Ingezonden persbericht


Multimedia-platform Oberon 100% bereikbaar met managed hosting van Rackspace

Bunnik, 9 november 2006 - Online marketing bureau Oberon Medialab BV maakt voor zijn Oberon Livebot Platform gebuik van managed hosting van Rackspace. Het Oberon-platform vormt onder andere de basis voor Chatman van KPN, één van de grootste en meest bekende Messenger chatbots van Nederland. Maar ook de Nieuwskraker van de Volkskrant is op het Oberon-platform gebaseerd en biedt sinds kort ook toegang tot nieuwsvideo's. Door de keuze voor Rackspace zijn de prestaties, uptime en beveiliging van de hostingomgeving voor Oberon Livebot Platform gegarandeerd en hebben gebruikers 24/7 toegang tot alle functionaliteit van Chatman en andere aangesloten chatbots.

Het Nederlandse Oberon Medialab bedenkt en implementeert online promotie- en marketingacties en beschikt over grote expertise voor de ontwikkeling van interactieve applicaties. Het bedrijf ondersteunt klanten als KLM, de Volkskrant en Organon bij het genereren van online traffic, sales en naamsbekendheid. Verder is Oberon Microsoft-partner voor MSN-bots en -activiteiten.

Hans-Peter Harmsen, Directeur van Oberon Medialab: "Ons Oberon Livebot Platform vormt het fundament van onze services en producten. Daarom zochten we een partner die ons maximale beschikbaarheid, prestaties en veiligheid kon bieden. De combinatie van transparante SLA's, Fanatical Support en uitzonderlijke expertise in Microsoft heeft ons het vertrouwen gegeven dat Rackspace onze hoge eisen efficiënt kan invullen. Dat geeft ons en onze klanten het vertrouwen van 24/7/365 ondersteuning."

Op basis van Fanatical Support(tm) van Rackspace zijn Oberon en zijn klanten verzekerd van een zeer hoog serviceniveau. Zo bieden de experts van Rackspace-specialisten het bedrijf direct ondersteuning als er hardware- en softwarestoringen zijn. Bovendien kan Oberon de status en prestaties van het Oberon LiveBot Platform zelfstandig controleren via de op maat gemaakte MyRackspace-portal.

Over Rackspace
Rackspace is gevestigd in de VS en heeft een Europees hoofdkantoor in Londen. De onderneming biedt producten en diensten op het vlak van managed hosting. Rackspace telt meer dan 10.000 klanten wereldwijd, waarvan ruim 2.500 in Europa. Door zijn focus, service en specialisatie is Rackspace inmiddels het snelst groeiende hosting-bedrijf van Europa. Het bedrijf onderscheidt zich met intensieve dienstverlening onder de noemer 'Fanatical Support(tm)'. Medewerkers van Rackspace zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar en reageren direct op klantverzoeken. Door hun hoge opleiding en ervaring zijn ze uitstekend in staat om complexe hosting-omgevingen te ondersteunen. Naast de inzet van deze specialisten biedt Rackspace telefonische ondersteuning en toegang tot een online kennisbank. Tevens geeft Rackspace een unieke Zero Downtime-garantie. Het bedrijf is in Europa één van de zes Microsoft Gold Certified Partners en de enige Redhat Advanced Hosting Partner.