Ingezonden persbericht
Persbericht
Top 3 Nominaties voor Marketing Literatuurprijs bekend
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft o.a. in samenwerking met de Vrije Universiteit van Amsterdam vandaag de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. In willekeurige volgorde zijn de volgende boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2006:
- 'Industrial marketing in the new branding arena' van Paul H.J.M. Moers
- 'Een nieuwe kijk op de experience economy' van Albert Boswijk, Thomas Thijssen, Ed Peelen
- 'Generatie Einstein' van Jeroen Boschma, Inez Groen
De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2006 vindt plaats in de avond van 28 november 2006 op de Vrije Universiteit van Amsterdam.
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2006 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 2005 of later zijn gepubliceerd, in de Nederlandse taal en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.
De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2006 wordt voorgezeten door:
- Drs. Hans Molenaar, Voorzitter Platform Innovatie in Marketing
De juryleden zijn:
- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universtiteit Amsterdam).
- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar marketing TU Eindhoven)
- Egbert Jan van Bel (directeur Pleon)
- Drs. Wil Wurtz (voorzitter CRM Genootschap)
- Drs. Arend-Jan Nijhuis (Manager Marketing Intelligence Nationale Nederlanden)
- Kai Doornink (hoofdredacteur vakblad ITcommercie)
- Fred Sengers (hoofdredacteur vakblad Marketing Tribune)
De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs 2006 is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.
Over PIM - Platform Innovatie in Marketing
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het gebied van marketing en sales. Het heeft als doel innovatie binnen het commerciële vakgebied en het verspreiden van kennis die leidt tot het vergroten van de marketing- en verkoopeffectiviteit.