Gemeente Hulst
Persbericht - 23.10.2006
Bijeenkomst Rekenkamercommissie
Tijdens zijn vergadering van 29 juni 2006 heeft de gemeenteraad van
Hulst de leden van de Rekenkamercommissie Hulst benoemd.
Dit voor Hulst nieuwe orgaan vloeit voort uit de Wet Dualisering,
zoals die in Hulst in 2003 is ingevoerd.
Op dinsdag 14 november 2006 vindt een informatieve bijeenkomst van de
Rekenkamercommissie plaats.
Tijdens deze bijeenkomst informeert de Rekenkamercommissie de
gemeenteraad over haar Reglement van orde, haar missie en haar
werkwijze.
Daarnaast licht zij haar jaarplan 2007 toe.
Het eerste onderzoek van de Rekenkamercommissie heeft als onderwerp de
samenwerking tussen het gemeentebestuur en de wijk- en dorpsraden.
De motivatie om dit onderwerp als eerste onderzoek uit te voeren,
alsook de aanleiding, de doelstelling en de onderzoeksopzet wordt
tijdens de bijeenkomst op 14 november 2006 ook uitvoerig toegelicht.
De bijeenkomst op 14 november 2006 vangt aan om 19.30 uur in de
raadzaal van het stadhuis te Hulst en is openbaar. Met deze
bijeenkomst wil de Rekenkamercommissie openheid en inzicht geven in
haar werkwijze, planning, positie en rol.
Samenstelling Rekenkamercommissie Hulst
De leden van de Rekenkamercommissie Hulst zijn: drs. Ing. H.
Luijendijk (extern lid - voorzitter), drs. J. Mulder (extern lid), mr.
D. van Wezel (extern lid), J. van Eck (raadslid) en R. de Kort
(raadslid). De ambtelijk secretaris van de commissie Hulst is
raadsgriffier, drs. D. Van Bunder.
Wanneer u meer informatie wilt over de Rekenkamercommissie, kunt u
zich melden bij drs. D. Van Bunder op tel. 0114-389123 of
gemeenteraad@gemeentehulst.nl
---
Gemeente Hulst Team Communicatie
Micaëla Van Bunder.
Tel : 0114-389136
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: mbe@gemeentehulst.nl