K2 TNO: Slimmer werken, beter presteren
Klant kwadraat
Nieuwsbericht: Samenwerking tussen Klantkwadraat en TNO.
Klantkwadraat en TNO combineren hun expertises om processen en productiviteit te
verbeteren.
Slimmer werken, beter presteren.
Johan Zandvoort van Klantkwadraat, legt uit waarom:
10) Organisaties hebben vaak te weinig oog voor de relatie tussen proces en klant.
Ingesleten gewoonten, starre processen en IT systemen bemoeilijken de aansluiting van de
geleverde diensten op de vraag van de klant. Door toenemende complexiteit van
organisaties heeft het management vaak geen idee wat een proces werkelijk kost.
Traditionele financiële systemen leveren geen betrouwbare informatie op over de
kosten van belangrijke processen in de organisatie. Daarom kan het management geen goede
afweging maken tussen het belang van een proces, de productiviteit en de gemaakte kosten.
Klantkwadraat en TNO meten en analyseren de inzet en kosten van personeel, IT systemen,
controle en toezicht op procesniveau. Zo kunnen we samen met de opdrachtgever beoordelen
of een organisatie optimaal presteert. De externe focus van Klantkwadraat en de kennis
van TNO helpen organisaties om hun processen te verbeteren. Het belang voor de
organisatie en de wensen van de klant staan hierbij voorop. De opdrachtgever kan op basis
van dit inzicht bewuste keuzes maken bij de (her)inrichting van processen, de inzet van
personeel en de investering in IT middelen.
De kosten van het proces worden geanalyseerd op:
- Uitvoering; processtappen, doorlooptijd, behandeltijd.
- Complexiteit van de organisatie; invloed van de omvang en complexiteit van de interne
organisatie, autorisaties en besluitvorming.
- Kwaliteitsconcepten; invloed van controle mechanismen.
- Middelen (o.a. IT en HR); invloed van investeringen, kwaliteit en kostprijs van
middelen.
- Verschillen met een incidenteel karakter, zoals fusie en integratielasten.
Vanuit deze visie worden met concrete maatregelen op procesniveau belangrijke resultaten
geboekt, die niet alleen het financiële rendement verhogen, maar ook zorgen voor
betere kwaliteit en hoger klantrendement.
Voor meer informatie kunt u contact op nemen met:
Klantkwadraat:
Dalweg 48, Zeist
Johan Zandvoort +31.88.0000888 of +31.6.51084829
TNO Kwaliteit van Leven:
Polarisavenue 151
Hoofddorp
Mr. Friso A. van der Meulen +31.23.5549928 of +31.6.24801378