Ingezonden persbericht
---
PERSBERICHT
Rotterdam, 9 november 2006
Goodies: nieuwe media voor een (h)eerlijk leven
Goodies is een nieuw multimediaconcept gericht op de groeiende groep mensen die lekker én bewust wil
leven. Donderdag 9 november 2006 ligt het eerste magazine in de winkel en gaat de website online. In
februari 2007 start Goodies met een wekelijks televisieprogramma gepresenteerd door acteursechtpaar
Antonie Kamerling en Isa Hoes. Voor oktober 2007 staat een consumentenbeurs gecombineerd met een
cultureel evenement in de Rotterdamse Ahoy gepland.
Lekker leven, oog voor de omgeving (mens en milieu) en eerlijke handel zijn centrale thema's voor Goodies.
Daarmee speelt Goodies in op de huidige consumententrend van bewust consumeren. Maar ook op de trend in
het bedrijfsleven van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Uit een door Wemar in opdracht van Goodies
uitgevoerd onderzoek blijkt dat 80% van de Nederlanders graag bewuster wil leven.
(H)eerlijke merken en producten
Goodies wil bijdragen aan de groei van de markt voor producten die met respect voor
mens en milieu zijn gemaakt. In de bestaande media vindt de Goodies doelgroep
onvoldoende aanknopingspunten om bewuste keuzes te maken. Veel duurzame
producten verleiden onvoldoende. Tegelijkertijd is van veel gangbare merken de wijze
van productie onbekend. Op journalistieke wijze bericht Goodies over bekende en
minder bekende merken die verantwoording nemen voor hun product. Goodies verleidt
door middel van hippe, aantrekkelijke kwaliteitsproducten met een frisse look.
Nieuw magazine
Het eerste glossy Goodies magazine telt 200 pagina's en biedt naast uitgebreide reportages, artikelen over
relaties, reizen, culinair, mobiliteit, interieur, beauty en mode. Het bevat interviews met onder andere Bono,
Antonie Kamerling, Isa Hoes en voormalige hippies en hun kinderen. In navolging van prinses Máxima reisde
het kwartaalblad naar Afrika om te zien wat er terecht is gekomen van haar programma voor microkrediet.
Tevens in deze uitgave aandacht voor de wegwerpmaatschappij en de miljarden die in Nederland in de
vuilnisbak belanden.
www.goodies.nl
De website bevat naast veel praktische informatie een loyalty-programma waar de bezoeker kan kiezen welke
(verkoop)informatie en berichten hij wil ontvangen en welke niet. De lancering van goodies.nl gaat gepaard met
een grote Click & Win actie. Hoofdprijs is de meest zuinige auto van Nederland (de Daihatsu Cuore Kyoto) en
er zijn talloze andere prijzen.
Goodies Media&Awareness B.V. is een samenwerking tussen het particuliere Brighter World en de non-profit
organisatie Solidaridad. Het communicatiebureau Brighter World is innovatief in communicatie en marketing
voor een mooiere wereld. Solidaridad is een organisatie voor ontwikkelingssamenwerking en de drijvende
kracht achter veel initiatieven op het gebied van fair trade en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Ingezonden persbericht