Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Talisma Answer onderscheiden met Innovator Award van SSPA
Krachtige uitbreiding van Talisma Email automatiseert op intelligente wijze de beantwoording van e-mails
Arnhem, 9 november 2006 - Talisma (www.talisma.com), marktleider op het gebied van CIM-oplossingen (Customer Interaction Management), introduceert Talisma Answer, een krachtige nieuwe uitbreiding van Talisma Email die met behulp van innovatieve IBM-technologie op intelligente wijze de beantwoording van e-mails automatiseert. De introductie van Talisma Answer valt samen met de erkenning van Talisma als Recognized Innovator door de Service & Support Professionals Association (SSPA), de grootste en meest invloedrijke associatie van professionals op het gebied van IT-diensten en -ondersteuning. Tijdens de SSPA Services Leadership Conference, die wordt gehouden van 12-14 november aanstaande in Washington DC, verzorgen Talisma en IBM een presentatie over e-mailautomatisering.
"Nu de klantenservice- respectievelijk CRM-technologie in veel opzichten tekenen van volwassenheid begint te vertonen, slaagt nog maar een beperkt aantal leveranciers erin om telkens opnieuw met innovatieve producten en diensten te komen", aldus Vice President Research John Ragsdale van SSPA. "Talisma is op zijn gebied een ware innovator en verdient alle lof voor de wijze waarop het dienstverlenende organisaties in staat stelt hun klantenservice ingrijpend te verbeteren."
Talisma Answer kan inkomende e-mailberichten interpreteren dankzij krachtige natuurlijke-taaltechnologie. Talisma Email kan vervolgens snel in een geautomatiseerd antwoord voorzien of de medewerk(st)er een suggestie aan de hand doen. Talisma Answer maakt gebruik van IBM's Classification Module for OmniFind Discovery Edition om woorden en tekstfragmenten weer te geven als 'contextvectoren'. Zo worden gegevens automatisch gegroepeerd in clusters met een soortgelijk thema waardoor een preciezer en relevanter antwoord kan worden gegeven. Het ontwerp van het leeralgoritme voorziet in aanpassing van de contextvectoren zodat woorden die in een soortgelijke context worden gebruikt, corresponderen met vectoren die in dezelfde richting wijzen. Talisma Answer doorgrondt de betekenis van content op basis van contextueel gebruik en ordent de content vervolgens zo dat deze onmiddellijk kan worden verwerkt en opgevraagd. Talisma Answer leert ook automatisch nieuwe concepten, waardoor het onderhoud van de applicatie aanzienlijk wordt gereduceerd.
Talisma Answer werd onderscheiden in de categorie Optimization Innovation met de volgende toelichting:
Terwijl de industrie zich hoofdzakelijk richt op nieuwe kanalen en de allernieuwste technologieën, bestaat er nog steeds behoefte aan innovatie ter optimalisatie van klantenservice en -ondersteuning. Bedrijven die in de categorie Optimization Innovation worden onderscheiden, brengen innovatieve methoden op de markt voor enerzijds verlaging van de operationele kosten en anderzijds verhoging van de productiviteit van support- en servicemedewerkers.
"Klanten zijn niet langer bereid om meer dan 24 uur te wachten op beantwoording van een e-mail", aldus President & CEO Dan Vetras van Talisma. "Wij hebben dit product op de markt gebracht omdat wij vinden dat klanten recht hebben op een betere e-mailservice. Talisma Answer helpt Contact Centers de productiviteit van hun medewerkers en de accuratesse van de responsen in belangrijke mate te verbeteren, de kosten te verlagen en de klant een uitzonderlijke beleving te bezorgen."
SSPA
De gerenommeerde Service & Support Professionals Association (SSPA) is voor zakelijke besluitvorming een belangrijke bron van informatie en best practices. De SSPA verenigt de kopstukken uit alle sectoren van de industrie, zowel van gevestigde bedrijven met een uitstekende staat van dienst als van aanstormende pioniers met geheel nieuwe ideeën. De SSPA werkt ook samen met opinieleiders zoals J.D. Power and Associates en de Wharton School of Business om programma's in het leven te roepen waar de industrie baat bij heeft. Meer informatie is te vinden op: www.thesspa.com.
IBM
Al bijna een eeuw is IBM wereldwijd de drijvende kracht achter de manier waarop mensen en bedrijven communiceren en samenwerken met behulp van technologie. IBM OmniFind Discovery Edition helpt klanten de waarde van informatie te maximaliseren, ongeacht waar deze informatie is opgeslagen of wordt beheerd. OmniFind Discovery Edition combineert baanbrekende contextfunctionaliteit, uitgebreide zoekfunctionaliteit en tekstanalyse met als resultaat oplossingen waarmee u reële zakelijke doelstellingen kunt verwezenlijken: verhoging van de omzet, verlaging van de kosten, verbetering van de productiviteit en een hogere mate van transparantie.
Over Talisma
Talisma levert wereldwijd Customer Interaction Management (CIM) oplossingen waarmee organisaties een echt onderscheidende 'customer experience' kunnen waarmaken.
Talisma CIM stelt organisaties in staat om hun customer service processen te optimaliseren, klanttevredenheid te verhogen en kosten te verlagen.
De oplossingen van Talisma integreren de mogelijkheden van e-mail, telefoon, chat en selfservice met een krachtig en volwassen web services platform, uitgebreide analyse-tools en een knowledgebase voor het hele systeem. De oplossingen van Talisma zijn schaalbaar naar behoefte en hebben zich in de praktijk bewezen. Voorbeelden van Talisma klanten in de Benelux zijn: ANWB, Demon Internet, Toyota en SURFnet. Internationale klanten van Talisma zijn onder meer: Aetna, AOL, Aviva, Bank of America, Canon, ChevronTexaco, Citibank, Coast Capital Savings, Daimler-Chrysler, Dell, DHL, Ford, HGTV, Intuit, University of Alabama, Microsoft, Pitney Bowes, Siemens, Sony, Sprint en het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie vindt u op www.talisma.com.
Ingezonden persbericht