Ingezonden persbericht
persbericht
Amsterdam, 6 november 2006
Uniek follow-me systeem op het MIE 2006
op dinsdag 14 en woensdag 15 november in De Kuip
90 Workshops en bijna 50 stands op de beursvloer. Twee dagen workshoppen en expo-hoppen waarbij je zelf je programma samenstelt. Voor marketeers is het Marketing Information Event (MIE) inmiddels een jaarlijks terugkerend begrip. Op dinsdag 14 en woensdag 15 november staat het eerste lustrum op de agenda. NIMA en MOA zijn de stuwende krachten achter het MIE, over leren, ontmoeten én netwerken in de Rotterdamse Kuip.
Voor het eerst zal er een verkiezing zijn van de "Best Workshop of the Event". Daarvoor is er - in nauwe samenwerking met NEBU te Uitgeest - een uniek systeem ontwikkeld om snel en betrouwbaar een uitgebalanceerde beoordeling te krijgen van de bezoekers van de in totaal 90 workshops. Iedere bezoeker krijgt op zijn of haar badge een unieke barcode gedrukt. Aan deze barcode hangen ook de overige personalia van de persoon in kwestie. Bij het naar binnen gaan van een workshopzaal wordt de bezoeker "gescand". Daardoor weet de organisatie wie er bij welke workshop zit. Vervolgens krijgt de deelnemer een SMS-je met het verzoek de workshop te beoordelen op een viertal criteria, die afgedrukt staan op de achterkant van de badge. Deze viercijferige code wordt geretourneerd en wordt direct verwerkt in een ranking van alle workshops. Op basis van die beoordeling wordt de beste workshop van het Marketing Information Event 2006 bepaald.
Dit systeem van kwaliteitsbeoordeling van workshops, op zo'n grote schaal, is nog niet eerder toegepast in Nederland en voor zover bekend ook nog niet elders in de wereld. Het moet een stimulans vormen voor sprekers en is tegelijkertijd een maatstaf wat voor soort workshops en onderwerpen het meest tot de verbeelding spreken van de bezoekers. Want er is heel veel variatie in het programma. Een compleet overzicht van alle 90 workshops staat op www.marketinginformationevent.nl
De workshops - met onderwerpen variërend van accountability tot verandermanagement - worden gegeven in ruimtes als de Feyenoord-kleedkamers, de Perszaal en de Brasserie.
In 2001 kwamen er bij de eerste editie 800 bezoekers. Dit jaar verwacht de organisatie er zo'n 1700. Het concept spreekt aan. Door de lage prijs - 59 euro met een kortingskaart - voelen bezoekers zich niet verplicht om de hele dag te blijven. Gewoon even een workshopje 'pakken' tussen je vergaderingen door, dat is het idee. Stop and shop. "Hoe dan ook, het MIE is dé plek voor de nieuwste marketingtrends."
Meer weten? Kijk op www.marketinginformationevent.nl
---
- EINDE PERSBERICHT -