TietoEnator krijgt beheercontract voor contact center platform SNT
Amersfoort, 10 november 2006 - TietoEnator Digital Innovations (DI)
heeft van SNT de opdracht gekregen om ook de ondersteuning en het
beheer van het nieuwe contact center platform te verzorgen.
Dit platform wordt door TietoEnator gerealiseerd en is juist zo
opgezet dat SNT deze taken in huis zou kunnen uitvoeren. SNT kiest
desondanks voor een constructie waarbij TietoEnator de
verantwoordelijkheid voor de taken draagt. De samenwerking is
vormgegeven in een Application Management Services (AMS-)contract en
omvat ook de 'Quick Services' dienstverlening van TietoEnator.
Het hart van de nieuwe contact center systemen van SNT wordt gevormd
door één centraal platform voor de outbound activiteiten van SNT.
Vanuit dit centrale platform kunnen de business medewerkers van SNT
zelf campagnes aanmaken, belbestanden inlezen en scripts opzetten,
zonder tussenkomst van de ICT-afdeling. Het platform is gebaseerd op
moderne technologie, die locatie-onafhankelijk werkt en die het
doorvoeren van aanpassingen gemakkelijk maakt.
Toch kiest SNT voor het uitbesteden van de support-, beheer- en
ontwikkeltaken aan TietoEnator DI. De samenwerking krijgt vorm in een
'shared resources' pool, waarin het werk wordt verdeeld tussen SNT en
TietoEnator. De overeenkomst omvat bijna alle keuzemogelijkheden uit
het TietoEnator Flexibel Beheermodel: incident support, preventief en
adaptief onderhoud, op zowel operationeel als tactisch niveau.
Daarnaast neemt SNT 'Quick Services' voor outbound campagnes af bij
TietoEnator. TietoEnator zorgt dan bijvoorbeeld voor het inlezen van
belbestanden en geeft advies over scripting of over het juiste
producten- en dienstenaanbod.
Michiel Dietvorst, Manager Customer Care van TietoEnator: "We zijn er
trots op dat SNT deze taken bij ons neerlegt, terwijl we juist het
platform voor hen realiseren waarmee ze dat zelf zouden kunnen doen.
Dit is voor ons een bewijs van het feit dat ze tevreden zijn over onze
diensten in de afgelopen jaren en een bewijs van hun vertrouwen in ons
voor de toekomst. Deze nieuwe overeenkomst geeft ons de kans om de
kennis voor SNT te borgen. Door de intensiteit van de samenwerking
blijft TietoEnator voor SNT daarnaast een bron van nieuwe ideeën."
Ankie Straathof, Manager Portfolio en ICT van SNT onderschrijft dit.
"Met het uitbesteden van deze taken aan TietoEnator hebben we de
pieken en dalen in werk ondervangen. Belangrijker nog: we hebben
hiermee ook extra controle en structuur ingebouwd in onze processen.
De proactiviteit van TietoEnator in deze samenwerking is voor ons zeer
waardevol."
Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) in Nederland is gevestigd in
Amersfoort. Sinds de oprichting in 1993 ondersteunt het bedrijf
opdrachtgevers bij het optimaal inrichten van hun klantcontact en het
stroomlijnen van de daaruit voortkomende bedrijfsprocessen. De
diensten omvatten business consultancy en ontwikkeling, implementatie,
beheer en support voor technologie op dit gebied.
In het pan-Europese competence center bundelt TietoEnator DI de
business- en ICT-expertise op het gebied van contact centers, CRM en
self service. TietoEnator DI maakt deel uit van het Finse TietoEnator;
met circa 15.000 medewerkers en een netto omzet van ruim 1,6 miljard
euro is het bedrijf één van de leidende spelers in Europa op het
gebied van hoogwaardige ICT-diensten.
SNT Groep NV