Clown Bassie bereikt meer dan 4,3 mln. huishoudens


Grootste regionale productie ooit start aankomend weekend

ZOETERMEER, 20061109 -- Clown Bassie is terug op de Nederlandse televisie met een spetterende nieuwe televisieshow. Niet bij een landelijke omroep, maar bij tien commerciële regionale omroepen. Zeventien weken lang kan jong en oud genieten van Clown Bassie en zijn vriendjes. 'Bassie en zijn vriendjes' is een vrolijk en educatief programma waarin humor centraal staat. Zo is Bas van Toor voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien als entertainer en presentator van een kinderprogramma. De clown wordt in de studio muzikaal begeleidt door zijn eigen eenmansorkest onder leiding van Marco Riedijk.

Het programma Evert van den Bos, Peter Grooney en zijn eigen 'kleine maatje' Charly maken de serie tot een authentiek kinderprogramma. In de studio is veel aandacht voor muziek en kinderen met de meest uiteenlopende talenten. Daarnaast gaat Clown Bassie iedere week een ander beroep uitoefenen met een jongen of meisje dat nu al precies weet wat hij/zij later wil worden.
Waar te zien
Het programma is iedere week te zien op tien commerciële regionale omroepen. De eerste uitzending gaat op 11 november aanstaande de lucht in en wordt de hele dag door herhaald in de zogenoemde herhalingscarrousel. Het programma is niet alleen op televisie te zien, via de website www.bassieenzijnvriendjes.nl kan ieder die niet in het uitzendgebied woont de uitzending alsnog bekijken. Het is een toegankelijke website die zowel de jonge als de oudere kijker alle informatie over het programma biedt. Zo wordt er onder andere iedere week een tipje van de sluier opgelicht over de inhoud van de komende aflevering. Producent
Met de serie `Bassie en zijn vriendjes' heeft de producent Image Media&TV de grootste regionale productie ooit gerealiseerd. Met een doorgifte in meer dan 4,3 mln. huishoudens verwacht de producent, op basis van eerdere producties en het huidige uitzendgebied, ondersteunt door het fenomeen de 'herhalingscarrousel', wekelijks minimaal 400.000 unieke kijkers te kunnen verblijden met 20 minuten (h)eerlijke televisie.