Ingezonden persbericht


Evident guerrilla actie in SL geeft veel rumoer

Vorige week is Evident een experiment gestart op Second Life; een ludieke guerrilla campagne om nieuwe medewerkers voor Evident te werven. Guerrillero's van Evident (deels studenten), uitgedost in Evident shirts (met teksten als 'jij bent .NET wie ik zoek' en 'www.werkenbijevident.nl') en met een groot Evident-logo boven het hoofd bezochten events op Second Life. Doelstelling was om op te vallen, flyers uit te delen, dialogen aan te gaan met de doelgroep. Het uiteindelijke doel was om ervaring op te doen met het medium SL, het creëren van 'rumour around the brand' en om kandidaten uit te dagen een bezoekje te brengen aan onze website. Een ding is namelijk wel duidelijk; de 'Lindeners' van het eerste uur behoren tot de doelgroep van Evident.

Vrijdag middag bezocht een team guerrillero's met veel bombarie de events van TamTam en van MarketingFacts. De eerste reacties waren weer overwegend positief en grappig. Maar ons team bleef iets te lang hangen, werd enigszins balorig en verstoorde blijkbaar de presentatie op een niet subtiele wijze. En het verstoren van een interessant zakelijk event op SL is niet de bedoeling. Het resultaat was in ieder geval een smeuïg en rijkelijk becommentarieerd artikel op www.marketingfacts.nl. Aan de organisatie en diegenen die door onze mega virtuele Evident borden op SL de presentaties niet hebben kunnen volgen bieden wij, mede namens onze guerrillero's, dan ook onze verontschuldigingen aan.

Het oorspronkelijke idee achter de actie onderschrijven wij overigens nog steeds. Wij vinden het goed dat innovatieve bureaus experimenteren met nieuwe interactieve kanalen. Daarbij balanceer je soms op het randje. Voorwaarde hierbij is echter wel dat in het geval je de grens net overschrijdt, zoals vrijdag, je er wel van leert. En dat doen wij. Wij zetten de campagne op een andere manier voort. Maarrrrrrrr; het blijft opletten ..... want je kan er op rekenen dat Evident voor zichzelf, of voor haar klanten, vernieuwende acties op SL onderneemt. Tegen sommige oververhitte druktemakers die überhaupt niet tegen gedurfde experimenten kunnen zouden wij willen zeggen; 'get a real life' J

Herbert Pesch
Directeur Evident Interactive

Ps en bezoek uiteraard vooral www.werkenbijevident.nl, want wellicht ben jij .Net wie ik zoek J


---

Herbert Pesch
Directeur
pesch@evident.nl

E V I D E N T I n t e r a c t i v e
Kanaalweg 17 G
3526 KL Utrecht
030 298 50 50