Ingezonden persbericht


Media alert

Overstappen kan nog
~ uwnieuwezorg.nl waarschuwt voor te laat opzeggen van zorgverzekering ~

Amsterdam, 14 november 2006 - Nu de laatste grote zorgverzekeraar zijn premie voor 2007 bekend heeft gemaakt, wordt het tijd voor een keuze. Blijven of weggaan? Http://www.uwnieuwezorg.nl waarschuwt voor de gevaren van klakkeloos bij de oude, vertrouwde zorgaanbieder blijven. Het is nu zaak te kijken naar welke zorg geboden wordt tegen welk bedrag om toekomstige financiële risico's te voorkomen. De consument moet daarbij zorgen dat voor 1 januari 2007 de beslissing gevallen is.

"Veel mensen beseffen niet dat zij slechts een korte tijd hebben om te beslissen of zij wel of niet overgaan naar een nieuwe verzekeraar", vertelt Sander Remans, manager UwNieuweZorg.nl bij ilse media. "Het uitstellen van die beslissing kan grote financiële gevolgen hebben. Als je niet tijdig opzegt, loop je het risico voor een jaar vast te zitten aan een veel te dure verzekering."

Sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel is dit de eerste en voorlopig enige keer dat consumenten van verzekeraar kunnen wisselen. Voor veel mensen woog bij hun eerste keuze de hoogte van de premie het zwaarst. Daarbij was voor veel consumenten de invoering van het nieuwe zorgstelsel erg verwarrend. Door een overdaad aan informatie raakten veel mensen het spoor bijster.

"Consumenten willen overzichtelijk en duidelijk zien welke verzekeraar het best bij hen past. Op UwNieuweZorg.nl staat helder beschreven wat zij nodig hebben voor het maken van de juiste keuze", vervolgt Remans. "UwNieuweZorg.nl biedt onafhankelijke informatie van zowel de overheid als de verschillende aanbieders van zorgverzekeringen. Hierdoor kunnen mensen een weloverwogen keuze maken over wel of niet overstappen."

(266 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Web-log.nl en Kieskeurig.nl. bereikt ilse media 67 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, Cu2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, Kieskeurig.nl, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan een half miljard pageviews op het internet. ilse media is een onderdeel van Sanoma WSOY, uitgever van 62 magazines in Nederland.

Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht