28 landen.
Voor meer informatie contacteert u:
Aries
Martine Baetslé - Kasteeldreef 76 - 9120 Beveren Waas Tel: 03/760.16.26 - Fax: 03/76016.27
martinebaetsle@ariespr.be
Kinnarps nv
David J. Levins
Heide 15
B- 1780 Wemmel
David.levins@be.kinnarps.com
URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: (None)