InBev

InBev bevestigt margeverbetering in derde kwartaal 2006

InBev (Euronext: INB), 's werelds grootste brouwer in volume, heeft vandaag haar resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal van 2006 (3Q06):

. Interne volumegroei onder invloed van zich ontwikkelende markten: interne volumegroei van de bierverkoop met +4,6% in 3Q06 tegenover het derde kwartaal van 2005 (3Q05), voornamelijk als gevolg van de sterke groei in Centraal- en Oost-Europa (+14,8%) en in Latijns-Amerika (+4,8%), waarmee nogmaals wordt aangetoond dat de onderneming een aantrekkelijk groeiprofiel bezit. De volumegroei in Noord-Amerika (-2,4%) en in West-Europa (-2,5%) bleef onder druk staan en bevestigt de noodzaak om kosten verder te verminderen om te kunnen investeren in toekomstige groei.

. Aanhoudende opbrengstengroei: de opbrengsten stegen intern met +7,1% jaar op jaar, dankzij een combinatie van hogere volumes en doelgerichte initiatieven inzake opbrengstenbeheer. Deze laatste leverden jaar op jaar een interne toename met +1,6% van de opbrengst per hl op.

. Solide kostenbeheer: de geconsolideerde kostprijs verkochte goederen (KVG) en de bedrijfskosten werden opnieuw onder stricte controle gehouden. De uitvoering van onze Plant Optimization en Zero Based Budgeting (ZBB) programma's blijft de onderneming ten goede komen. Gecombineerd met onze inspanningen op het vlak van inkoop moeten deze programma's verzekeren dat onze algemene kostenbasis minder snel stijgt dan de gemiddelde inflatie, in lijn met de langetermijndoelstellingen van InBev. In de loop van het kwartaal verbeterde de interne KVG/hl met +2,7% terwijl de bedrijfskosten met slechts +2,1% toenamen.

. Margeverbetering in alle zones: de genormaliseerde EBITDA-marge steeg met +19,0%, wat leidde tot een EBITDA-marge van 34,1% in 3Q06 tegenover 30,2% in 3Q05, een toename met +390 basispunten, waarvan +333 basispunten intern. De geconsolideerde marges ondergingen de gunstige invloed van volumegroei, een daling van de KVG per hl en strenge kostencontrole. Belangrijk is dat alle zones een toename van hun EBITDA-marge jaar op jaar lieten optekenen, ondanks moeilijker omstandigheden in sommige markten. De EBITDA-marge in West-Europa groeide met 309 basispunten, wat bewijst dat de ZBB besparingen gerealiseerd worden.

. De genormaliseerde winst, toerekenbaar aan de houders van eigen-vermogensinstrumenten van InBev, bedroeg 498 miljoen euro.

De 3Q06-cijfers van InBev zijn gebaseerd op de niet-geauditeerde geconsolideerde financiële staten opgesteld in overeenstemming met IFRS. Tenzij anders vermeld zijn de cijfers voorgesteld in miljoen euro. Om het inzicht in de onderliggende prestaties van InBev te vergemakkelijken steunen de groeianalyses, inclusief alle toelichtingen in dit persbericht en behoudens andersluidende vermelding, op interne groeicijfers. Met andere woorden, in de analyse van de cijfers wordt geen rekening gehouden met de impact van wijzigingen in de wisselkoersen op de omrekening van buitenlandse activiteiten, acquisities of desinvesteringen en transfers tussen de Zones. Telkens wanneer de term 'genormaliseerd' in dit document wordt gebruikt, verwijst hij naar de prestatie-indicatoren (EBITDA, EBIT, winst, winst per aandeel) vóór eenmalige elementen. Eenmalige elementen zijn opbrengsten of kosten die zich niet regelmatig voordoen als onderdeel van de normale activiteiten van de onderneming. Ze worden afzonderlijk voorgesteld, aangezien ze belangrijk zijn voor een goed begrip van de onderliggende duurzame prestaties van de onderneming door hun omvang of hun aard. Genormaliseerde cijfers zijn aanvullende cijfers die het management gebruikt en mogen niet dienen ter vervanging van de cijfers bepaald in overeenstemming met IFRS als indicator van de prestatie van de onderneming. De optelling van cijfers in de tabellen en bijlagen kan soms leiden tot afrondingsverschillen.

|COMMENTAAR VAN HET MANAGEMENT                                           |
De resultaten van het derde kwartaal getuigen van de focus van de onderneming op het vergroten van de marges. Ondanks een negatieve volumegroei in sommige activiteiten bleven onze resultaten de gunstige invloed van onze efficiëntieprogramma's ondergaan.

In Noord-Amerika maakte de kostencontrole het mogelijk te blijven investeren in de merken, terwijl de niet-verkoopgerelateerde uitgaven, met inbegrip van de commerciële uitgaven, werden verminderd. Dit alles heeft geleid tot verdere marge-uitbreiding. Latijns-Amerika boekte opnieuw winstgroei dankzij aanhoudende volumegroei en goed kostenbeheer. West-Europa liet een goede margegroei optekenen, waarbij besparingen gerealiseerd werden dankzij een grotere efficiëntie op het vlak van commerciële uitgaven en een algemene kostencontrole. Centraal- en Oost-Europa zorgden voor een aanzienlijke uitbreiding van de EBITDA-marge, op basis van hogere volumes en opbrengsten terwijl we de uitgaven controleerden om duurzame groei te verzekeren. Ondanks een moeilijkere handelscontext lieten de activiteiten in Azië grotere marges noteren dankzij gefocust kostenbeheer.

'In 3Q06 noteerden we in alle zones een interne groei van de EBITDA-marge in vergelijking met 3Q05. Met uitzondering van Azië was in alle zones de groei van de opbrengst per hl hoger dan de volumegroei. Latijns-Amerika en Centraal- en Oost-Europa leverden uitstekende prestaties op het vlak van volume, waarmee ze de mindere resultaten van de andere zones meer dan goedmaakten. We blijven onze beste praktijken implementeren op het vlak van commercieel en kostenbeheer, met een duidelijke focus om de volume-uitdagingen in West-Europa met succes aan te gaan', verklaarde Carlos Brito, CEO (Algemeen Directeur) van InBev.

|VOLUMEGROEI ONDER INVLOED VAN ZICH ONTWIKKELENDE MARKTEN                |
Het totale geconsolideerde volume groeide met +5,4% in 3Q06 tegenover 3Q05 (bier +4,6%; niet-bier +11,7%). Ondanks zwakke prestaties op de ontwikkelde markten (Noord-Amerika en West-Europa), ondergingen de InBev-volumes de gunstige invloed van haar aantrekkelijke geografische spreiding. Het is belangrijk om vast te stellen dat de marktomstandigheden op de meer ontwikkelde markten onze zienswijze en focus versterken om de kosten en niet-verkoopgerelateerde uitgaven te blijven verminderen en te investeren in groei via de merken, uitvoering en innovatie.

Tijdens het derde kwartaal namen de leveringen in Noord-Amerika af met -2,5%. In Canada daalden de volumes met -1,7%, voornamelijk als gevolg van zwakkere prestaties in september, waarbij de winst van marktaandeel in de meeste provincies meer dan werd tenietgedaan door een verlies van marktaandeel in Ontario. In de VS daalden de leveringen met -3,0%, maar de verkoop aan consumenten bleef toenemen en steeg met +0,7%.

In Latijns-Amerika steeg het volume tijdens het derde kwartaal met +7,0% (bier +4,8%; niet-bier +12,7%). In Brazilië stegen de biervolumes met +4,3%, in de rest van Latijns-Amerika met +7,8%. De landen van zuidelijk Latijns-Amerika die Quilmes Industrial S.A. ('Quinsa') beheert (Argentinië, Bolivië, Chili, Paraguay en Uruguay) registreerden een toename van het biervolume met +12,3% op basis van een goede groei in alle markten. In de landen van noordelijk Latijns-Amerika en Centraal-Amerika (Ecuador, Peru, Venezuela, Dominicaanse Republiek en Guatemala), daalden de biervolumes met -2,8% in een nog steeds moeilijke handelscontext.

In West-Europa daalden de volumes tijdens het derde kwartaal met -2,3%. In België waren de volumes -0,9% lager als gevolg van zwakkere prestaties in het horecasegment. Aanzienlijk lagere volumes in juli waren de voornaamste reden voor een daling met
-11,5% van de volumes in het VK, naast veel zwakkere prestaties in de horeca. In Duitsland daalden de volumes met -1,5%, in lijn met de sector. Goede prestaties qua volume waren er in Italië en in Nederland, waar de groei meer dan 15% bedroeg.

Centraal- en Oost-Europa boekten een heel mooi resultaat op het vlak van het volume: de totale volumes stegen met +14,2%, de biervolumes met +14,8%. We noteerden stijgingen in Rusland (+16,2%) en Oekraïne (+22,5%), terwijl in Centraal-Europa bijna alle markten een toename noteerden.

In Azië stegen de volumes tijdens het derde kwartaal met +1,7%. In China lagen de volumes +3,5% hoger en hadden de concurrentiële omstandigheden waarmee we in het tweede kwartaal werden geconfronteerd ook in het begin van het derde kwartaal nog een impact. We zien echter duidelijke tekenen dat onze actieplannen niet zonder gevolgen blijven. In Zuid-Korea daalden de volumes met -4,1% jaar op jaar. Hoewel deze volumeresultaten onder onze verwachtingen blijven, geloven we dat de juiste maatregelen worden getroffen om de uitdagingen waaraan we vandaag het hoofd moeten bieden met succes aan te gaan.

|ONTWIKKELING VAN DE WERELDWIJDE MERKEN                                  |
Tijdens het derde kwartaal stegen de volumes van de wereldwijde merken met +2,9%. Brahma® kende een volumegroei van +2,7%, als gevolg van lagere volumes in Centraal-Amerika. De volumes van Stella Artois® daalden met -6,4%, aangezien heel goede resultaten in de VS en Oost-Europa niet opwogen tegen de negatieve prestaties in het VK, die sterk de invloed ondergingen van de voorraadniveaus in de sector van het thuisverbruik en van de zwakke resultaten in het horecasegment. Beck's® liet een volumegroei van +16,2% optekenen, waarbij West-Europa en Centraal- en Oost-Europa het beter deden dan tijdens het derde kwartaal van vorig jaar. Onder invloed van West-Europa kende Leffe® een volumegroei van +10,7%.

|RESULTATENREKENING                                                        |
Noot: De genormaliseerde EBIT en EBITDA is EBIT en EBITDA vóór eenmalige elementen. De impact van eenmalige elementen in 3Q06 bedroeg -48 miljoen euro op EBIT en op EBITDA, tegenover -3 miljoen euro op EBIT en -1 miljoen euro op EBITDA in 3Q05.

Opbrengsten - De geconsolideerde opbrengsten bedroegen 3 542 miljoen euro, een stijging met +7,1% (of +224 miljoen euro) jaar op jaar, waarbij de stijging van de opbrengsten/hl wordt gesteund door initiatieven inzake opbrengstenbeheer (+1,6% interne groei), in lijn met de langetermijndoelstellingen van de onderneming.

. In Latijns-Amerika profiteerden de opbrengsten/hl van prijsstijgingen in lijn met de inflatie. . In Centraal- en Oost-Europa waren de hogere opbrengsten/hl vooral het gevolg van de hogere prijzen. . In West-Europa stegen de opbrengsten/hl als gevolg van een verbetering van de volumemix.

De opbrengsten per hl stegen intern met +1,0 euro in 3Q06 tegenover 3Q05, ondanks een geraamde negatieve 'geografische' impact van -1,1 euro/hl. Deze negatieve geografische impact is het resultaat van het feit dat landen met lagere opbrengsten/hl in euro sneller groeien dan landen met hogere opbrengsten/hl.

Kostprijs verkochte goederen (KVG) - De geconsolideerde KVG bedroeg in totaal 1 424 miljoen euro in 3Q06, een toename met +2,5% (of +34 miljoen euro). De KVG per hl steeg met +0,6 euro in 3Q06 jaar op jaar, waarvan ca. +0,4 euro/hl te danken is aan de gunstige weerslag van de verandering in de geografische mix (cf. supra), terwijl de resterende +0,2 euro/hl duidelijk een indicator is van een daling van de kosten. Deze prestatie bevestigt dat hogere kosten per verkochte eenheid als gevolg van inflatie of druk op de prijzen van basisproducten volledig werden vermeden. Dit is het resultaat van de aanhoudende focus van de onderneming op de uitvoering van succesvolle efficiëntieprogramma's, zoals Plant Optimization en wereldwijde inkoop.

De geconsolideerde brutomarge groeide met +180 basispunten jaar op jaar als gevolg van de algemene volumegroei, hogere opbrengsten/hl en goede kostencontrole.

Bedrijfskosten - De bedrijfskosten bedroegen 1 155 miljoen euro in 3Q06, een stijging met +2,1% (of +23 miljoen euro) vergeleken met 3Q05.

De distributiekosten stegen met +42 miljoen euro (+11,6%), vooral als gevolg van de toegenomen kosten van de directe distributie in Latijns-Amerika en een toename van de variabele logistieke kosten in West-Europa (hogere brandstofkosten) en Centraal- en Oost-Europa (aanhoudende groei in het oosten van Rusland). De verkoop- en marketingkosten stegen met slechts +5 miljoen euro (+1,0%), daar een toename van de investeringen ter ondersteuning van een duurzame volumegroei gedeeltelijk werd gecompenseerd door besparingen in niet-verkoopgerelateerde commerciële uitgaven. Dezelfde focus - stevige controle op uitgaven die het volume niet ondersteunen - wordt toegepast op het vlak van de administratieve uitgaven. Deze voortgezette strategie leidde tot een besparing van -6 miljoen euro (-2,3%).

De andere bedrijfsopbrengsten/-kosten stegen met +18 miljoen euro tegenover 3Q05. Deze verbetering wordt vooral verklaard door de opname van een voorziening inzake indirecte belastingen vorig jaar in Centraal- en Oost-Europa en door een stijging van de winst op de verkoop van activa in West-Europa.

EBITDA - In het derde kwartaal bedroeg de genormaliseerde EBITDA 1 209 miljoen euro, een interne groei met +19,0% (+182 miljoen euro). Alle zones boekten een hogere EBITDA. . In Noord-Amerika bedroeg de EBITDA 179 miljoen euro (+6,3% / +10 miljoen euro), dankzij een sterke kostencontrole in alle onderdelen van de onderneming. . In Latijns-Amerika bedroeg de EBITDA 459 miljoen euro (+15,8% / +59 miljoen euro), dankzij goede prestaties inzake volume en opbrengsten en gedisciplineerde prestaties op het vlak van de kosten. . In West-Europa bedroeg de EBITDA 267 miljoen euro (+13,3% / +31 miljoen euro): de marge-uitbreiding steunde op de focus op kostencontrole. . In Centraal- en Oost-Europa bedroeg de EBITDA 185 miljoen euro (+48,3% / +57 miljoen euro), voornamelijk als gevolg van een heel goede volumegroei in combinatie met een verbetering van de KVG/hl, gedeeltelijk gecompenseerd door een toename van de investeringen in marketing, verkoop en distributie van onze producten. . In Azië bedroeg de EBITDA 97 miljoen euro (+6,2% / +4 miljoen euro), dankzij een aanhoudende controle van de kosten. . De EBITDA van holdingmaatschappijen en globale export bedroeg 22 miljoen euro (+20 miljoen euro), vooral dankzij lagere vaste kosten op corporate niveau.

Als gevolg van deze factoren realiseerde InBev een EBITDA-marge van 34,1% in 3Q06 tegen 30,2% in 3Q05. Dit vertegenwoordigt een stijging met +390 basispunten, waarvan +333 basispunten intern (d.i. exclusief de impact van acquisities & desinvesteringen en de positieve impact van wijzigingen in de wisselkoersen op de omrekening van buitenlandse activiteiten). De impact van de wisselkoersen bedroeg +18 miljoen euro voor 3Q06.

Winst - De genormaliseerde winst toerekenbaar aan houders van eigen-vermogensinstrumenten van InBev bedroeg 498 miljoen euro (genormaliseerde winst per aandeel 0.82 euro) in 3Q06. De gerapporteerde winst voor het kwartaal van 632 miljoen euro onderging de invloed van de volgende factoren:

. Netto financiële kosten: 120 miljoen euro, op hetzelfde niveau van 3Q05. De gemiddelde netto schuldpositie van InBev voor 3Q06 steeg met 636 miljoen euro tegenover 3Q05. De impact hiervan op de netto financiële kosten werd geneutraliseerd door een daling van onze gewogen gemiddelde netto interestvoet. . Belastingen: 163 miljoen euro (effectieve aanslagvoet van 20,4% in 3Q06 tegenover 22,1% in 3Q05). De daling van de effectieve aanslagvoet is voornamelijk te verklaren door de hogere winstbijdrage van AmBev tegen een gunstiger aanslagvoet in vergelijking met 3Q05. Dit is het resultaat van notionele interestaftrek overeenkomstig de Braziliaanse wetgeving enerzijds en inzake aftrekbaarheid van goodwill als gevolg van de fusie tussen InBev Holding Brasil en AmBev, zoals aangekondigd in juli 2005, anderzijds. . Winst toerekenbaar aan minderheidsbelangen: 153 miljoen euro, d.i. meer dan in 3Q05, voornamelijk als gevolg van de hogere winst in Latijns-Amerika.

|VOORUITZICHTEN                                                          |
De consistente uitvoering van de strategie van InBev, die gericht is op het verbeteren van volume en opbrengsten door interne groei, in combinatie met een strenge controle van de kosten en de uitgaven, werpt vruchten af. De resultaten die we in de eerste negen maanden van 2006 hebben behaald, bewijzen dat de onderneming haar beloftes blijft nakomen.

Recente gebeurtenissen

InBev kondigt vandaag AmBev's intentie aan om een vrijwilig bod te doen op de uitstaande aandelen van haar dochterbedrijf Quilmes Industrial S.A. ("Quinsa"). Zie afzonderlijk persbericht.

Agenda derde kwartaal 2006
9 november 2006

Conference call resultaten 3Q06 voor beleggers
14.00 uur CET / 13.00 uur BST / 08.00 uur EST - voor alle details betreffende de inschrijving, zie www.InBev.com

Annexen
InBev website: http://www.inbev.com/media/3__2__0__pressreleases.cfm . Segmentinformatie Q306
. Segmentinformatie eerste 9 maanden van 2006 (9M06) . Reconciliatie tussen het bedrijfsresultaat van de zone Latijns-Amerika volgens Braziliaanse boekhoudnormen en volgens IFRS (9M06)

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte externe groei en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe® en Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd. InBev stelt ongeveer 85.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2005 realiseerde InBev opbrengsten van 11,7 miljard euro. Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.

Contactpersonen
Marianne Amssoms Philip Ludwig
Vice President Corporate External Communications Vice President Investor Relations Tel: +32-16-27-67-11 Tel: +32-16-27-62-43
Fax: +32-16-50-67-11 Fax: +32-16-50-62-43
E-mail: marianne.amssoms@inbev.com E-mail: philip.ludwig@inbev.com

Dit Verslag bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen die de huidige vooruitzichten van het management van InBev weerspiegelen met betrekking tot, onder andere, InBev's strategische doelstellingen, bedrijfsverwachtingen, haar toekomstige financiële toestand, budgetten, geschatte productieniveaus, geschatte kosten en geschatte niveaus van inkomsten en winst. Deze verklaringen houden risico's en onzekerheden in. De mogelijkheid van InBev om deze doelstellingen te bereiken hangt af van vele factoren die buiten de controle van het management liggen. In sommige gevallen wordt gebruik gemaakt van bepaalde woorden zoals "geloven", "bedoelen", "verwachten", "veronderstellen", "plannen", "beogen", "zullen" en gelijkaardige uitdrukkingen om toekomstgerichte verklaringen te identificeren. Alle verklaringen, behalve deze over historische feiten, zijn toekomstgerichte verklaringen. U mag niet overmatig vertrouwen op deze toekomstgerichte verklaringen. Van nature houden toekomstgerichte verklaringen risico's en onzekerheden in, omdat zij onze huidige verwachtingen en veronderstellingen met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en omstandigheden weerspiegelen, die achteraf onjuist kunnen blijken. De daadwerkelijke resultaten kunnen om verscheidene redenen in belangrijke mate verschillen van deze vooropgesteld in de toekomstgerichte verklaringen. InBev kan u niet waarborgen dat de toekomstige resultaten, activiteitenniveaus, prestaties of verwezenlijkingen van InBev, aan de verwachtingen, weergegeven in de toekomstgerichte verklaringen zullen voldoen.


-----------------------
Brussel, 9 november - 8/8


---- -- Annex 1: Segmentinformatie 3Q06 (miljoen euro)
InBev wereldwijd 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 59 892 4 341 0 3 199 67 432 5,4% Opbrengsten 3 193 98 27 224 3 542 7,1% Kostprijs verkochte goederen -1 359 -30 -2 -34 -1 424 -2,5% Brutowinst 1 834 68 26 190 2 118 10,5% Distributiekosten -364 -5 -5 -42 -415 -11,6% Verkoop- en marketingkosten -498 -16 2 -5 -517 -1,0% Administratieve kosten -258 -5 -2 6 -259 2,3% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 24 -3 -3 18 36 88,9% Genormaliseerde EBIT 737 39 18 168 962 23,0% Genormaliseerde EBITDA 966 44 18 182 1 209 19,0% Genormaliseerde EBITDA marge 30,2% 34,1% 333 bp Noord-Amerika 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 4 163 -281 0 -96 3 786 -2,5% Opbrengsten 499 -21 10 1 489 0,2% Kostprijs verkochte goederen -183 15 1 3 -164 2,0% Brutowinst 316 -6 11 4 325 1,4% Distributiekosten -70 0 -3 -1 -73 -1,2% Verkoop- en marketingkosten -83 3 1 5 -74 6,4% Administratieve kosten -20 0 0 2 -18 7,7% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -1 0 0 0 0 13,6% Genormaliseerde EBIT 142 -3 10 10 160 7,5% Genormaliseerde EBITDA 162 -4 11 10 179 6,3% Genormaliseerde EBITDA marge 32,5% 36,6% 192 bp Latijns-Amerika 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 23 744 2 075 0 1 664 27 484 7,0% Opbrengsten 966 75 12 115 1 168 11,9% Kostprijs verkochte goederen -377 -31 -2 -26 -435 -6,9% Brutowinst 589 44 10 89 733 15,1% Distributiekosten -110 -7 -1 -20 -138 -18,1% Verkoop- en marketingkosten -100 -13 0 -4 -118 -4,2% Administratieve kosten -80 -7 -2 -5 -94 -5,6% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 11 -1 -3 -4 2 -40,5% Genormaliseerde EBIT 309 16 4 56 386 18,2% Genormaliseerde EBITDA 375 22 3 59 459 15,8% Genormaliseerde EBITDA marge 38,8% 39,3% 133 bp West-Europa 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 11 144 -524 0 -239 10 381 -2,3% Opbrengsten 993 -29 0 2 966 0,2% Kostprijs verkochte goederen -435 20 0 9 -406 2,2% Brutowinst 558 -9 0 12 560 2,1% Distributiekosten -110 3 0 -7 -114 -6,6% Verkoop- en marketingkosten -188 2 0 8 -178 4,4% Administratieve kosten -69 3 0 8 -58 11,8% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -27 -3 0 8 153 28,5% Genormaliseerde EBIT 164 -3 0 29 189 18,0% Genormaliseerde EBITDA 242 -6 0 31 267 13,3% Genormaliseerde EBITDA marge 24,4% 27,7% 309 bp Centraal- en Oost-Europa 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 11 716 291 0 1 662 13 669 14,2% Opbrengsten 467 13 3 105 588 22,5% Kostprijs verkochte goederen -222 -5 -1 -26 -253 -11,5% Brutowinst 245 8 2 80 335 32,4% Distributiekosten -57 -1 0 -13 -71 -23,1% Verkoop- en marketingkosten -64 0 0 -22 -85 -34,1% Administratieve kosten -27 -1 0 -4 -32 -13,1% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -20 0 0 11 -10 51,9% Genormaliseerde EBIT 77 7 2 52 137 68,0% Genormaliseerde EBITDA 119 7 2 57 185 48,3% Genormaliseerde EBITDA marge 25,5% 31,4% 529 bp Azië 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 8 574 2 884 0 138 11 597 1,7% Opbrengsten 242 60 2 -1 304 -0,3% Kostprijs verkochte goederen -119 -30 0 2 -147 1,9% Brutowinst 122 31 2 1 157 1,2% Distributiekosten -18 -1 0 -1 -19 -2,9% Verkoop- en marketingkosten -47 -8 0 3 -51 7,4% Administratieve kosten -12 -3 0 0 -14 -0,6% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 1 1 0 -1 1 -69,2% Genormaliseerde EBIT 48 19 3 3 73 7,0% Genormaliseerde EBITDA 67 23 2 4 97 6,2% Genormaliseerde EBITDA marge 27,8% 32,0% 182 bp Holdingmaatschappijen en globale 3Q05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 3Q06 Interne groei export Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 551 -105 0 69 515 15,5% Opbrengsten 26 0 0 1 27 4,2% Kostprijs verkochte goederen -22 0 0 3 -19 13,8% Brutowinst 4 0 0 4 8 103,9% Distributiekosten 0 0 0 0 0 -370,0% Verkoop- en marketingkosten -16 0 0 4 -12 26,8% Administratieve kosten -50 3 0 5 -42 10,0% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 59 0 0 5 64 7,8% Genormaliseerde EBIT -3 3 0 17 17 7522,8% Genormaliseerde EBITDA -1 3 0 20 22 952,1%


---- -- Annex 2: Segmentinformatie 9M06 (miljoen euro)
InBev wereldwijd 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 164 080 4 546 0 9 388 178 014 5,8% Opbrengsten 8 412 89 577 639 9 718 7,7% Kostprijs verkochte goederen -3 666 -6 -191 -114 -3 977 -3,2% Brutowinst 4 746 83 385 526 5 741 11,2% Distributiekosten -980 -6 -72 -108 -1 167 -11,2% Verkoop- en marketingkosten -1 420 -23 -67 -64 -1 574 -4,6% Administratieve kosten -741 -2 -35 6 -771 0,9% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 67 -11 10 64 131 114,2% Genormaliseerde EBIT 1 672 41 223 424 2 360 25,4% Genormaliseerde EBITDA 2 328 44 257 465 3 095 20,1% Genormaliseerde EBITDA marge 27,7% 31,8% 318 bp Noord-Amerika 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 11 040 -403 0 78 10 715 0,7% Opbrengsten 1 277 -28 110 20 1 378 1,6% Kostprijs verkochte goederen -490 20 -32 -5 -507 -1,1% Brutowinst 787 -8 78 14 871 1,8% Distributiekosten -189 0 -20 -2 -211 -1,2% Verkoop- en marketingkosten -242 6 -16 0 -252 -0,1% Administratieve kosten -78 -1 -6 9 -77 10,9% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -8 0 0 2 -5 29,5% Genormaliseerde EBIT 270 -2 35 23 325 8,5% Genormaliseerde EBITDA 332 -4 41 22 391 6,6% Genormaliseerde EBITDA marge 26,0% 28,4% 129 bp Latijns-Amerika 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 71 154 3 067 0 5 407 79 628 7,6% Opbrengsten 2 600 112 395 338 3 445 13,0% Kostprijs verkochte goederen -1 017 -50 -126 -46 -1 240 -4,5% Brutowinst 1 583 62 269 292 2 205 18,4% Distributiekosten -291 -12 -43 -54 -400 -18,6% Verkoop- en marketingkosten -269 -29 -38 -38 -373 -14,0% Administratieve kosten -194 -8 -25 -10 -237 -5,2% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 20 -1 11 41 71 205,3% Genormaliseerde EBIT 849 11 174 231 1 265 27,3% Genormaliseerde EBITDA 1 031 20 195 239 1 486 23,2% Genormaliseerde EBITDA marge 39,7% 43,1% 359 bp West-Europa 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 31 233 -1 944 0 -20 29 269 -0,1% Opbrengsten 2 750 -107 0 70 2 712 2,6% Kostprijs verkochte goederen -1 247 79 0 -16 -1 185 -1,4% Brutowinst 1 502 -28 0 53 1 527 3,6% Distributiekosten -312 12 0 -21 -321 -6,8% Verkoop- en marketingkosten -564 12 0 8 -544 1,4% Administratieve kosten -225 7 0 25 -193 11,4% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -70 -9 0 -9 -89 -11,9% Genormaliseerde EBIT 331 -7 0 56 380 17,1% Genormaliseerde EBITDA 567 -17 0 65 615 11,7% Genormaliseerde EBITDA marge 20,6% 22,7% 178 bp Centraal- en Oost-Europa 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 29 707 627 0 3 164 33 498 10,7% Opbrengsten 1 132 37 36 213 1 417 18,8% Kostprijs verkochte goederen -556 -17 -17 -55 -645 -10,0% Brutowinst 576 20 19 157 772 27,3% Distributiekosten -142 -6 -5 -30 -183 -21,0% Verkoop- en marketingkosten -180 -1 -5 -45 -230 -25,1% Administratieve kosten -83 -3 -2 -9 -97 -10,1% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -36 -1 0 2 -35 4,5% Genormaliseerde EBIT 135 9 7 76 227 56,8% Genormaliseerde EBITDA 251 10 11 93 365 37,5% Genormaliseerde EBITDA marge 22,2% 25,7% 340 bp Azië 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 19 492 3 445 0 616 23 553 3,3% Opbrengsten 583 76 35 -5 689 -0,9% Kostprijs verkochte goederen -294 -38 -16 -1 -350 -0,2% Brutowinst 289 38 19 -6 340 -2,0% Distributiekosten -46 -1 -3 -1 -51 -2,1% Verkoop- en marketingkosten -120 -11 -8 6 -134 4,8% Administratieve kosten -37 -4 -2 3 -39 7,4% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 1 1 0 -4 -2 -543,4% Genormaliseerde EBIT 87 23 6 -2 113 -2,8% Genormaliseerde EBITDA 139 28 10 0 177 0,3% Genormaliseerde EBITDA marge 23,8% 25,7% 28 bp Holdingmaatschappijen en globale 9M05 Acquis./ Wisselkoers- Interne groei 9M06 Interne groei export Desinv. effect Volumes (duizend Hls) 1 454 -246 0 144 1 352 11,9% Opbrengsten 71 0 0 5 76 6,6% Kostprijs verkochte goederen -61 1 0 11 -50 17,3% Brutowinst 10 1 0 15 26 147,3% Distributiekosten 0 0 0 -1 -1 -2350,0% Verkoop- en marketingkosten -45 0 0 6 -40 12,2% Administratieve kosten -124 7 0 -11 -128 -9,4% Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 160 0 0 32 192 20,3% Genormaliseerde EBIT 1 7 0 41 49 527,6% Genormaliseerde EBITDA 8 7 0 46 61 305,9%


---- -- Annex 3: Reconciliatie tussen het bedrijfsresultaat van de zone Latijns- Amerika volgens Braziliaanse boekhoudnormen en volgens IFRS (9M06)

Bedrijfsresultaat van de Zone Latijns-Amerika volgens Braziliaanse boekhoudnormen ("BR GAAP") (Brazilië + HILA, zoals gepubliceerd in het 3Q06 persbericht van AmBev) 3302 Miljoen BRL ........................................................................................................................................

Miljoen euro ....................................................................................................................................... 1216

Reclassificaties

- Winstdeelname (bonus plan) gepresenteerd in het bedrijfsresultaat in IFRS, niet in BR GAAP.............. (58)
- Overige bedrijfsoprengsten/kosten, gepresenteerd in het bedrijfsresultaat in IFRS, niet in BR GAAP .... (17) 1141 Aanpassingen

- Afschrijvingen op goodwill in BR GAAP, niet in IFRS ....................................................................... 98
- Andere correcties inzake afschrijvingen (reële waarden, InBev %, immateriële activa, ...).................. 18
- Over te dragen kosten (opstartkosten, gekapitaliseerd in BR GAAP, in kosten genomen in IFRS).......... (3)
- Valutakoersverschillen (in resultaten in BR GAAP, in eigen vermogen in IFRS)................................... 23
- Fiscale incentives (in eigen vermogen in BR GAAP, in resultaten in IFRS).......................................... 9
- Pensioenkosten en kosten m.b.t. op aandelen gebaseerde betalingen (IFRS 2 en IAS 19)................... (8)
- Winst/verlies op wijzigingen van deelnemingen (in BR GAAP, niet in IFRS) ....................................... (14)
- Overige .................................................................................................................................... 1

Bedrijfsresultaat van de zone Latijns-Amerika volgens IFRS 1265 (zoals gepubliceerd in het 3Q06 persbericht van InBev) ...........................................................................


---- --