Persbericht
80-20 regel krijgt nieuwe invulling met M4N Affiliate Marketing Netwerk
Ook producten met een kleine afzetmarkt zijn winstgevend
Amsterdam, 9 november 2006 - Tijdens de innovatieve marketingbeurs
Vanuit de oude economie geldt het principe dat 20 procent van de klanten 80 procent van de "winst" levert. Het advies is dan ook altijd om minimale of geen aandacht te besteden aan de overige 80 procent. Je moet namelijk op het volume je geld terug verdienen. Bijna alle marketing- en sales-activiteiten gaan dan uit naar producten die voor een groot publiek interessant zijn zoals bestsellers en muziekhits. Maar omdat de extra kosten per klant of product nauwelijks toenemen door toepassing van e-marketing, worden allerlei producten met een veel kleinere afzetmarkt ook winstgevend.
Eén van de ontwikkelingen waarop het zogenaamde 'Long-tail'-principe van Anderson van toepassing is, is
M4N sponsort Marketing3 omdat zij al sinds haar start in 2001, volgens de theorie van Anderson werkt. Thomas Joosten van M4N zegt: "Die 80 procent nichesites krijgt vaak weinig aandacht, terwijl ze gezamenlijk een enorme hoeveelheid kwalitatieve bezoekers levert. Je moet dus juist wel aandacht aan deze nichesites besteden. Wij willen het zoeken, vinden en kopen van producten makkelijker maken. Dat betekent dat juist die producten en diensten die aansluiten op een speciale doelgroep, op nichesites gevonden kunnen worden."
Affiliate Marketing Praktijkvoorbeeld: Grotematenmode.com
Voor het internet-tijdperk hadden mensen met grote kledingmaten weinig keuze bij het vinden van leuke, passende kleding. Het was voor aanbieders bijna onmogelijk om een grote diversiteit in mode aan te bieden, aangezien de doelgroep relatief klein is. De winkels hadden een klein bereik omdat mensen zonder goed te zien wat het aanbod was, niet het land af gingen rijden om kleding te passen en te kopen. Voor iemand met een grote maat een gemis. De eigenaar van
Over M4N
M4N heeft als missie om op internet, het zoeken, vinden en kopen van producten makkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie:
Meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Margriet Luttikhuizen
020 421 0565
M4N
Thomas Joosten
020 468 32 54
Relevante links:
Marketing3
Chris Anderson http://longtail.typepad.com/
80-20 regel
M4N http://www.m4n.nl/
Affiliate Marketing http://www.m4n.nl/hoe_werkt_affiliate_marketing.jsp
Wehkamp http://www.wehkamp.nl/